- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 mei 2013 om 00:35 #492091
Ik heb denk ik 2 a 3maanden met originele Citta brug gereden dus zo lang heb ik hem al:D
http://www.hansanders.nl:lolMaar baal ook nog steeds van het gevalletje KR:(
Maar het is idd wel goed te lassen dus hij is zeker nog niet het veld uit geslagen
En ondanks dat ik nu in de stemming ben om de Gianelli zelfs met geld erop toe weg te doen denk ik er toch eerst nog even over na:lol23 mei 2013 om 11:51 #492098De combi RV of EVO met Kit racing en een gianelli citypower lijkt mij wel iets om te proberen ;)! Je moet eigenlijk ook nog even een chromen rekje scoren (voor bij de tank).
23 mei 2013 om 13:31 #492099Het zit weer eens niet mee vlak voor een tourtje.. ’t begint haast een traditie te worden. Vorig tourtje immers, mijn complete frame doorgescheurd en de gedurafixte inlaat begeven.
Je hebt het wel weer zien te fixen zie ik

Qua topsnelheid zul je wel velen malen hoger zitten dan ik. Ik ga max 55km/h:DMorgen 10:30 @ My place?
14 juni 2013 om 16:43 #460226Vandaag na lange tijd maar weer eens wat uitlaatjes getest gezien het weer er goed voor was

Ik had een tijdje terug een Polini lunga aangeschaft dus deze wou ik sowieso even testen.

Hangt als een huis met z,on dubbele blok ophanging
Maar die ophanging was (op mijn setup) ook het enige leuke aan de pijp.
Want veel lawaai en totaal geen kracht of power.
En ondanks dat ik m,n halve uitlaat park erbij heb gehad paste uiteindelijk alleen deze vreemde jonge:|

En ondanks dat ie onder de Citta wel erg lekker staat en de sound ook mooi donker is was er verder dan dat niet over naar huis te schrijven.
Begon op dit punt haast te twijfelen of de Citta misschien tussen tijds iets had opgelopen want vooral de Polini lunga liep echt dramatisch slecht.
Dus meteen de trouwe Leo SP die al maanden 2 handen op 1 buik is met m,n evo er weer onder gepleurd en die deed het (gelukkig) weer vanouds
Dus de eind conclusie is dat de Polini Lunga en de Shaft sec system niet echt top zijn.(op mijn setup)
(shaft sec system deed het trouwens allround gezien best nog wel redelijk, bv niet minder dan een eagle ofzo)14 juni 2013 om 16:56 #492265Die prestaties van de Polini Lunga had ik al wel enigzins verwacht. Heb hem zelf ook nog nooit goed vinden presteren. Dit was alleen met een demper die vol met troep zat en wilde altijd nog eens een ander testen, maar dat blijkt nu dan bij jou ook niet echt bewonderenswaardig.
Nou heb je de uitlaatjes natuurlijk ook wel op een redelijke setup getest. Misschien dat ze het op een standaard of lichtere setup wat beter doen? Maar het probleem van de niet passende uitalen voor Citta is mij ook bekend. Je komt er toch achter dat de meeste pijpjes voor een Ciao of Si brug zijn gemaakt.
14 juni 2013 om 17:41 #492266Ik zal ook gaan sparen voor een leosp. Dit na het filmpje te hebben gezien.
14 juni 2013 om 17:41 #492267Zelf wissel ik niet zo heel vaak van uitlaat op dezelfde setup, maar leuk om te zien hoeveel verschil het kan maken
Die Polini Lunga heeft qua looks veel weg van zo’n Techno circuit. Voor de prestaties geldt helaas dus hetzelfde… Die spiegel moet er wel weer af Duitser :pest
14 juni 2013 om 18:24 #492269Martino :
Misschien dat ze het op een standaard of lichtere setup wat beter doen?Daarom wil ik bij de uitlaat test ook nog graag eens aan de gang met een 50cc blokje.
Want Polini maakt over het algemeen niet echt rommel zoals deze Lunga nu presteerd.@Rizla
Das nooit een mis koop
@Citta89
Die spiegel is handig
kan nu mooi zien of er verkeerd volk achter me rijd.
Maar ga hem denk ik nog wel upgraden met een wat minder opvallende look.14 juni 2013 om 18:54 #492268speedbuxy :
Die spiegel is handig
kan nu mooi zien of er verkeerd volk achter me rijd.
Maar ga hem denk ik nog wel upgraden met een wat minder opvallende look.Camera achterop en beeldschermpje in het dashboard 😛
14 juni 2013 om 19:42 #492270Ziet er gaaf uit andre, jij blijft maar skeuren op je cittaatje he 😉
mooi is dat, bij mij kom ik niet de inrit uit zonder iets kapot loopt:con:D14 juni 2013 om 20:29 #437157Lekker aan het sleutelen geweest zie ik wel
Lekkere inhaalactie heb je ook ergens in de filmpjes zeg! (geloof het eerst filmpje):D:conVind toch dat er wel wat een pittiger uitlaat onder mag hoor.. Denk dat de Simonini Calibrata wel gaaf zou staan
14 juni 2013 om 22:42 #440049@Rizla
Ik vergeet m,n mobiel altijd al op te laden dus die camera is dan ook voor korte duur:lol@speedyvespa
Soms zit het mee soms zit het tegen.
M,n scoot staat bv stuk in het hok want die gaf 2weken terug de geest.@Florian
Wat jij inhaal actie noemt, dat noem ik niet onnodig remmen:lol
Maar zonder gekheid die auto ging remmen bij die caravan omdat het obstakel aan zijn kant stond en er auto,s van de andere kant kwamen.
Maar ik als brom kon er nog easy voor langs of had er zelfs met passeerde auto,s nog wel tussen gepast.
(ik had het bij motor rij les niet anders gedaan:haha)
En word mooi de SP de 30e want dat rijd gewoon master
en ivm de Calibrata is ie ook nog sexy:D27 juni 2013 om 16:43 #467755Update
Ik ben van de week ook bezig geweest om een wat sneller blokje klaar te stomen voor de Flevo toer as zondag.
Mijn keuze viel op de Speed engine gezien deze met de 43mm euro toch erg goed liep met bijna 2kw op de roller.
En ondanks dat mijn moto is dat je een goed lopend blokje met rust moet laten, ben ik toch blij dat ik daar deze keer overheen ben gestapt.
Want zo trof ik de zuiger aan toen ik de 43mm euro eraf trok:|

