Home › Forums › Algemeen › Overige algemeen › Speedengine reageert niet op gas
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 5 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 september 2019 om 02:02 #790478
Hallo mede ciao liefhebbers,
Ik heb laatst voor een een vespa ciao polini speedengine gereviseerd. Dit is allemaal opzich prima gelukt en het blokje loopt. Het blokje reageert alleen totaal niet op gas en kwam er later ook achter dat ik met mijn domme kop het carter pasbusje ben vergeten… ik vroeg me af of dit het probleem kon zijn? Het is namelijk geen verstopte sproeier ofzo. Zou het valse lucht zijn? Hoor graag van jullie!
groetjes Bram
27 september 2019 om 08:26 #790480Hoe loopt hij verder? Welke sproeier en afstelling verder? Welke krukas?
Kan je je complete setup vertellen?En reageert hij letterlijk niet op het gas, gaskabel?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 september 2019 om 11:14 #790481Bedankt voor je snelle reactie. De afstelling is een 13/13 met sproeier 75. Het is een polini 80cc 46mm en heb bougie hittegraad 8. Krukas weet ik niet zeker.. het blok is op marktplaats gekocht en bleek toen niet te werken en vandaar gereviseerd. De krukas heb ik teruggeplaatst, dus denk hoogstwaarschijnlijk iets wat origineel in een speedengine zit? Uitlaat is een tecno terugloop. De gaskabel wordt wel aangetrokken, dus hij reageert wel op de kabel (gasschuif gaat ook op en neer, heb de carburateur gister nog uit elkaar gehaald im te kijken of het daar aan kon liggen).
27 september 2019 om 11:33 #790483Ik dacht ook dat het misschien een probleem kon zijn in de elektra? Het is een cp blokje.
27 september 2019 om 16:07 #790495Dus je blokje loopt wel maar er veranderd niks als je gas geeft?
Je toeren veranderen helemaal niet?
Of zakken je toeren is ofzo?Niet reageren op gas heeft niet zoveel te maken met je electra.
Als je elektra kapot is begint je blok vaak te sputteren of klimt hij niet maximaal in toerenMisschien kan je een filmpje maken en uploaden?
27 september 2019 om 16:12 #790496Ja hij loopt wel, maar alleen bij ongeveer vol gas, maar op dat moment loopt ie stationair.. als je geen gas geeft valt hij uit.
27 september 2019 om 17:18 #790501Klinkt als valse lucht, heb ik ook wel eens gehad. Volgas geven om hem stationair te laten lopen en als je dan lang genoeg wacht of een aanloopje neemt klimt ie wel in toeren vaak.
Lag bij mij toen aan een gescheurde voetpakking in combinatie met een gare krukaskeerring
Oldtimer fanaat27 september 2019 om 18:51 #790503Ik vind je sproeier vrij groot. Start eens met een 68.
Kan je ook eens de valse lucht check doen dmv de deo test?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 september 2019 om 18:53 #790504Ja was ik inderdaad al bang voor.. heb wel nieuwe pakkingen gemonteerd en trouwens ook een nieuwe zuiger. Ben bang dat het dan valse lucht zou kunnen zijn bij de carterpakking misschien, omdat ik dus dat busje vergeten ben.
27 september 2019 om 18:53 #790505Aah oke, ja zal de 68 sproeier en valse luchttest proberen. Ik laat nog van mij horen. Bedankt voor nu alvast!
12 oktober 2019 om 00:54 #790813Hoi,
Ik heb de citta vorige week aan de praat gekregen. Het bleek dat de carb scheef zat door een uitstekende bout. Toen ik hem recht zette liep hij. Alleen toen viel hij opeens uit na een stukje rijden. Het bleek dat mn vliegwielspie gebroken was en het vliegwiel ook kapot was. Een nieuwe spie en vliegwiel verder wil hij niet meer fatsoenlijk aangaan.. Hij blijft sputteren als je blijft rennen, anders valt hij uit. Er zit momenteel een 13/13 op met dus sproeier 75 nog.. moet nog kleinere sproeiers bestellen. Naar mijn weten zou hij het moeten doen en ik weet dus niet meer wat het zou kunnen zijn.. hebben jullie nog tips? Zou een kleinere sproeier dit al op kunnen lossen?
groetjes Bram
12 oktober 2019 om 10:10 #790814Ja
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.