- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 augustus 2013 om 13:39 #485353
Ik heb die DN pijp ook nooit speciaal gevonden gezien die pijp een recht stuk voor bocht heeft en dat kost altijd prestaties.
En waarom zou je ook afwegen in Vespa assortiment waar practies geen hand gemaakte pijp voor gemaakt is.Ik kijk bv liever naar sprint scooters en puchjes, want daar is het al een bewezen feit.
Want zelfs de high performances pijpen van Yasuni overtreft een beetje hand gemaakte pijp wel.En qua overbrenging zou mijnes juist erg geschikt moeten wezen, want ik trek door de wat lichte verhouding de meeste Vespa pijpjes wel door tot het eind van hun kunnen.
De hand gemaakte zou qua toeren juist nog wat verder moeten boeken.
En 1000 a 1500 toeren meer is al die 10 a 15km dus dat moet zeker haalbaar zijn.Want die sprint Puchjes die in mijn tijd nog veel met gila 75cc en 80cc eurokit/mk reden zongen op top zo hard dat je er haast bang van werd:lol
De paar die toen bv nog met Proma cc of z,on Simo pijp reden waren ook echt nergens meer.
(ik heb de omslag hier nog in mee gemaakt, want nu rijd echt geen Puch sprinter meer zonder opmaat pijp)De andere opmaat pijpen heb ik nog niet getest want heb idd geen verloop busjes.
Maar de scooter pijp zal ongeveer hetzelfde rijden gezien die veel te hoog toerig is.
De ex Peugeot 103 race pijp was echter wel interessant geweest want deze is gemaakt voor 70cc en is daar 3e in het nls kampioen schap mee geworden.
Dus die moet lekker kunnen boeken op een de wat betere Vespa setup.Maar vandaag DRP ook gebeld.
En zoals ik verwachte was hij er wel makkelijk onder en had niet echt een reden ervoor.
Enige wat hij nu dan graag wou is dat ik de complete Citta langs breng zodat hij de uitlaat kan fine tunen op zijn test bank.
Wel een gedoe, maar dan moet er uit eindelijk wel een ultiem pijpje uit rollen
En ik ga idd met de Fire rijden dit weekend.
Had liever de SP eronder gehad, maar deze oude euro flens en de ook wat ruimer wordende SP liet dat helaas niet meer toe:(2 augustus 2013 om 16:47 #492570Beetje zilverfolie er tussen Andree, dan prak je die SP er weer luchtdicht onder, beetje beun maar het gaat wel;)
Wel jammer van die DPR pijp, ik had er hoge verwachtingen van eerlijk gezegt2 augustus 2013 om 17:27 #492572Daar heb ik nog mee gespeeld om die beun optie toe te passen.
Maar ik wist dat de fire nog wel goed strak erop wou dus dat gaf de doorslag toch voor die te gaan.
En de fire loopt op top wel goed hard, dus dan raak jij me tenminste wat moeilijker kwijt:lolEn de DPR pijp had ik ook zeker hogere verwachtingen van.
Nou is het wel een leuke levens les dat je met een verkeerde expansie pijp zoveel prestaties kan verliezen.
Want zelfs met een origineel piaggio pijpje rijd op mijn setup nog wel 48km.
Dus blijft apart dat dit zo begrenzen kan.11 augustus 2013 om 13:31 #492681Omdat een zekere Heerenvener gisteren aangaf opzoek te zijn naar een knap setje brom carters ben ik vandaag maar eens aan het bakken gegaan.
Kandidaat 1
Met wel erg vreemde punten en condensator.

Kandidaat 2

Kandidaat 3
Deze had nog een zeer nette 50cc kit met zuiger erop zitten

Het bak proces.

Score, 1 goeie snor kruk en een setje kapotte carters.Bak proces 2

Score, 1 vreemde kruk en een setje vreemde carters.Bak proces 3

Score, 1 snor kruk en een net setje carters.Ook heb tijdens het bakken de Belgen koppeling even mee gebakken om daar een nieuw lager in te hangen.

Om terug te komen op het vreemde carter en kruk.
Is dit misschien een oldtimer carter ofzo?
Vreemd rubber en massa bevestiging.

Vreemd klein inlaat vlak.

Mis gietsel bij de inlaat.

Een Asar merk kruk.

Wel gewoon Piaggio en geen Berini oid.

