Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine naar zij-inlaat

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Speedengine naar zij-inlaat

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

een slijtvaste cilinder moet je een nicasyl cilinder nemen, 80pinasco of 80athena dus

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Juist.. zo’n cilinder bedoel ik thomas. Alleen heb ik t idee dat de Pinasco cilinders van betere kwaliteit zijn…

Michel
        Topic starter

@ 2f4ov De cilinder zelf kost tegen de €180,- en de verzendkosten naar Duitsland is €30,- á €40,- ofzo. Maar me maat wil zijn reedvalve gewoon compleet maken met een 47mm DEPS. Als je wat goedkopers kan regelen, zou dat goud zijn!

Ik ga zeker fotootjes maken voor jullie en de boring eens opmeten. Zodat jullie kunnen kijken of jullie weten wat het voor geval is. Word alleen wel van het weekend.

Ik ben wel benieuwd naar die twinner. Laat die foto’s maar verschijnen binnenkort.

@ flick

Die knoop ik in me oren 🙂 Ik zat toen te twijfelen tussen een Polini 46,, of een Athena 46mm. Achteraf toch liever de Athena gewild. Die schijnt beter te zijn op een vario set-up.

ArvidW
          Donateur

Liever nog de 46pinasco Black Edition 🙂 Vind uitlaatpoort van Athena maar zo zielig klein 😮

GROOT: http://www.mijnalbum.nl/Album=66EJFE3U

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Athena was beter gweest alleen al omdat die alu met nicasyl is;) Maar Pinasco G-Force is nog beter (zwarte)

Ma foto’s zal ik knippen en DEPS moet goedkoper te regelen zijn hoor.. Ik zal navraag doen voor je;)

Cilinder zelf kost idd 190 euro en dan nog 30 euro verzendkosten! Dan zit je aan dikke 220 euro..

Michel
              Topic starter

Die pinasco cilinder van me maat is ook zwart. Dat zal dan wel een Black edition zijn zeker. Ik heb hem net effe gesproken en heeft hem nauwkeurig gemeten. Hij komt op 43mm aan de kant van de kop. Zit een flinke slijtrand in. Die 3 kleine gaatjes in de zuiger zegt jullie ook niks want dat had ik nog niet gezien.

@ 2f4ov oftewel Sil dacht ik 🙂 Ik wacht vol spanning op een PMetje van je als je wat weet voor een goedkoper alternatief.

@ Arvid, dat poortje is niet groot nee. Ik dacht dat die 46 polini wel een mooie combi zou zijn voor de Evo. Rijdt hem wel effe op 😛

Jelle
                Moderator

weet je er bestaat een standaard polini zijinlaat voor de speedengine… alleen heeft nooit iemand het daarover.

en kan ook nergens daar een foto van vinden, maar ik heb het wel eens in mijn handen gehad (was een 13mm inlaatje)

Michel
                  Topic starter

Dat is ook wel leuk om mee te rommelen.

Het gaat vooral over het toeren en ik vind de trekkracht altijd zo drama met een 13/13.
                    Een slijtvaste cilinder is ook een must. Als je een Simo zij-inlaatsetje erop zet is dat toch wel betrouwbaar als je het goed doet. Daarom zat ik te denken aan die Simo zijinlaat met een iets groter teurtje en een leuk cilindertje.

Het liefst ga ik met mijn Evo rijden maar daar zoek ik nog een carterdeel voor elec. ontsteking voor. En dan zal er ook een Athena op moeten komen.

.-{2F4OV}-.

Heb ik zelfs nog nooit van gehoord… En je weet cker dat t geen pinasco zij-inlaat was.. Ja natuurlijk jij weet er ook veel vanaf;) Maar tog raar.. heb ik ook nog nooit gezien of van ghoord…

Jelle
                      Moderator

rijdt goed hoor zo’n simo setje op een speedengine, heb ik ook liggen.

(zie pussy racer)

barry
                        Donateur

jelle :
                          weet je er bestaat een standaard polini zijinlaat voor de speedengine… alleen heeft nooit iemand het daarover.

en kan ook nergens daar een foto van vinden, maar ik heb het wel eens in mijn handen gehad (was een 13mm inlaatje)

Dat klopt wat je zegt Jelle.Hier op het forum heeft er eens een foto van gestaan.

TimoO_
                          Donateur

zoiets als dit? (klik)

wat ik niet snap, ze hebben ook zoeen voor 12 – 16mm carb, maar hier staat bij dat dit alleen maar op een eurocilindro/simonini carter aangesloten kan worden. en bij 19 – 21 of wat is het op een ori carter.

.-{2F4OV}-.

Zeer wazig idd. Miss moet iemand van t forum t eens bestellen of mailen of ze foto’s kunnen opsturen.

hansieb
                              Moderator

Als ik een beetje een tour setup zou gaan bouwen waar je toch dik mee kan knallen:

– Speedengine
                                – Std krukje
                                – 46mm Pinasco
                                – Simo racing / Simo calibrata

Dit is erg leuk en kan ook erg hard gaan, zijinlaat is leuk maarja aangezien jij nog redelijk zuinig wil zijn zou ik een 13mm carb fixen.

Michel
                                Topic starter

Ok, dat lijkt me inderdaad een nette set up. Ik hoor steeds vaker de 13/13 terug komen dus dan word dat het toch maar.

Ik heb een getuned carter + getuned krukje liggen waar de cilinder van gehoont moet worden. Eerst kijken wat dat doet 😉
                                  Ga met de tijd toch eens kijken voor een echte mooie set-up zoals jij beschrijft. TNX

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.