Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Is het gemis van de vrijloop bij de Simo koppeling niet alleen een gevoel? De segmenten slippen veel meer door in het Simo huis, maar heb het idee niet beter op te trekken dan bij een normale koppeling.

Het juiste poeliemaatje vinden is idd nogal eens lastig. Ik ben nu ook aan een poelie 60 bezig, maar met een Polini Top One.
      Bij dezelfde poelie en Fabrizi uitlaat zal ik eigenlijk een maatje grotere Poelie willen hebben. Plaats ik deze poelie 65 icm de Top One heb ik juist weer overtoeren. Over “minimale” verschillen gesproken. En dit is op een Ciao met 17 inch wielen.
      Ik dacht voorheen dat het vooral op een Citta lastig was een passende poelie te kiezen.

speedbuxy
      Topic starter

Martino :
        Is het gemis van de vrijloop bij de Simo koppeling niet alleen een gevoel? De segmenten slippen veel meer door in het Simo huis, maar heb het idee niet beter op te trekken dan bij een normale koppeling.

Qua slippen en optrekken is het gelijk aan elkaar, het is enkel de gas reactie in stilstand.
        Simo grijpt bij 1 goeie stoot gas nog niet aan waardoor je dus voor het stoplicht leuk kan vrij gassen.
        De originele koppeling en belg grijpen bij zulke acties al lichtjes aan.
        Maar dit verschil is niet echt heel groot, maar toch wel net dat stukje wat het een gemis maakt.

En qua overtoeren liggen wij echt op een andere frequentie:lol want ik vind jou Ciao echt te zwaar staan.
        Want hoe hard je ook voorbij komt rijden qua toeren hoor je amper wat.
        (ook op de roller is dit het geval)
        En mijn citta draait met 1 op 8,75 klok en poeli 65 nog niet eens vet over toeren.
        Dus met 17inc en waarschijnlijk een 1 op 6,75 klok sta je erg zwaar.

Lees mijn post nog eens en vooral het verschil met uitlaten. En dus niet waarmee ik tijdens het toertje mee reed.

VespaAvanti
        Donateur

4 spartamets voor 100 euro, dat is wel heel goedkoop!
          Mooi te zien dat je actief aan de sleutel bent Andree:thumb

Lastpak
          Bijdrager

altijd leuk om updates van je te lezen, veel foto en beeldmateriaal:thumb.
            ik ben ook onder de indruk van de dpr uitlaat/uitlaten, wat een verschil met de eerste versie!
            ga zo door:) maar dat is volgens mij wel overbodig om te zeggen.

speedbuxy
            Topic starter

@Stephan
              Het kan nog beter, zo stond er gisteren 1 op met kenteken en voor de overschrijf kosten hiervan af te halen.

@Lastpak
              Ja zo zie je maar dat een 2takt motor kan vallen of staan met de uitlaat.
              Want is idd een verschil van dag nacht tussen de DRP pijp 1 en deze die ik nu heb.

Maar hier weer stukje kijk plezier, want heb vandaag poeli 60 met originele koppeling getest.

Trekt die ook nog wel:thumb
              En het heeft genoeg rendement over om bij plat liggen of een dikke setups nog een stuk langer te kunnen uitlopen:thumb

@Maarten
              Ik weet het verschil in uitlaat, maar ook met de top one bij de meeting vond ik de toeren op top zeer matig.
              En mijn citta verhouding geeft ook aan dat jouwes gewoon een paar tanden te zwaar moet zijn.
              Want dit filmpje met poeli 60 is te samen met een 1:8,75 klok en 10inc wielen en dat behap ik net, maar ik lever al wel redelijk in qua toeren op top, tov poeli 65.

Jij rijd poeli 60 met 1:6,75 klok en 17inc wielen, dus als je dat naast elkaar legt moet dat gewoon te zwaar zijn.
              En als je voorbij komt rijden bij toertje klinkt het hier ook vet naar.
              Ik denk dat je met poeli 65 of zelfs 70 net zo snel bent op top, maar daarnaast wel leuk wat trek kracht erbij krijgt.

SpeedyVespa
              Donateur

haha andree, jij blijft maar scheuren op die gave citta he8)
                respect man, weet jij een goedkoop adres voor een simokoppeling?

VespaAvanti
                Donateur

Dat is dus voor niks, een spartamet voor overschrijfkosten:thumb
                  Die pijp doet aardig zijn best, loopt stukken harder dan eerst heb ik het idee!

speedbuxy
                  Topic starter

@SpeedyVespa
                    Ik heb net gisteren gezien dat de ontwerper van de Citta ook de Ferrari dino heeft ontworpen dus ik er niks aan doen want hard rijden dwingt de Citta gewoon af bij z,n bestuurders:D
                    En Simo koppelingen komen zo nu en dan wel eens op marktplaats voorbij, maar das wel mondjes maat en zal je dus geduld mee moeten hebben.