De kruk voelde op de hand lichter aan, dus ben even gaan wegen.
Asar kruk.

Origineel snor.

Schilt toch weer een 34gr

Ook meteen de timing ervan maar even gecheckt in het speed carter.

Timing ligt qua opening nog strakker dan origineel snor of race kruk.
Ook het sluitings moment ligt bijna exact op de tdc.
Dus deze gaat z,n weg naar een speed engine zeker een keer vinden
Om ook nog even terug te komen op de DPR pijp.
Ik heb gisteren m,n complete Citta met evo en 43mm euro die kant op gebracht zodat DPR daar op zijn test bank de pijp perfeckt kan afstellen.
Ook heb ik 1 van m,n Yasuni Z pijpen van de voor bocht ontdaan en hem de opdracht gegeven hier ook een mooie Vespa voor bocht op te lassen.
Want een Yasuni Z loopt op mid toerige scooter setups erg lekker, dus verwacht dat hij op Vespa ook wel goed uit de voeten komt
Woensdag kan ik de Citta weer ophalen dus be contined
11 augustus 2013 om 14:05 #492683Je antwoord op dat carter; het is inderdaad een oldtimer carter. Deze heb ik ook! Alleen heb ik denk ik een brom versie van dat blok, want mijn inlaatvlak is groter. Met een de massa aansluiting op het carter. Krukje weet ik helaas geen antwoord op.
11 augustus 2013 om 19:04 #492696Het is wel te zien dat je gestoken bent door een werkbij! Goed bezig geweest, dat oldtimer carter is hetzelfde als onder de mijne zat, let ook op het kleine carter dat open is bij de frame aansluiting. Leuk detail is dat.
Ik ben nu wel benieuwd of ik ook die kruk erin heb zitten maar daar ga ik hem niet speciaal voor uit elkaar halen, dus ik zal er op letten als hij een keer open gaat.
11 augustus 2013 om 19:48 #492656Inderdaad een oldtimer carter en ook de kruk is die van een oldtimer welke er ook in hoort. Het ziet er naar uit dat dit blok nog compleet oud is.
Woensdag Citta ophalen is mooi snel. We zijn benieuwd.
12 augustus 2013 om 08:16 #492702Als ik dat “rare” carter zie, doet het me denken aan de carters die we hier in België overal zien hangen in de Ciao’s enzo. Het is hetzelfde carter als alle andere Belgische carters die ik hier heb liggen, namelijk met de condensator op het grote carterhelft, maar uitwendig, naast de carbu zeg maar. De condensator is er dan ook een waar 2 kabeltjes uitkomen 🙂
Ik kan verkeerd zijn, maar deze lijken er als twee druppels water op 😉
Voor de rest ben ik zeer benieuwd naar het einderesultaat van de DPR pijp 😉
12 augustus 2013 om 08:52 #492703Dat is toch gewoon een normaal oldtimer inlaatvlak, standaard brom 10 mm denk ik
(aangezien er vroeger geen snor bestond 😉 ).12 augustus 2013 om 17:10 #492709@Jelle; ik heb toch een oldtimer snor carter liggen, en zon asar krukje zie ik net ook nog liggen, de timing ziet er inderdaad anders uit dan andere krukjes die ik heb liggen
12 augustus 2013 om 17:30 #492710
AnoniemKrukas is overigens geen ‘asar’ maar ‘Casar’
zoek maar eens op
12 augustus 2013 om 18:33 #492711mooi spul andree!
Ik heb ook zon Casar kruk liggen, hij ziet er wel lekker stevig uit.12 augustus 2013 om 20:12 #458431
bart#24hey andre,
ben erg benieuwd wat de dpr pijp gaat doen,
ook een yasuni z zal het op een vespa zeer leuk doen!
mvg bart
13 augustus 2013 om 11:02 #492727Snor oldtimercarters bestaan idd NIET, Jelle heeft gelijk in deze zaak:lol
Die Asar of Casar kruk heb ik nog niet eerder gezien, appart dingetje maar helaas wel pen12 zoals (volgensmij) alle echte oldtimer krukjes.
Ik ga duimen dat de Citta met een mooi pijpje terug komt Andree
13 augustus 2013 om 11:19 #492728@ avanti;

Dit oldtimer carter heeft dus een 7mm inlaat:?
(als dit perso vervuiling is, gooi het maar weg)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.