Vespa-Ciao.NL
:: speedengine carters kapot?

Home Forums Techniek Problemen oplossen speedengine carters kapot?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta 0321
    Topic starter

hallo mensen ik heb tijdje geleden een speedengine gekocht van een beunhaas.

blijkbaar had hij het tapdraad in het gat van de contactpuntjes lam. hoogstwaarschijnlijk heeft hij zelf een dikker gat geboord en toen er dwars door heen gegaan! , ik denk dat dat heel het probleem is waarom die niet stationair wilt lopen. ik heb hier een foto. of ik moet het helemaal verkeerd hebben en dan hoord het gaatje daar te zitten
      ik hoor het graag!

http://imageshack.us/photo/my-images/809/gaatjecarters.jpg/

jelle2000
      Bijdrager

Als ik jou was zou ik de spoel vast draaien en dan vanuit de binnenkant het carter opvullen met kneedbaar staal van bison.
        Dan weet je iniedergeval dat hij via daar geen valse lucht meer krijgt.

citta 0321
        Topic starter

oke zat ik ook aan te denken alleen ben bang dat dat ” kanaaltje” ook verstopt raakt, zit echt op een rotplek
          het is het schroefgat van de cp dus moet ook wel sterk zijn.
          had op internet dit al gezien : http://www.xtrack.nl/product/loctite/
          ik weet alleen niet of dit kwa temparatuur kan.

jelle2000
          Bijdrager

ja dat is idd waar, maar dan zou ik gewoon even met een dremeltje aan de slag gaan en daarna licht opschuren moet goedkomen toch?

citta 0321
            Topic starter

maar voor de duidelijkheid? dit GAT hoort hier dus niet??

jelle2000
              Bijdrager

naar mijn weten niet nee

Edit: heb zelf geen SE

citta 0321
                Topic starter

oke dank u , dan ga ik nu naar de bouwmarkt kneedbaar metaal hallen ;D foto’s komen vanavond wel

jelle2000
                  Bijdrager

nog gelukt?

citta 0321
                    Topic starter

ik ben er mee bezig, ik had net geprobeerd… na half uurtje drogen , en denk dat is kneiterhard weetje wel… maar ik draaide er zo door heen,

arvid13690
                      Bijdrager

nee het gat hoort er zeker niet.
                        je kun proberen het kneetbaar staal erin te doen dan de hele nacht laten drogen.
                        maar ik zal ook de spoel er op doen en dan de schroef erin te draaien ander lukt dat ook niet meer.

dus wat doe je?

spoel erin zetten alle schroeven erin draaien(van de spoel)
                        dan van binnen uit het metaal erin drukken(in het gaatje.)
                        nachtje laten drogen.
                        volgende dag het kneedbare metaal afwerken.

en dan niet die schroef weer los draaien.;)

succes.

gr

Tis altied moar eem!

Martino
                        Moderator

Mooi gevalletje Durafix.

-Je draait een RVS bout in het gat vanaf onstekingskant.
                          -Onvet de te bewerken delen.
                          -Verhit de boel.
                          -Durafixxen maar.
                          -Bout draai je er weer uit gezien durafix niet hecht aan RVS en het resultaat is weer een carterdeel zoals het was.

Dat kneedbare of vloeibare spul is toch wat poreuzer en minder geschikt.

Anoniem

Durafix is inderdaad perfect hiervoor, als je goede epoxy hebt zou het ook geen probleem moeten zijn. (dus niet die bison troep). Zelf heb ik wel eens een pot devcon mogen lenen bij de scooterzaak hier in het dorp. dat spul laat echt niet snel los. Durafix is nog beter maar wel vrij duur in aanschaf;)

jelle2000
                            Bijdrager

het is inderdaad maar net welk budget je hebt, maar volgens mij kun je met kneedbaar staal dit gaatje prima opvullen omdat er toch amper druk op komt te staan.

citta 0321
                              Topic starter

haha , ik had bison kneedbaar metaal gehaald bij de multimate.. die man zij echt top spul je kan weer een gaatje boren en nieuw draad er bij intappen… nou niks van dat alles , het brokkelde zo weer af :/

maar ik zit in de agrarische sector en dan hebben wij zo onze adresjes.

tolhoek in dronten heeft hem heel mooi dicht gelast voor mij, een man was erg goed in aluminium lassen 😉

probleem opgelost ik zal zometeen foto er op zetten , blok zit nu in elkaar morgen even kijken of die wilt lopen 😀

Jelle
                                Moderator

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.

Gewoon het boutje even in de vloeibare pakking dopen en dan vast draaien, dan lekt hij ook niet meer…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.