Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Speedengine kwaaltje
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 9 maanden geleden door Florian.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juni 2011 om 17:07 #237217
En als je hem te strak aandraait, krijg je dan een scheur in de cilinder? Of wat gebeurt er dan?
15 juni 2011 om 17:58 #237218dan scheurt het “tuitje“ en dan kan je carb er niet meer opzetten.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 juni 2011 om 05:35 #237226Nou, je kan de cilinder kromtrekken volgens mij. Heb ik van horen zeggen maar het lijkt me aannemelijk.
16 juni 2011 om 11:04 #237230ritze :
dan scheurt het “tuitje“ en dan kan je carb er niet meer opzetten.Ik had het over mijn cilinder. Want de carb lekt niet en heeft geen valse lucht, dat was een foutje van me:P
De voetpakking lekt alweer. Dat is nu mijn probleem..Zou vloeibare pakking het anders veel beter dichten dan 1 zo’n ijzeren voetpakking? Of heeft iemand een beter idee om het daar goed dicht te krijgen?
16 juni 2011 om 11:06 #237229als een alu voetpakking lekt.. dan probeer je eert een papieren? die vangt ook kleine oneffenheden op.
Mike16 juni 2011 om 11:23 #237231Ik gebruik enkel vloeibare pakking,uitstekend middel,kgebruik nooit meer gewone pakkingen
ik gebruik er van locktite,duur spul,maar blijft flexibel,en is makkelijk te verwijderen16 juni 2011 om 11:49 #237233dun laagje vloeibaare pakking,
papieren pakking,
en dan weer een laagje vloeibaar16 juni 2011 om 12:02 #237232(Het kan aan mij liggen maar volgens mij wordt er een beetje van het topic onderwerp afgeweken)
Als ik alles zo lees lijkt het erop dat de meesten denken aan valse lucht of een verkeerde afstelling. Ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die mijn vermoeden van een te lange inlaattiming ook als mogelijkheid zien. Dit probleem komt overigens alleen voor bij elek ontsteking heb ik het idee. Een cp wieltje is zodanig licht dat hij toch wel op toeren komt.
Het punt dat Jarco aanhaalt: schoonmaken van het luchtfilter geeft aan dat het wel om de afstelling gaat (schoon luchtfilter is armer mengsel). Misschien is het toch de kunst om op die grens te gaan zitten. Weet je zeker dat jouw afstelling bij een lang stuk vol gas ook nog rijk genoeg is Jarco?
Volgens mij is nu de vraag: Hoe voorkom je dat hij op lage toerentallen te veel mengsel krijgt.
1: Sproeier verkleinen
2: Inlaattiming verkorten (wordt iets lastiger)Zou leuk zijn als er een oplossing komt die bij iedereen met dit probleem werkt.
16 juni 2011 om 12:28 #237237@citta89
Aan zijn setup te zien is het een standaard speed engine met een std bromkrukas.
dat is gewoon een goeie timing. daar kan het niet aan liggen.sproeier 66 á 68 zit ook gewoon in de goede richting dus t lijkt me niet dat dat het verschil gaat maken.
hij zou gewoon eens moeten kijken waarom z’n voetpakking steeds lekt. ZCilinder eraf halen en kijken of je tussen de carter delen ruimte/oneffenheden heeft. Is dat niet zo zal hij goed moeten bekijken of zijn cilindervoet nog wel vlak is, want je kan inderdaad je cilinder ( ALU ) krom trekken bij t vast zetten.
dus mijn voorlopige idee is. cilinder eraf en je cartervoet en cilinder voet bekijken. en eens een goeie stevige papieren voetpakking proberen:)
ik gebruik zelf altjd deze voor mijn Polini cilinders is goed stevig en redelijk dik ook. En hij komt overeen met die alu pakking die Polini leverd
Mike16 juni 2011 om 12:53 #237239citta89 :
(Het kan aan mij liggen maar volgens mij wordt er een beetje van het topic onderwerp afgeweken)Als ik alles zo lees lijkt het erop dat de meesten denken aan valse lucht of een verkeerde afstelling. Ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die mijn vermoeden van een te lange inlaattiming ook als mogelijkheid zien. Dit probleem komt overigens alleen voor bij elek ontsteking heb ik het idee. Een cp wieltje is zodanig licht dat hij toch wel op toeren komt.
Het punt dat Jarco aanhaalt: schoonmaken van het luchtfilter geeft aan dat het wel om de afstelling gaat (schoon luchtfilter is armer mengsel). Misschien is het toch de kunst om op die grens te gaan zitten. Weet je zeker dat jouw afstelling bij een lang stuk vol gas ook nog rijk genoeg is Jarco?
Volgens mij is nu de vraag: Hoe voorkom je dat hij op lage toerentallen te veel mengsel krijgt.
1: Sproeier verkleinen
2: Inlaattiming verkorten (wordt iets lastiger)Zou leuk zijn als er een oplossing komt die bij iedereen met dit probleem werkt.
Ja 100%
Alles is perfect te noemen alleen na 3 weken dagelijks vervoer treed hetzelfde probleem op als de topic strarter en moet ik een keer het luchtfilter schoonmaken omdat de carb wat smering erin spuugt.
Daarna is alles weer prima.16 juni 2011 om 14:01 #237240Ok, ik heb vandaag dus mijn cilinder eraf gehaald en heb dit ondervonden:

Het druppeltje benzine/olie wat elke keer terug kwam op mijn carter

Een lekke koppakking
En een lekke voetpakkingOp de foto lijkt van niet, maar hij was toch een beetje nat aan allebei de kanten.
Dit blijft voor mij een raadsel, omdat ik van te voren een bus remmenreiniger op de pakkingvlakken heb gespoten en goed droog gemaakt zodat ik 100% zeker wist dat het niet vet was. Nou zo te zien lekken ze beide 😐
Iemand een oplossing? Of is deze cilinder krom getrokken? :S
16 juni 2011 om 14:08 #237241een cil zal niet zo snel kromtrekken,probeer eens met vloeibare pakking,of papierpakking,het zal weer goed lopen!!
16 juni 2011 om 14:28 #237242Probeer deze pakkingen eens -> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=679
Zelf goede ervaringen mee op de 43dr evo.
16 juni 2011 om 14:30 #237243Ik ga nu niet weer iets bestellen bij jmpb:P Gaat via m’n pa zijn rekening en word al boos als hij het woordje JMPB leest:lol
Ik ben net bij de brommerboer geweest en heb daar Power1 vloeibare pakking gekocht. Hij zei dat het wel als voetpakking gebruikt kan worden maar niet als koppakking. En dat een papieren pakking je er zo uitblaast. Is dit waar?
16 juni 2011 om 14:46 #233082ja, is bij je kop veels te heet.
brand gewoon weg -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.