Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine 80CC valt herhalend uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speedengine 80CC valt herhalend uit

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeezy
    Topic starter

Hallo,

ergens vorige week had ik al een vraag gesteld over dit niet lopende blok. dit is ondertussen verholpen (het was een kapotte koppakking).
      Nu zit ik met een ander probleem. Het blok loopt nu dus wel, maar gaat pas aan na een tijdje hard rennen met volgas open aan, dan moet ik vervolgens ook flink blijven gassen om de brommer draaiende te houden. Nu is mijn vraag dus hoe dit mogelijk is..?

Het is een elektronisch blok met speedengine carters, mallosi 80CC en een bewerkte citta kop in combinatie met een homoet uitlaat en een 13/13 + mallosi filter.

hansieb
      Moderator

Welke sproeier ? carb wel schoon ?

Vonkt die wel juist, toevallig geen rotte bougie?

AA-T
        Sleutelbeheerder

Had ik ook aan het begin met mn SE en 46 polini.
          Bleek dat de bougie het na een korte run alweer begaf.
          Mijn oplossing was een champion bougie, welke weet ik niet meer zeker, maar meen de L86C.

peter-jaap
          Bijdrager

ik heb ook bijna zelfde setup en probleem..
            Ik moet de heletijd door rennen als ik hem aan wil houden..
            En hij vonkt
            hij krijgt benzine
            compressie zat
            alleen hij start wel maar eff…
            En veel geknetter en geplof uit de uitlaat ???

setup
            <———-

sproeier 72

hansieb
            Moderator

Rotte ontsteking kan het ook nog wel eens zijn.

Heb met verschillende ontstekingen (elec) al wel gezeik gehad. Stotteren en amper aan te krijge

Sproeier 72 zou prima moeten zijn.

Jeezy
              Topic starter

Ik heb ondertussen een bougie hittegraad 9 erin gezet, carburateur wederom goed schoongemaakt en een sproeier 66 gemonteerd. brommer blijft nu wel lopen! is 72 niet iets te groot..?

Zit aardig wat power in maar trekt voor geen moer en maakt veel te hoge toeren. iemand een aanrader qua poelie setup..? en of het ook goed loopt met snorvertanding..? (is snorbrommer)

P.S.: vroeg mij ook af waar ik een poelie – snaar overzicht voor de ciao kan vinden, de te bebruiken maten bij een poelie op jmbp zijn weer anders dan de poelies die worden aangeraden bij de snaren die ze verkopen..

Tot nu toe erg bedankt voor de hulp!

Jeezy
                Topic starter

Ik heb ondertussen een bougie hittegraad 9 erin gezet, carburateur wederom goed schoongemaakt en een sproeier 66 gemonteerd. brommer blijft nu wel lopen! is 72 niet iets te groot..?

Zit aardig wat power in maar trekt voor geen moer en maakt veel te hoge toeren. iemand een aanrader qua poelie setup..? en of het ook goed loopt met snorvertanding..? (is snorbrommer) en welke polini (grijs, groen, blauw) trekveertjes raden jullie aan..

P.S.: vroeg mij ook af waar ik een poelie – snaar overzicht voor de ciao kan vinden, de te bebruiken maten bij een poelie op jmbp zijn weer anders dan de poelies die worden aangeraden bij de snaren die ze verkopen..

Tot nu toe erg bedankt voor de hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.