Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Speedengine Krukas probleem
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 oktober 2011 om 17:23 #211583
Hallo,
Ik zit met een probleem.
Ik heb dus een speedengine liggen en ik kan de krukas een beetje omhoog en omlaag bewegen dmv aan het staafje te trekken waar de koppeling op moet.
Ik heb er voor de duidelijkheid een filmpje van gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=thAGkPe0pbA
Je hoort ook echt tok tok tokWat is er nou precies aan de hand? Wat is kapot of wat moet er vervangen worden??
Als eventueel nodig is heb ik dit al liggen: (alleen als nodig is :P)
Ik heb al een revisie setje gekocht op JMPB
Verder heb ik ook nog wel een andere krukas liggen als eventueel nodig is.27 oktober 2011 om 17:25 #238444waarschijnlijk is de lagerpassing van je krukasje niet goed meer.
27 oktober 2011 om 17:55 #238445Okee dus moet ik er een nieuwe krukas in doen + nieuwe lagers etc???
Als dat zo -> Ik heb dus nog een grote carter met krukas erin liggen.
Ik kreeg mijn kleine carter er wel van af met heetstoken.
Alleen als ik mijn grote carter ga stoken ( Dus bijna in het midden op de verdikking) dat wordt die bijna niet warmer)
Ik krijg de krukas dus niet gescheiden van mijn grote carter.Iemand tips?
En verder is het gewoon Nieuwe krukas ringen erover heen lagers erover heen, carter stoken, en erin leggen toch?
27 oktober 2011 om 18:21 #238447Alleen als ik mijn grote carter ga stoken ( Dus bijna in het midden op de verdikking) dat wordt die bijna niet warmer)
Ik krijg de krukas dus niet gescheiden van mijn grote carter.Draai een M8 moer op de krukas (bescherming draad) en sla met een hamer de krukas uit het carterdeel, hoeft die niet eens warm voor te zijn!
27 oktober 2011 om 18:36 #238448Okee ga ik morgen gelijk proberen bedankt!
27 oktober 2011 om 18:43 #238449twinboxer :
Alleen als ik mijn grote carter ga stoken ( Dus bijna in het midden op de verdikking) dat wordt die bijna niet warmer)
Ik krijg de krukas dus niet gescheiden van mijn grote carter.Draai een M8 moer op de krukas (bescherming draad) en sla met een hamer de krukas uit het carterdeel, hoeft die niet eens warm voor te zijn!
Met alle respect voor twinboxer.

Dit zou ik dus niet doen, als je wilt dat je lagerpassingen sneller op zijn oke maar warmstoken heeft toch echt wel een voordeel.
Daarnaast niet zomaar met een hamer op je krukas gaan meppen ookal zit er een moer op, doe dit op zijn minst met een rubberen/plastic/houten hamer en met beleid.
Zo heb je de minste kans op beschadigde onderdelen.
27 oktober 2011 om 18:50 #238450okee ik snap het, maar waarom wordt bij mij het aluminium niet warm bij het grote carter stuk. als ik het warm stook met een brander wordt het helemaal niet warm…
27 oktober 2011 om 18:54 #238451hoe stook je het warm als ik vragen mag? als je gewoon met een gasbrandertje bij de lagerpassing van het grootcarter langs gaat word hij wel warm. en zou je je krukas + lager eruit kunnen tikken.
27 oktober 2011 om 19:05 #238454Ik gebruikte zo’n creme brulee brandertje met blauwe vlam en die vlam hield ik bij de bolling in het grote carter waar de lager in zit zegmaar
27 oktober 2011 om 19:38 #238453Je hebt in ieder geval een bijzonder brandertje als het carter er niet warm van wordt. Met mijn eerdere opmerking bedoelde ik eigelijk warm maken en dan eruit tikken, want zelfs koud kun je hem eruit slaan daan lukt het warm zeker.
Ik veronderstel even dat die stiekem toch warm wordt. Als je brandertje het niet aan kan, maak het carter dan eerst rondom warm en werk dan met je brander naar het midden toe (maar niet op het lager). De warmte geleiding van aluminium is zeer hoog, als de rest nog koud is geleid de warmte te snel weg. bovendien wil je dat het hele carter uitzet, allen het midden lukt niet. En dan….(stiekem)…tik tik (maar wel met moer!).
succes.
Dan trek ik bij deze mijn reactie op de jouwe in, want vond het al een iet wat vreemde uitspraak. 😉
27 oktober 2011 om 19:47 #238455Aahh nu snap ik het probleem ook bij mij
Ik was dus aan het branden waar de lagers in vallen (dat doe ik dus goed)
Alleen werd het niet erg warm, alleen de rest van het carter werd wel heel erg warm
Naja ik ga morgen even proberen ik laat het nog wel weten.27 oktober 2011 om 19:53 #238456misschien heb je je brander er te dicht opgehouden, je moet eigenlijk met het puntje van je vlam de carters aanraken voor de meeste hitte.
30 oktober 2011 om 12:26 #238463Hoe kan ik het beste mijn krukas met lagers in me blok doen?
Carters verwarmen en dan?
30 oktober 2011 om 14:15 #238472carters verhitten, minuut of 5, en dan als het goed is kan je hem er zo in drukken.
niet de schimringen vergeten, en lagers moeten wel op de krukas zitten voorrdat je hem in het carter zet.30 oktober 2011 om 15:13 #238474nasdreas :
Hoe kan ik het beste mijn krukas met lagers in me blok doen?Carters verwarmen en dan?
Hieruit maak ik op dat je lagers al op de krukas zitten.
@Emilee: Dat hoeft absoluut niet. Ik doe de lagers veel liever eerst in het carter. Maar het kan op vele manieren.
Stappenplan in jouw geval nasdreas:
1: Je krukas incl lagers invriezen.
2: Carters heet stoken
3: Bevroren krukas in je grote carterhelft laten zakken
4: Pakking plaatsen
5: Klein carterhelft plaatsen en boutjes aandraaien.Succes

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.