- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2014 om 19:44 #494536
Om er maar een positieve draai aan te geven: Mooie foto/video reportage verder.
Wel jammer verder maar beter hier erachter komen als bergop in Limburg. Het laatste krukje dat ik had dat zo heen en weer ging waren ook de lagerpassingen van op, maar laten we maar positief blijven!
Sleutelse de komende dagen.
23 april 2014 om 20:01 #494537oef, mag hopen dat ik nooit zo een cilinder uit mijn carter mag trekken.
no way dat ik een grafieten zuiger ooit zal gebruiken :D(iig niet in een chrome wand cilinder).ik heb even snel wat in paint gedaan, en gearceerd wat ik weg zou halen. dit lijkt mij de voor de hand liggende optie:

als je niet in het cilinderhemd wilt gaan hakken gaat het lastig worden vermoed ik. lassen/durafixen oid lijkt me helemaal geen optie, het materiaal is daar te dun voor op die plek. een ring eromheen persen legt alleen maar meer druk op het cilinderhemd, en lijkt me een tijdelijke oplossing. ik denk dat je geen andere optie hebt dat te hakken in het cilinderhemd!
24 april 2014 om 17:29 #494553Ruimte zat gelukkig op de kruk

Lager draait nog amper en heeft volgens mij ook al tijden niet meer mee gedraaid zo vies is ie.

Nieuwe lagers en ”nieuwe” kruk liggen al in de vriezer en zal het van de week icm de 43mm Polini kit racing weer opbouwen

Das wel een goeie kracht bron om de heuvels in limburg mee te bedwingen
@Lastpak
Er zit ook een scheur tussen de boost spoelers anders was dat wat je zegt zeker nog een optie geweest.
Maar word nu een moeilijk verhaal ben ik bang:(24 april 2014 om 17:41 #494554Voor iedereen die denkt het cilinderhemd op een of andere manier te lassen durafixxen. Het gaat hier om een aluminium cilinder met chroomcoating. Deze coating zal je eigenlijk ook opnieuw moeten aanbrengen. Helaas dus geen optie. Het weghalen kan een idee zijn, maar tot hoever is dit mogelijk.
Ik heb zelf nog altijd deze cilinder liggen en inmiddels al wel op een blokje zitten, maar heb het eigenlijk nog nooit getest. Maar eens kijken of dit en vooral hoe lang dit vol kan houden. Misschien dat dit voor jou Andree ook een optie kan zijn?
Weg gehaald hemd Eurocilindro

Mooi dat het alleen rotte lagerpassingen van de krukas zijn en je de carters nog kan gebruiken.
24 april 2014 om 19:40 #494564Nog een wonder dat je afgelopen zondag probleemloos de tour hebt kunnen uitrijden haha
Ik vond het verschil tussen ons ook al wel heel erg groot in vergelijking met de 11 steden (en dat kon niet alleen aan mijn uitlaatwissel liggen). Wel lekker om het nu weer vers op te bouwen! Volgens mij heb ik het vorige keer ook al gezegd maar de grafietzuiger die ik in mijn 43 Euro heb zitten is echt een prima zuiger die er na best wel een aantal kilometers nog prima uitziet(grafiet wel wat weggesleten maar verder geen rare dingen). Wellicht is het een probleem dat alleen voor de grafietzuigers geldt die bij de polini kitjes geleverd zijn. Mijn cilinder zit nog op m’n simoblok maar zal hem er voor de Limbotour eens afhalen om het merk van de zuiger te checken
Succes met de opbouw! Mooie combo en benieuwd naar de prestaties. Kan me herinneren dat het destijds bij Jarco erg lekker liep.
24 april 2014 om 23:32 #494565Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk dat het enkel de krukas is en niet de lagerpassing van de Evo.
Je spreekt nu over de 43mm Kit Racing, maar was de flens hier niet van afgebroken?
25 april 2014 om 01:29 #494566@maarten
Mijne is ook gescheurd op het stuk tussen de boost spoelers in dus ik houd niks over als ik dit afbreek.@Elkan
De grafiet zuiger van Polini is ook anders dan die van Vertex, stuk minder dik en strakker gecoat dan de Vertex.
En ik heb al even kunnen proeven hoe de 43 kit racing rijd totdat zoals Florian al aangeeft de flens afbrak.
Maar trok erg lekker op
en denk dat de top hoogstens 5km lager lag dan 43mm euro.@Florian
Ik heb een tijd terug een zgan 2e hands kit racing van Flenny over genomen.
Dus die gaat dienst doen
25 april 2014 om 06:50 #494569Gelukkig man,dat scheelt toch weer.
Dadelijk weer een fris en fruitig blokje.25 april 2014 om 12:10 #494570Can anyone please shortly explain in English why you cut the cilinder socket?:o
I can’t see any plausible reason to do that… especially not an a rare Eurocilindro! :'(
I think it is a better idea to weld it and cover it with a new nikasil coat. Otherwise, I would take the cilinder, Andree.:DIt’s not intended to cut the cylinders, but these type of cylinders tends to show cracks after a while. Prices for a new coating are rather high and still cheaper to buy or use another cylinder.
6 mei 2014 om 14:37 #451180Gezien ik bij de afgelopen Limbo toer naar mij gevoel een paar warm lopers had gehad werd het vandaag tijd voor inspectie.
Blokkie eronder weg.

