Vespa-Ciao.NL
:: SpeedDemon

Home Forums Perso’s Projecten SpeedDemon

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Succes ermee mate!

SpeedDemon
      Topic starter

En dus de samenvatting van de afgelopen week.

1ste setup:
        Malossi 43mm
        Malossi kop
        Orgi Kickcarters
        Orgi Krukas
        Proma cc
        12/12 met tuned orgi filter
        100mm vario
        Multivar

Alles in een orginele kickbrug gebonden en dan blijkt dat het spruitstuk iets kleiner is dan van de andere waardoor iedere carburateur eraf trilde. Heeft iets te maken met oud en nieuw type. Opgelost door ander kickcarter te pakken.
        Alles in de orginele kickbrug gebonden. Blijkt dat de schroefdraad gammel is en heb ik maar even de krukasjes uitgewisseld en besloten om maar niet met de 43Malossi te rijden want ik weet niet hoe oud de zuiger is.

2de setup:
        Orgi 50
        Orgi kop
        Orgi Kickcarters
        Orgi Krukas
        Proma cc
        12/12 met tuned orgi filter
        100mm vario
        Multivar

Direct starten mooi stationair en toen maar meteen afgebouwt en testritje gemaakt. Hierna bleek dat de koppeling de drukveer ontrolt. Dit komt doordat de “losse” schijf sneller of langzamer draait dan de “vaste”. Dit zou eventueel kunnen komen omdat de “losse” schijf teveel speling op de as heeft en zo wel eens hapert. Kickbrug was nou ook niet meer te gebruiken omdat je de v-snaar niet kan spannen voor poulie overbrenging.

3de setup:
        DR 43mm Evo
        Malossi kopje (Moest nog even de ciao decompressie veer wisselen voor en Si veer)
        Tuned orgi carters 13mm inlaat
        Tuned orgi krukje volgens Polini
        Proma cc
        13/13 met Malossi filter met eigen inlay
        70mm Poulie groene trekveertjes

Na (ik heb ze nog even getelt) 6 koppelingen, alle trekveertjes, nieuwe startschoentjes, nieuw segment aandrukplaatje, nieuwe segmenten, 2 snaren, 2 poulies en mijn vader gebelt te hebben om eindelijk een goed setje te hebben, dacht ik, heel de brommer afgebouwt en om 2 minuten over 5 zondagochtend alles netjes te hebben ben ik gaan slapen.
        In de morgen opgestaan… Slippen de startschoentjes nog door en als ie even gelopen heeft lijkt het wel of ie geen power onderin heeft, dan weer niet bovenin, bougie slaat vet, noem het maar op ik heb het allemaal gehad.

Ik ben met de Swift naar Thorn gereden. Was heel leuk erg gezellig mooie dingen gezien domme dingen gezien en moddervette dingen gezien. Nou ben ik thuis.

Ik ruim mijn spulletjes nog even op ik zet mijn Si in de schuur en daar komt ie mooi een week niet meer uit.

Volgende doel: Limburg toer!

Zo, en dan nu een …

SjoerdCiao
        Donateur

Het zat je even tegen deze week he:(
          Ach we hebben wel kunnen lachen met het kopere buisje in de watergekoelde cilinderkop:P

SpeedDemon
          Topic starter

Ik heb nog niet gehuild…

Ja, ik ben de foto’s aan het uploaden naar mijnalbum.nl zet ik wel bij de rest van het meeting gebeuren. Hoe beun kan je worden.

SjoerdCiao
            Donateur

haha, ik heb het zelf niet gedaan:P

SpeedDemon
              Topic starter

Oke dan, ik heb net het sap uit de koppeling moer gedraait en dit zou moeten werken. Morgen ombouwen en proberen te rijden.

Ik hoop dat het dan nog licht is zodat ik wat foto’s kan maken en/of een filmpje! (van hoe ik de vario weer kapot rij waarschijnlijk)

SpeedDemon
                Topic starter

Vario gebeuren in de koelkast gesmeten, kickblokjes erlangs gelegt samen met de snelle cilinders, kopjes, uitlaten, filters en carburateurs.

En dan nu…

orgi alles en rijden maar! Enkel de Sito Plus en 70 poulie zijn “snel”.

Even 2 foto’s voor de liefhebbers!

Eindelijk de 10 spakers met de Swallow bandjes 2,75×16

Op het blokje wat er onder ligt staat Gilera en met de 12/10 carb rijd dit 63.3km/h plat erop wind mee.

Edjuh
                  Bijdrager

Toffe plaatjes!

En standaard blokjes hebben ook hun charmes, waaronder het geringe verbruik : -)

DaanCiao
                    Donateur

Ziet er erg net uit zo met die lichtinval!
                      Beter maak je ook zo’n foto van je p200:)

SpeedDemon
                      Topic starter

@Edjuh; Ja, het verbruik staat me erg aan aangezien ik er toch woon-werk mee wil doen. En natuurlijk zijn er nog 100 dingetjes die gedaan moeten worden maar ik ben blij want ik rij!

@Daan; Als je een PK125 handbak met Nederlandse papieren kan regelen mag je de P200e met alles wat ik heb voor 800 Euro hebben.

Zeebodem.
                        Bijdrager

netjes hoor bart:)
                          echt hele mooie foto`s!
                          helemaal beu met die snelle apparatuur hihi?

dit gaat toch net zo mooi,en wat je zegt,je rijd in iedergeval weer;)

SpeedDemon
                          Topic starter

Kijk begrijp me niet verkeerd, ik ben natuurlijk nog steeds bezig om een kickblok met vario en getunede std50cc inelkaar te bakken maar ik heb er tijd genoeg mee. Ik zit er wel aan te denken om mijn 43mm spul (DRevo 2x, Malossi cilinder en 2 koppen) te ruilen tegen een 50DR compleet… *iemand?*

BTW Heeft iemand al ooit een spruitstuk van een orgi blokje gefreesd en er zelf een spuitstuk opgeschroefd?

FonS
                            Bijdrager

Ik weet zo gauw alleen wat Peter heeft gedaan met z’n inlaat:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8882&d=150

SpeedDemon
                              Topic starter

Stoere oplossing zo met dat buisje, ik heb nl 2 kickcarters waarvan 1 met een spruitstukje waar de carb afvalt en de ander heeft een scheur…

SpeedDemon
                                Topic starter

k@t collega’s

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.