En ook de cilinder heeft hier wat van mee gekregen:|

Nou is dit 95% opties, want je voelt het amper dus dat poets ik wel weg.
Maar de foto geeft niet weer dat de allround staat ook weer erg streeperig is:|
Ik gebruik dus vanaf nu nooit meer een grafiet zuiger want wat een rommel is dat:kots
(weet ook haast wel zeker daar hier door de vele kit racing setjes zijn vast/warm gelopen)Maar goed, mijn plan was toch om er nieuwe kracht bron op te gooien dus de schade was niet dodelijk voor m,n verdere sleutel proces.
Ik heb m,n oog laten vallen op een 46mm euro.

Viel me later op dat deze qua uitlaatpoort veegje nu letterlijk de grote broer is van de 43mm euro die eraf kwam.
Deze veeg is overigens 0% voelbaar en in real life ook amper zichtbaar.En na wat sleutelen en pielen zat het in elkaar

En toen dacht ik laat ik trouwens even een inlaat lek test doen, en dit viel zo slecht uit dat ik het niet eens zin vond hebben om het blok te monteren.
Want je kan er gewoon meerdere fluit signalen langs fluiten en het doet dan ook meer denken aan een blok fluit dan aan een inlaat die moet afsluiten.Ook tijdens het monteren van de cilinder viel het me op dat de pakking die ik op de voet van de cilinder op maat had gesneden totaal niet overeen komt met de voet van de speed engine, en dat er op vele plaatsen nog spek zit wat weg geslepen had kunnen worden.
Dit bij elkaar op geteld heeft mij doen besluiten het niet eens te monteren.Ik ben vandaag daarom maar het hok in gedoken om wat blokjes open te branden voor wat krukjes.
De score.
2 zgan brom carters en 3 zgan krukjes

Deze sprong er echt uit want die leek haast wel nieuw en de sluiting van de inlaat was 100% lucht dicht, want kreeg er geen tufje lucht doorheen

Dit krukje gaat in de speed engine
dan zal de inlaat sluiting optimaal wezen want beter dan dit krukje word het niet
Daarnaast pas ik dan de spoelers even aan en gooi er een 15/15 of 16/16 carb achter en dan geef ik het een nieuwe kans en dan denk ik dat de speed wel eens heel leuk kon gaan lopen
Want bijna 2kw met z,on slechte inlaat sluiting was voor de 43mm euro al erg netjes.Ook heb ik van de week wat geexperimenteerd met rear vieuw look op de citta.

Ondanks de vele lagen rubber kwam ik toch niet verder dan 10 meter filmen en dan gaf de camera al een lens fout waardoor hij zichzelf uitzette.
Maar het lijkt wel erg grappig dus ben nog niet uit geexperimenteerd.
(desnoods voorzie ik de hele bagage drager van rubber)27 juni 2013 om 17:08 #492334jammer van de tegenslagen, soms zit het gewoon totaal niet mee. die grafiet zuigers zijn echt tegenvallers, tot nut toe nog niks positiefs van gezien. ik had vandaag een vergelijkbare ontdekking, blijft gewoon vervelend.
wel mooi dat je nog bruikbaar origineel spul hebt gevonden, het ziet er ook zeer goed uit
. de originele krukjes zijn we inmiddels wel van overtuigd dat die het beste zijn.die 46 euro zal lekker knallen! uitlaatpoort is lekker breed en hoog, jammer dat je ze zo weinig te koop ziet staan. ik wil namelijk ook een kit.
27 juni 2013 om 18:55 #485727Damn son! Dat cartersetje ziet er nog als nieuw uit

Voor zover ik kan zien heeft de middelste krukas snor timingen. De linker neigt er ook wel naar zo te zien. Maar foto is van te ver weg genomen om het met zekerheid te zeggen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.