Vespa-Ciao.NL
:: speedengine start niet

Home Forums Techniek Opvoeren speedengine start niet

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-RobinvS-
    Bijdrager

IK weet niet hoeveel sleutelervaring je hebt, maar sommige mensen zien het niet als hun spie gebroken is.

Voordat hij heeft gelopen zat er dus een goede spie in, toen heeft hij goed gelopen en nu doet hij het niet meer, wellicht heb je niet opgemerkt dat de spie weg is en zul je het toch eens na moeten kijken.

R0B
      Topic starter

@ pepko, De ontsteking is goed afgesteld, ik heb de contactpunten op 40 staan dus dat zou wel moeten werken.

@ Martino, Ik heb de complete ontsteking verwissend met die van een ander blok, waarvan de ontstekings en lichtspoel nog in nieuwstaat was. Maar er was geen verandering te merken ook met verschillende bobine`s en bougie`s deed het niks.

@ -RobinvS-, Uhm ja wat is veel sleutelervaring? maar de spie is 100% in orde en niet gebroken, ook zat het vliegwiel goed vast en was er nergens speling of zoiets te ontdekken.

tnerual
        Bijdrager

Maar in plaats van alles van de ontstekingen over te zetten, en het hele blok eronder vandaan te halen..
          Check toch gewoon of je een vonk hebt?
          Het zou misschien ook kunnen liggen aan brandstoftoevoer ipv de ontsteking. Want in het begin was het de kwestie van de sproeier dat vooral aan bod kwam, en nu de ontsteking. Dus check eens de vonk?

Vergeet niet je bougie tegen een massa aan te houden, ik zeg het maar 😉

R0B
          Topic starter

Ja ik heb een mooie blauwe vonk, heb de vonk per ongeluk ook gevoeld omdat ik met hand tegen de boegie aan kwam tijdens het testen maar de vonk is sterk genoeg haha:D

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.