Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine gemonteerd

Home Forums Techniek Opvoeren Speedengine gemonteerd

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jan0499
    Topic starter

Hallo,

Ik had al een Polini Vario en kopeling met 1:10,5 vertanding op mijn Vespa Ciao SNOR.
      Maar ik vond de vario met een standaard snorblokje niet zoon succes en heb daarom de volgende onderdelen bij iemand 2e hands gekocht en gemonteerd op mijn Ciao :

Polini Speed Engine contactpunten met Malossi 80cc cilinder en Dellorto carburateur 13/13
      race krukas en Proma CC uitlaat.

Luchtfilter zat er niet bij en heb daarom maar zolang mijn originele luchtfilter gebruikt, wel heb ik 1 zeefje eruit gehaald en drie extra gaten bij geboord.
      Hij rijd nu max 60 km/h en hij trekt niet echt hard op, maar bij 15 km/h trek hij echt als een gek door.

Ik wil nu het één en ander gaan bestellen om het optimaal te maken, maar wat zouden jullie adviseren in combinatie met mijn setup?

-,Luchtfilter polini of malossi?
      -,Drukveer kopeling ?
      -,Trekveerveertjes kopeling ?
      -,Welke Rollentjes ( gewicht ) ?
      -,Misschien nog iets anders?

Ik zou graag vlug op willen trekken met weg rijden en meer topsnelheid is ook niet weg.
      Zou ook iemand weten welke topsnelheid ik met mijn setup zou moeten kunnen halen?
      De Proma cc uitlaat zat erbij, maar is dit een goeie of zouden jullie een andere nemen?

BVD Jan

Foto Vario:

robbert1992
      Donateur

Welke rollen heb je er nu in..? ik had bij een soortgelijke setup has ik 3x 7grams en 3maal 6,5 grams

gele drukveer monteren!! met de trekveren zou ik beetje rommelen als ik jou was

sws malossi filtertje!!

suc6:thumb

Jan0499
        Topic starter

@robbert1992 De rollen waren te licht 5,7 geloof ik ( zatten bij Polini voorvario ) Heb er nu 7grams in zitten en trekt veel beter bij weg rijden en top is nu 67 Km/h GPS en van iemand een Malossie filter gekregen, maar zat geen filtergaas in. Heb er nu een pantykous om gedaan.

robbert1992
          Donateur

goed om te horen :thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.