Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine membraan op standaard setup.

Home Forums Techniek Opvoeren Speedengine membraan op standaard setup.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Simonini
    Topic starter

Hallo, ik zit te denken aan mijn ciao opvoeren. Ik wil nu alleen nog een speedengine met membraan inlaat erop zetten, en dan verder alles nog standaard (50cc orginele carb etc. gewoon standaard dus) Nu vroeg ik mij af of dit uberhaupt wel mogelijk is. Het gaat dus om deze carter set:

https://www.jmpbonderdelen.nl/polini-speedengine-membraan-inlaat-carterset.html

Is dit mogelijk? En hoe hard zou dit ongeveer gaan?

Eric_Mark_X
      Bijdrager

Verspild geld als je het aan mij vraagt. Die speedengine carters zijn pas het geld waard als je een mooie 70 of 80cc cilinder erop zet. De standaard SHA carbs die we gebruiken passen daar niet meer op, dus je zit zowieso naar een ander te kijken. En als je dan toch bezig bent, knutsel er dan direct een mooie 70 of 80cc cilinder op.(Volgens mij passen de standaard 50cc cilinder en krukas niet eens op dat carter)

Ik zou eerder kijken naar een goeie uitlaat als je sneller zou willen gaan.

Voor 290 euro zou ik het standaard carter reviseren, open veilen, een DR43 70cc cilinder erop knutselen, een 13/13 carb erop draaien, een Gianelli Original power aanschaffen en een polini/malossi filter erop doen. Daar ga je met de juiste vertanding ook gewoon 70 mee. Wil je perse 50cc blijven, zou ik de DR38 50cc nemen. loopt iets minder hard, maar nog steeds best wel heel hard.

Wat zijn je doelen en wat is je huidige setup? Dan kunnen we meedenken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Eric_Mark_X.
        "There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Simonini
        Topic starter

Mijn huidige setup is alles standaar voor de mix, dus een begrensde carter, 50cc normaal gewoon, orginele carburateur, alleen een kleine poeli. Omdat ik een begrensd carter heb wou ik die niet aanpassen, en gewoon een nieuwe kopen. Ik wil in de toekomst wel een 80cc / 46mm erop zetten, maar eerst nog even niet i.v.m. geld.

Eric_Mark_X
          Bijdrager

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in het uitdremelen van dat buisje. Zoek een 2e hands bromcarter en zet alles daarin over. Dan zou je eventueel nog kunnen kiezen om de boel wat uit te veilen/boren om hem alvast klaar te maken voor toekomstplannen. Tegen de tijd dat dat een uitgeveild carter een limiet wordt, loop je al minstens 75.

Mocht je geinteresseerd zijn. ik heb nog een aantal onbewerkte bromcarters met krukas liggen die de kop niet hoeven te kosten. Die dingen liggen er al een tijdje, dus de lagers zullen wel niks meer zijn, maar de carters kun je zo gebruiken. Mocht je geinteresseerd zijn, mag je er eentje overnemen voor 3 tientjes.

"There is a simple joy to be found in things that simply work really well" ~ James May
            Link naar Mijn collectie / Projecten.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.