Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine sneller..

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Speedengine sneller..

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tompiebozzel
    Bijdrager

@Jelle,

mee eens, een vriend van mij had ook de 42mm met speedengine en Top One, en die was ook sneller dan een 43mm DR evo met de zelfde setup, alleen met een proma cc was die sneller dan de 42mm polini

Martino
      Moderator

Daar gaan we al. We hebben het nu over appels met peren vergelijken. De rest van de setup kan een positieve of negatieve invloed uit oevenen op de prestaties van een cilinder. Puur, out of the box draait een DR-evo meer toeren en heeft meer pk dan een 42mm Polini. Ditzelfde geld dan ook weer voor een 46mm Polini welke nog weer sneller is.

speedbuxy
        Bijdrager

Martino :
          out of the box draait een DR-evo meer toeren en heeft meer pk dan een 42mm Polini. Ditzelfde geld dan ook weer voor een 46mm Polini welke nog weer sneller is.

Je begint goed maar je einde is wat minder:lol
          Want ik denk wel dat een DR evo wat sneller is of op z,on minst vergelijkbaar.
          Maar goed das idd weer een hele andere schaal met fruit:lol

Om terug te komen op de kruk ik heb dit nu maar eens getest.
          Brom kruk.

In deze stand is de inlaat geheel afgesloten.

En hier gaat ie weer open.

Race kruk (merk mij onbekend)

Inlaat gesloten.

Inlaat gaat weer open.
          (zwarte streepje was het moment van de brom kruk)

Mazzucchelli race kruk

Gesloten

Gaat weer open.
          (zwarte streepje is de brom kruk)

Zoals te zien pakt de race kruk dus net wat meer aanzuig moment wat mij erg doet denken dat ik nu in m,n speed een race kruk heb hangen.
          Want als m,n speed nog sneller kan dan dat ie de laatste toer al ging dan is een zij inlaat haast meer benzine verspilling:lol

Maar die mazzucchelli had ik ook uit een sloop blokje, dus zal met de kruk die nu in m,n speed hangt ook wel weer dat geluk hebben gehad:thumb want die komt ook uit 1 van de vele sloop blokjes die ik heb of meer had liggen.
          Maar goed is mij duidelijk nu, een race kruk gaat wel ietsje over een brom kruk heen qua prestaties.

Martino
          Moderator

Je hebt er weer een leuke foto reportgae van gemaakt, maar nog mooier was wanneer je ook even het aantal graden er had bij gemeld. 😉

Laten we hier maar niet beginnen over welke cilinder tussen de DR en Polini idd.:D

Het racekrukje welke je niet zo direct herkent lijkt verdacht veel op een Top racing. De Kleinere inhammen in de wangen bijv. Staat er nog wat in de drijfstang misschien? en heeft de drijfstang een smeergeultje aan de big-end kant? Voortaan wel even een shimring monteren aan de kleine carter kant.

speedbuxy
            Bijdrager

Als ik wist waar m,n graden schijf lag was dat wel wat geweest ja:lol
              (maar kan zo op het oog wel zien dat het verschil maar een paar graden is)

En de kruk heeft geen logo oid op de drijfstang, maar heeft wel een smeer sleuf bij het big eind.
              En dat shimring advies moet je even tegen de vorige eigenaren zeggen:lol

Martino
              Moderator

Yup, Top racing. En ik had ook niet anders verwacht hoor betreffende de shimring. Ook je bromkruk vertoont wat ingesleten lagers. Zal wel een de zelfde gebruiker zijn geweest. Toch vind jij wel leuke krukjes in je sloopcarters. Ik kom nou zelden zo iets tegen of idd ook zulke gebruikers die een shimring zijn vergeten. :lol

speedbuxy
                Bijdrager

Is gewoon een beuner geweest die wel van race krukjes hield:lol
                  Maar dan zal deze top racing kruk helemaal wel breek gevoelig zijn want de spiebaan of houder heeft een keer een dikke opdonder gehad waardoor er nu haast wel 2 spietjes in kunnen:lol:|

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.