Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine kwaaltje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speedengine kwaaltje

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Topic starter

En kan dat niet in combinatie met een koppakking en wat vloeibare pakking?

luukciao
      Bijdrager

Een koppakking alleen is voldoende, je kunt zelfs zonder koppakking rijden en geen valse lucht hebben. Ik doe voor de zekerheid er wel altijd een koppakking tussen. gewoon goed aandraaien, draai hem wel niet te hard aan want dan draai je de schroefdraad op je tapeinden dol.

Leovince
        Topic starter

Zo, de vloeibare pakking ertussen gedaan. Heb toch maar uit nieuwsgierigheid wat op de buitenrand van de koppakking wat vloeibaar op gesmeerd.. Als het straks gaat lekken merk ik het vanzelf wel:P Je ziet in auto’s ook de vloeibare pakking bij de kop dus waarom zou het niet bij een vespa kunnen? En daarbij heb ik op google gezocht en kwam weer op dit forum uit en zag dat het niet erg kwaad kon als je een beetje bijsmeerd op de koppakking.

Nu even lekker aan het uitharden, jullie horen nog van me!

-RobinvS-
          Bijdrager

Enige vorderingen vince?

Leovince
            Topic starter

Ja en of! Sproeiertje 66 gemonteerd en de pakkingen ingesmeerd met vloeibare pakking. Sindsdien geen last meer gehad van die toerenloze momenten als hij warm is!

Alleen zag ik net wel weer een straaltje oliespoor op mijn carter onder de voetpakking :S Dit kan toch niet met vloeibaar en normaal? 😐 Alles goed strak en netjes in elkaar :S

eidos
              Donateur

Hoe heb je de vloeibare pakking aangebracht? Je moet het rupsje wat je neerlegt nog wel gladstrijken voor montage! Anders heb je niet overal een gelijke hoeveelheid en kan het dus weer gaan lekken. Heb je ook boven en onder vloeibare gebruikt bij de voetpakking?

hansieb
                Moderator

@leovince
                  Is het gewoon geen prut van gebruik van de decompressie?

Wel normaal dat er altijd rotzooi in en rondom de uitlaatpoort en voetpakking komt. Als het lek is loopt het ook beroerd..

Mike
                  Bijdrager

polini 42 alu?

Die afneembare uitlaatpoort. Net een nieuwe pakking tussen toevallig? Die lekte bij mn zwager in het begin ook nogal erg ( lijkt op voetpakking lek omdat er allemaal smurrie gaat zitten;) ) Ook waren t spuitstuk en cilindervlak niet helemaal mooi vlak. En heb ik dus ook gevlakt.

Verder roet hij vanzelf wel dicht. Je hebt 9 van de 10 keer wel dat je iets van smurrie ziet vanuit je uitlaat als jet hem er net af hebt gehaald en weer opzet. ‘T moet weer ff dicht gaan roetten

Mike

ritze
                    Bijdrager

ja man mijn blok lekt ook continu, maar ik heb er geen problemen mee, alleen het druppeltje olie wat op de grond valt vind ik irritant

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Leovince
                      Topic starter

Jep de ALU, En nee, ik heb de lijn niet gladgestreken maar dat maakt denk ik niet zoveel uit want het perst zich toch wel alle kanten op zodat het goed dicht zit. Smurrie is het niet echt maar je ziet gewoon een lijntje olie van boven naar beneden wat al opgedroogd is. Nieuwe flenspakking is het niet, die is al 300km oud. Had geen zin om die alweer te vernieuwen 😛

Eerlijk gezegd loopt de citta totaal niet beroerd. Stationair draait hij altijd al heerlijk laag, alleen de snelheid wat ik ermee haal is 65km/h en dat vind ik wat minder. Of is deze cilinder niet zo snel als een dr waar mensen wel eens de 75km/h echte toppen op een citta?

-RobinvS-
                        Bijdrager

Ja een DR met een Evo Carter, die haalt de 75 wel, met speedengine denk t niet. :thumb

Leovince
                          Topic starter

Ja, ik heb de snelheden een beetje te groot geschat in me hoofd:P.. In ieder geval, mijn probleem is opgelost. Alsnog is mijn Polini cilinder snel genoeg met een Polini SP uitlaat.

Nu nog de rest met het kwaaltje 😉

Florian
                            Moderator

-RobinvS- :
                              Ja een DR met een Evo Carter, die haalt de 75 wel, met speedengine denk t niet. :thumb

Echt wel, ik weet zeker dat ik met <- setup makkelijk de 75 heb getopt alleen dan met een Proma summit onderlangs.

-RobinvS-
                              Bijdrager

Ja maar vince heeft een citta he, jij ook maar door die grillo velgen heb je ook wat winst 🙂

Florian
                                Moderator

Citaat Speedbuxy:

Dit is weer gebaseerd op het fabeltje dat een citta door z,n kleine wieltjes langzamer zou wezen.
                                  (wat dus niet zo is)
                                  Ik denk ook eerder dat er 0-0km bij is gekomen.
                                  En als er wel snelheids winst is, zit dat in een verkeerde afstelling van de vario die nu door de grote wielen iets meer bereik heeft.
                                  Want met poeli had je hier niks mee gewonnen tov orginele citta wieletjes.
                                  Had je hoogstens wat omhoog doen gaan in poeli maat.

Citaat VespaAvanti:
                                  En toch blijf ik bij mijn standpunt Andree
                                  Met vario is dit zeker wel waar, en jij kan er niet over oordelen want je hebt nog nooit zelf met vario gereden
                                  Met poulie geef je zelf al aan dat je naar een andere overbrenging moet door een andere poulie te monteren, daardoor verander je de overbrenging dus ook
                                  Ik heb zelf gereden met Citta wielen met vario en met Grillo wielen met vario, verschil is er zeker.
                                  Met Cittawielen met orginele vertanding zit je gelijk toeren te draaien als een malle terwijl dat met Grillo wielen een stuk minder is, en dat is dus logisch vanwege de omtrek van de wielen.

Citaat Waarom?:
                                  Ik denk dat het niet gek veel scheelt tov de orginele velgjes. Als ik zo zie zijn de bandjes ook redelijk plat tewijl de citta bandjes 90 hoog zijn. Als ik bij een citta velg met 90/90/12 band de afrol omtrek bereken, kom je op 1,47m. Ik weet zo niet wat de bandenmaat is van de Grillo velg maar stel je houd het ruim aan en gebruit deze zelfde 90 hoogtemaat, kom je op een afrol omtrek van 1,63m en scheelt dus maar 16cm. Je totale winst is dus ong 45graden op een totale wiel omwenteling. Als je dit bijv vergelijkt met vertanding wisselen van 1.10,5 naar 1.9, praat je metteen over 1,5 wielomw aan winst. Ik weet niet of de bedoelling is dat ie echt harder moet gaan rijden, anders denk ik dat je meer winst zal halen uit een setje 90 koppeling schijven Dit komt op hetzelfde neer als een kleinere poeli monteren omdat de snaar dieper komt te liggen en je dus een zwaardere overbrenging verkrijgt.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.