- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 6 maanden geleden door niek1992.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2013 om 20:22 #184878
Hoi,
Recent weer, na 12 jaar, eigenaar van een ciao. Oude hobby weer opgepakt.
Nu wil ik z.s.m. aanschaffen:
– polini speedengine
– 80cc of zo (weet nog niet welke, denk polini)
– racekrukas (weet nog niet welke)
– 13/13 carburateur
– 80 poelie + bromklokMaar om niet al te veel op te vallen wil ik er een Gianelli city power uitlaat onder leggen.
Heeft de bovenstaande setup dan veel zin? Of rijdt 70cc met standaard carter even snel?
12 september 2013 om 20:39 #201715Wil prima, maar je haalt er niet alle power mee uit.
Wel een bult trekkracht/koppel met 80 polini.13 september 2013 om 10:48 #201719Ten eerste raad ik je aan niet te zoeken naar nee racekrukas, maar naar een gewoon goede en rechte standaard bromkrukas. Dit loopt heerlijk icm een SE. Tevens bespaar je geld.
Anderzijds is het in mijn insziens niet een noodzaak om een 13/13 aan te schaffen. Je zou je standaard carbu die je nu hebt veilig en zonder al te veel problemen kunnen uitboren naar 13/13.
Wel is een goed luchtfiltertje aangeraden, zoals een Malossi of een Polini luchtfilter.
Met het geld dat je hebt bespaard raad ik je dan toch aan om voor een andere uitlaat te gaan dan een standaard uitlaat, anders zie ik niet in waarom je al die kosten zou maken. Tenzij je vooral veel trekkracht wil, maar dan nog zal die standaard pijp de boel wat tegenhouden..
Indien je deze toekomstige setup echt vooral wilsamenstellen met het doel om goed te trekken, is zelfs een Leovince Krul een betere optie.
Anderzijds, indien je wat meer uit je blokje wil persen, zijn er andere uitlaten die beter bij je setup zullen passen. Ik denk aan een Proma CC, Polini Top One, Polini SP of Giannelli Fire 😉
Grtz
15 september 2013 om 20:06 #201735Geen racekrukas in de speedengine? Misschien dat het met de citypower niet heel veel scheelt maar alle beetjes helpen toch? En af en toe eens een andere uitlaat proberen zal er toch wel van komen. Echter de main setup wordt met citypower. Maandelijks controle om de hoek en wil toch zonder problemen op mijn werk kunnen komen. :!:D
Uiteraard met een goed filtertje. Toch met een nieuwe carburateur. 75 sproeier erin denk ik.
De trekkracht is natuurlijk van wezenlijk belang. Lekker met het verkeer meerijden. Hoe snel zou dit alles kunnen rijden? Kilometertje of 70? Of ben ik dan te positief..
Mocht de pijp het teveel afremmen dan kan ik altijd nog een klein gaatje in de demper boren en het uitlaatstukje achteraan wat afzagen.
16 september 2013 om 08:11 #201737-RRR- :
Mocht de pijp het teveel afremmen dan kan ik altijd nog een klein gaatje in de demper boren en het uitlaatstukje achteraan wat afzagen.Koop dan net als wat Tnerual zegt een Leovince krul of Leovince Handmade ofzo
16 september 2013 om 08:19 #201738een maatje van me rijdt met een SE en een gianelli citypower. Rijd snoeihard, alleen rijdt hij met vario, niet met pouli. Overigens heeft hij ook een citta ipv ciao.
de gianelli laat aardig wat toeren toe, alleen heeft niet echt een boost, het is en blijft een ‘standaard’ uitlaatje he.
