Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine sneller..

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Speedengine sneller..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Billy1
    Topic starter

Hallo,

Ik rijd nu :

Speedengine
      Orginele kruk
      65 cc dr
      Elektronische onsteking
      13-13 met 64 sproeier

Hij rijd nu perfect, maar gaat maar 55,4 op gps 🙁

Hij moet dus wat sneller, iemand die een snelle en goedkope manier weet?
      Wou nog een 80 polini erop zetten, maar die zijn aardig prijzig zag ik.

M.v.g

goedguus
      Bijdrager

Zit er een snorkruk in je blok?

Florian
        Moderator

Als je sneller wil gaan moet niet voor de 46mm Polini gaan, bij mij was deze origineel langzamer dan een 43mm DR.
          Is wel een hele leuke beukcilinder.

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de krukas die je in de Speed Engine zit.
          Een snorkrukas rijd voor geen meter in een SE, je moet echt een brom of racekrukas inzitten.

Ook vind ik de sproeier aan de kleine kant. Je zou rond de 66/68 moeten zitten.

luuky1997
          Bijdrager

Welke maat poulie hebje?

Billy1
            Topic starter

Ik had er een Top racing kruk in, nu een orginele kruk, brom of snor heb ik geen idee van, hoe kun je dit zien?

Met de top racing reed die 60.8, nu 5 km langzamer.

Bij de race kruk had ik er een 66 in, nu een 64 met deze kruk.

Van de cillinder had ik al gehoord dat een dr idd beter is, maar nu ik met deze krukas rijd tikt hij ook, beetje appart.

Wil nog wel een race krukas hebben, maar vind 100 euro nog al duur haha.

Niemand nog een 2e hanse goede en rechte Nuova Mazzuchelli liggen?

M.v.g

tompiebozzel
              Bijdrager

nuova heeft geen zin in een speedengine, gewoon lekker een brom kruk er in, werkt naar mijn mening beter:thumb

Martino
                Moderator

Zoek je een andere krukas kun je hier een advertentie op het forum voor plaatsen. Een Racekrukas heeft wel degelijk zin in een SE. Een bromkrukas werkt overigens prima, maar een Mazzucchelli racekruk heeft zeker een positieve invloed op de prestaties ten opzichte van een bromkruk. De timingen van een Top racing en Nuova Mazzucchelli zijn overigens hetzelfde.

Wanneer je de how-to krukasbewerken van ArvidW eens door leest zie je ook een goed plaatje met de verschillen tussen een brom en snorkrukas.

Het tikken zal waarschijnlijk liggen aan een lager welke vervangen dient te worden.

Waarom heb je uberhaupt de krukas verwisseld?

Je sproeier mag je overigens als nog wel een 66 proberen.

tompiebozzel
                  Bijdrager

volle wangen is toch wel degelijk anders dan bijv een top racing lijkt me?

Martino
                    Moderator

Wie heeft het hier over een volle wangen krukas.:?

tompiebozzel
                      Bijdrager

hij zelf, want een nuova die niet volle wangen is, zijn heel zeldzaam na mijn weten

Martino
                        Moderator

Er zijn genoeg racekrukassen van Nuova Mazzucchelli welke geen volle wangen hebben. Je hebt hierin zelfs meerdere types. JMPB verkoopt ze overigens ook gewoon. Vandaar dat Billy ook over een prijs van 100,- spreekt.

speedbuxy
                          Bijdrager

Martino :
                            maar een Mazzucchelli racekruk heeft zeker een positieve invloed op de prestaties ten opzichte van een bromkruk.

Ik twijfel hier toch sterk aan, want ik heb het speed engine blokje van mij toen met cilinder erop uitvoerig bekeken en met brom kruk komt de timing dan precies op een 180graden uit.
                            En alles daarboven qua graden zie je alleen bij brommers die 12.000 toeren of hogere draaien.(kreidlers bv) maar onze vespa,s halen dat toerental nooit en dus zal boven de 180 graden eerder negatief moeten uitpakken ipv positief.

En als ik de prestaties van mijn speed bekijk bekrachtigd die dit ook.
                            Want de speed engine loopt bij mij met de 43mm euro gelijk of misschien zelfs nog wel iets sneller dan evo engine deed.
                            En membraan geeft op druk van de kleppen na een 100% timing rendement of max doorlaat.
                            Dus gezien dat de speed bij mij met brom kruk de prestaties gelijk legt met de evo kan het er bij mij haast niet in dat het met een race kruk nog beter zou kunnen.
                            Misschien is dit eens een goed plan om mee te pakken in de uitlaat test:thumb

fallenes
                            Bijdrager

Ik heb een tijdje geleden een DR race kruk gekocht van “Martino” en hij werkt perfect in mn speedengine!

Maar wat voor vertanding heb je? Snor of brom?

Billy1
                              Topic starter

Hallo,

Nou omdat ik las dat de topracing nog al snel breekt, heb liever niet dat dat gebeurd, dan kan ik mijn carters ook in de prullebak gooien.

En een racekruk heeft wel degelijk zin, ook omdat die gepolijst is, dit kun je natuurlijk ook met een orginele kruk doen.

Hoe kun je zien of het een brom of kruk is dan?

En ik zeg duidelijk, ik had sproeier 66 erin, maar hij kreeg teveel, dus lijkt me lochies dat ik er dan een 64 in doe.

Ook omdat de Top racing gepolijst was, en de orginele krukas niet gepolijst is, dit kan ik nog wel eens doen.

Vertanding is gewoon brom.

M.v.g

speedbuxy
                                Bijdrager

fallenes :
                                  Ik heb een tijdje geleden een DR race kruk gekocht van “Martino” en hij werkt perfect in mn speedengine!

Ik spreek het ook niet tegen maat twijfel omdat normaliter een brom een aanzuig moment van 180 a 185 graden heeft alles daarboven zie je alleen bij de genoemde race kreidlers of anders speciale gevallen.
                                  Maar ik weet de timing van z,on race kruk ook niet en voor hetzelfde is die maar 5 graden meer.
                                  Ik zou het sowieso wel eens willen testen:thumb

@Billy
                                  Dat polijsten gaat echt verschil niet maken das namelijk 99% visueel dan dat het bedraagt aan iets.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.