Zoals ik al dacht was er qua afstelling niks mis want de bougie is zoals altijd mooi koffie bruin.

De zuiger dacht hier blijkbaar anders over:|

Valt op zich mee.

Na wat schoon maken.

De cilinder heeft bijna geen schade, maar bij de zuiger zitten beide veren muur vast.
Heb dus nog geluk gehad dat ik hiermee de Limbo toer heb kunnen uitrijden.Ik wijt dit warm loop probleem aan de grafiet zuiger want verder is alles prima in orde.
Is nu echt de laatste keer dat ik die grafiet rommel gebruik.Ik ben ook geneigd de kit racing er weer op te zetten en dan nu met een k-star zuiger.
Want de kit racing waar toen de flens van afbrak reed hier ook mee en die had ik ook al goed de sporen gegeven zonder warm loop gezeik.
Want de kit racing loopt wel lekker
Hier nog met terug werkende kracht een foto van het vast gelopen lager waar ik de strand sluis toer mee gereden heb.

Ook hier mee heb ik erg geluk gehad gezien het lager na montage compleet uit elkaar viel.6 mei 2014 om 15:20 #451146Jij hebt gewoon een spririt in je Citta gesleutelt die er voor zorg dat je altijd thuis komt :lol
Imi K-star zuiger in een Kit-racing cilinder werkt perfect, loopt zelf harder =)
TICKLING BARN6 mei 2014 om 15:45 #451144Hahah, ook wel weer knap dat je hiermee de hele tour nog hebt kunnen rijden inderdaad Andree
Mooi dat je cilinder weinig tot geen schade heeft opgelopen. K-star zuigertje erin en gassen maar weer zou ik zeggen! 😉6 mei 2014 om 15:53 #451141ligt het aan mij, of is het niet overduidelijk te zien dat je kop en papieren koppakking hebben lopen lekken/zweten?
dat verklaard de warmlopers zou ik denken, en die grafiet zuiger heeft tot nu toe ook niet veel goeds voor je gedaan :D.maar de kit racing is zonder twijfel een erg fijne cilinder, heb er zelf ook één en die wil wel toeren knallen
.trouwens, die op maat pijp ziet er nog goed uit. hoe bevalt die tot nu toe?
6 mei 2014 om 16:08 #451017Vanwaar de keuze voor een papieren koppakking?
Het is een wonder dat je hiermee nog +- 70km gereden hebt zeg.. De limbo wordt onderhand wel een slooptoertje voor jou, vorig jaar al een gescheurd hemd en nu dit weer. Wat zal het volgend jaar zijn? :lol
6 mei 2014 om 17:02 #450959Het is echt een beetje een omgekeerde wereld, maar ik zal toch zonder koppakking de boel weer in elkaar gaan zetten straks. ( We hadden het er nog even over bij aanvang/start van de toer. Jij dacht zelfs over een koperen pakking van de LC) Het zijn bij jou wel aardige warmlopers geweest. Met aardig bedoel ik dat er met ander zuigertje weer prima gereden kan worden gelukkig. Nou moet ik nog voor de bijl en mijn cilinder eraf trekken. :con
Spoiler: En voor een ieder die nog opzoek is naar K-star zuigers, maar niet meer kan vinden. Deze zuigers bij JMPB hebben hetzelfde ontwerp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.