16 september 2013 om 12:17 #201653RRR, je stelt ons de vragen, wij antwoorden. Een gewone bromkrukas loopt prima in een SE, ze zijn haast voor elkaar gemaakt en ze zijn nog eens van goede Genuine kwaliteit… En “gaatje in de demper”, sorry, maar komaan seg…
niek1992 :
een maatje van me rijdt met een SE en een gianelli citypower. Rijd snoeihard, alleen rijdt hij met vario, niet met pouli. Overigens heeft hij ook een citta ipv ciao.de gianelli laat aardig wat toeren toe, alleen heeft niet echt een boost, het is en blijft een ‘standaard’ uitlaatje he.
Overigens gaat het hier wel moeten werken met een Polini 46… En dat gaat knijpen!
16 september 2013 om 19:09 #196549En daarvoor dank!
Ben er nog niet helemaal uit over de krukaskeuze. Kleine meerprijs namelijk.
Heb vroeger ook een leo handmade gehad, liep heerlijk. Maar ook gereden met city power lang model. Het extra gaatje zorgde toen dat ie meer druk kwijt kon en reed er echt sneller mee, trok ook sneller.
Had destijds ook een zelfgemaakte uitlaat gefabriceerd door 2 korte citypowers via een Y- koppeling en wat zaag- en buigwerk onder de brommer te bevestigen. 1 links en 1 rechts. Dat liep ook erg goed!
Weet iemand misschien of een speedengine contactpunten carter nog nieuw te koop is? Vind namelijk alleen elektrische ontsteking. Lijkt me zo lastig te stellen dat elektrisch…
16 september 2013 om 19:48 #200609Heb je nog een foto van die dubbele citypower? Dat klinkt wel erg vet.
Electronische ontsteking hoef je niet af te stellen?
16 september 2013 om 20:41 #200423Nee, dat was 15 jaar geleden. Toen helaas geen foto gemaakt. Maar wil deze weer opnieuw gaan maken zodra de brommer weer een beetje klaar is.
16 september 2013 om 21:11 #200312Je heb ook een sito power met standaard een wat dikker tuutje ik heb die in de schuur liggen
Ken wel effe kijken welk nummer het was, is echt een prima uitlaat met lange demper.Ik denk dat een racekruk teveel van het goede zal worde en zeker op een onbewerkt blok
Volgens polini moet je er ook gewoon een normale kruk in gooie omdat hun niet voor niks de inlaat al hebben vergroot.
Want als dat wel zo was had polini ook wel krukjes gemaakt toch:p.En kwa cilinder keuze in het polini op polini jatoch
16 september 2013 om 21:27 #197379De krukaskeuze maakt het er niet makkelijker op nadat ik de perso van Jelle hebt gelezen op de tot nu toe voorlaatste pagina. He ziet ernaar uit dat een snorkrukas zelfs nog lekkerder zou lopen icm SE?
Off Topic: Die dubbele CityPower klinkt wel heel vet, maak je er een binnenkort? 😀
Veel succes met de montage!
16 september 2013 om 22:11 #194925tnerual :
De krukaskeuze maakt het er niet makkelijker op nadat ik de perso van Jelle hebt gelezen op de tot nu toe voorlaatste pagina. He ziet ernaar uit dat een snorkrukas zelfs nog lekkerder zou lopen icm SE?Moet je even in mijn perso kijken daar heeft Jelle de info ook weg.
Een snor kruk komt hetzelfde uit als een race kruk enkel het sluiting moment is wat eerder.
Maar dat geeft alleen maar meer carter druk wat nooit verkeerd kan wezen.17 september 2013 om 09:10 #188201speedbuxy :
tnerual :
De krukaskeuze maakt het er niet makkelijker op nadat ik de perso van Jelle hebt gelezen op de tot nu toe voorlaatste pagina. He ziet ernaar uit dat een snorkrukas zelfs nog lekkerder zou lopen icm SE?Moet je even in mijn perso kijken daar heeft Jelle de info ook weg.
Een snor kruk komt hetzelfde uit als een race kruk enkel het sluiting moment is wat eerder.
Maar dat geeft alleen maar meer carter druk wat nooit verkeerd kan wezen.Oké, thanks!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.