@Stephan
                    Is ook omdat hij niet in de buurt stond anders had ik nummer 5 aangekocht:lol want hij was qua staat ook nog als nieuw alleen wou het motortje na enkele jaren stil staan niet meer aanslaan.
                    Maar dat was vast zo te fixen geweest en dan had je hem easy voor 100 tm 125 kunnen verkopen.

En pijpje boekt ongeveer een goeie 5km harder dan de fire deed op m,n evo.
                    En heb hem laatst ook nog wat ingekort op de voor bocht omdat DPR de sleuf in de flens om hem te laten knellen wat diep had gezaagd waardoor de uitlaat klem hem niet goed afgedicht kreeg.
                    Dus heb er een dikke cm afgehaald en dat deed hem ook geen kwaad:thumb

Martino
                    Moderator

Dan nogmaals poelie 65 met Top One geeft overtoeren. Tijdens de meeting lag er ook een poelie 55 onder ipv een 60 nu. Deze 55 is voor elke uitlaat te zwaar idd. Vergeet ook niet dat de standaard 46mm Polini met Polini Top one ook geen toerenvreter is tov een Eurocilindro met DPR. Het is echt zoeken naar de juiste combinatie. Zoals het nu lijkt ga ik ook met deze setup de 11 steden doen. En kan je het verschil met bijv. de Fabrizi wel goed merken.

PS. Nou woon ik niet in Leeuwarden, maar een bepaald stukje ken ik nu wel op mijn duimpje.;) Je blijft ook maar rechts inhalen en wanneer een auto je de weg blokkeerd dan maar linksom voorbij een kruispunt. 😀

Flippo
                      Donateur

Martino :
                        PS. Nou woon ik niet in Leeuwarden, maar een bepaald stukje ken ik nu wel op mijn duimpje.;) Je blijft ook maar rechts inhalen en wanneer een auto je de weg blokkeerd dan maar linksom voorbij een kruispunt. 😀

Haha, ik denk het jij zegt het!
                        Maar inderdaad, je blijft lekker scheuren op je citta. Ziet er goed uit! :thumb Pijpje loopt zeer lekker.

Stomme vraag misschien, maar je zei dat je een 1:8,75 klok hebt. Is dat een andere uitvoering van een brom klok?

speedbuxy
                        Topic starter

@Maarten
                          We zullen het bij de 11steden dan meemaken, want ik heb je brom bij andere toertjes nog niet echte toeren horen draaien.
                          En het is niet om je af te vallen dat ik dit zeg, maar ik denk dat je onnodig trek kracht inlevert.
                          Want zelfs poeli 95 reed bij mij bv niet eens echt veel langzamer dan de poeli 60 nu doet. Enkel draai ik op top nu stukken minder toeren en ben daardoor ook wat gevoeliger voor wind in of rechtop zitten.
                          En ik denk dat ik m,n vorige leven indiër ben geweest en dat ik daarom graag ieder stukje asfalt benut:lol

@Flippo
                          Ik dacht ook al dat ik het verkeerde aantal voor ogen had, maar ik hoorde niemand het verbeteren dus ik dacht dan zal het wel goed zitten:lol
                          Maar heb even terug gelezen en ik heb een 1:7,5 klok erin zitten.

El Citta
                          Donateur

speedbuxy :
                            Maar ik hoorde niemand het verbeteren dus ik dacht dan zal het wel goed zitten:lol

Dan moet de wielmaat ook nog maar even gecorrigeerd worden :p Citta wieltjes zijn 12 ipv 10inch Andree…;)

Kan nu al merken dat je overgestapt bent naar de Spartamets:pest

Jelle
                            Moderator

ga je nu ook een 2 motorige spartamet maken?

speedbuxy
                              Topic starter

citta89 :
                                Kan nu al merken dat je overgestapt bent naar de Spartamets:pest

Ja het is alleen maar 26inch wat de klok slaat:lol
                                Maar zou toch zweren dat het 10inch was.

@Jelle
                                Ja had hem al eens gezien.
                                Maar ik ga hoogstens eens z,n blokje kietelen omdat het redelijke makkelijke begrenzingen heeft, maar dit staat zeker niet hoog op het programma.
                                De Tiff heeft veel meer potentie:thumb

SpeedyVespa
                                Donateur

buxy gaan we overlopen op die lelijke spartamets? 😛
                                  Nee grapje kerel, wat is nou precies set-up van je citta en hoe hard ga je nou?

15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.