Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

65 km/h is wel erg triest Andree, dat haalt mijn oma nog op der scootmobiel:pest
      Hoe zit het met het 46mm Euro op de simo engine met 46 slag krukas?

speedbuxy
      Topic starter

Dan was het vast jou oma die ik tijdens het proefritje tegenkwam want werd me er toch uitgeboekt door een granny in een scootmobiel:D
        Maar zonder gekheid dit moet ook zeker sneller kunnen want zo slecht oogt de simo niet.

En de 46×46 euro staat wat stil maar ook hier ga ik zeker wel mee verder ben er alleen nog niet echt hoe want heb 2 opties.
        Maar die knoop hak ik als het echt beter weer word vrij gauw door want moet natuurlijk wel weer wat pit aan boord hebben:thumb

Martino
        Moderator

Blijft toch vreemd dat deze cilinder wat ondermaats presteerd bij jou? Javad was er wel tevreden over. Het Friesland toertje van 2 jaar terug reed hij hier beter mee dan zijn andere cilinders.

Mooi dat onze Buxy ook weer uit zijn winterslaap is ontwoken. Maar waarom niet een 43mm Euro/Zirri lookalike op de Evo? Deze combi was zo’n beetje legendarisch bij jou.

speedbuxy
          Topic starter

Martino :
            Maar waarom niet een 43mm Euro/Zirri lookalike op de Evo?

Die hangt nu onder de Speedengine en dat bevalt ook zeer goed:thumb dus had zoiets dan maar eens zien wat de Simo op de evo wil doen.
            Maar gaat wel goed komen, want 80 a 85km zit zeker wel in de cilinder want zoals je al aangeeft liep de Zeta van Javad ook erg goed en deze cilinder is zelfs nog een fractie beter gezien de poorten hier niet geblokte worden op het odp.

speedbuxy
            Topic starter

Maar weer eens een update:thumb
              Om te beginnen heb ik de Citta vorige week weer wat opgelapt en voorzien van een verse sticker set en fiets tas beugels:thumb

Kan er nog wel toer jaartje mee door:thumb

Ook ben ik vandaag bezig geweest met het opbouwen van een Harz toer blokje.
              De 43mm Simo die op de evo zat heb ik helaas niet goed kunnen testen omdat meerdere condensators dit niet toe lieten:|

En verder testen word hem niet want hij moet plaats maken voor de 43mm Polini kit racing.

Werd me trouwens ook meteen duidelijk waarom deze kit waarschijnlijk zo vaak warm of vast lopen.

Want de slot of zuiger veer spelling is gewoon 0,00000001mm.:no

Maar goed ik was toch al van plan voor een K-star zuiger te gaan:thumb
              En degene die op de evo zat voldeed nog prima gezien die maar een paar test rondjes oud is.
              Dus heb hem meteen verenigt met de kit racing

That,s looking good:thumb

En toen zat het ook alweer in elkaar:thumb

And another one bites the dust.

Voor de 43mm Simo heb ik ook een mooie bestemming gevonden.

Berini carters, dus Belgische inlaat.
              Dmp brom kruk
              13/13 & Polini filter.
              Uitlaat ????

Deze bouw ik voor de Harz toer ook nog af zodat ik 3 blokjes tot m,n beschikking heb:thumb
              Want denk dat dit blokje ook wel redelijk wil lopen:thumb

En als afsluiten nog een roller filmpje van de speedengine met poeli 70.

Ik vind dit boven verwachting als je na gaat dat er zelfs nog wel winst in zit.
              Want is een brom kruk ipv een race.
              Dus boven de 2kw zit er zeker wel in:thumb
              En dat met 0 verbruik:thumb
              Want heb de afgelopen strand en sluis toer de hele rit op 1 tank gereden zonder de reserve stand zelfs aan te hoeven raken:thumb
              Dus dit heeft mijn interesse wel gewekt, want met vario en nog wat aanpassing zie ik dit wel een zij inlaat killer worden:thumb

Martino
              Moderator

Damn son! Ziet er veel belovend uit die rollerbank prestaties voor een SE. Het is me niet helemaal duidelijk met welke cilinder dit dan is. En ik ga er vanuit dat dit ook met Simo koppeling of Belg is?

Maar zoals je zegt een een keer vario omdat het kan. Dan eens zien hoe dit zich verhoudt tot de dikke carb blokjes.
                En mocht dit niet genoeg wezen kan je op de SE ook een groter carbje plaatsen voor wat meer kracht. Ik heb de ervaring dat dit niet eens zoveel meer zuipt namelijk.(15mm of 16mm SHA)

Waarom?

Weer druk bezig geweest! Het blokje lijkt veelbelovend zo op de rollerbank te zien:thumb Dacht alleen dat ie pully 70 in praktijk niet gaat trekken waardoor je dit nooit op de weg kwijt kan?

Als het idd zo is dat alle kit racing’s zo’n minimale slotspeling hebben dan verklaard dat een hoop…

Verder hoor ik jouw wel vaker over het brandstof verbruik maar dit valt ook met vario en zijinlaat echt reuze mee. Zo rijdt ik namelijk gerust een hele dag rond op één volle tank + 1,5 literfles in de rugtas:thumb

Hopelijk zien we na de Hash tour ook snel weer je Simo engine in actie:relax

hansieb
                  Moderator

Lekker hoor de kit racing op een EVO. Ik was van plan de mijne op een RV te gooien. Ben wel benieuwd hoe zoiets loopt met een 19mm carburateur. Op een simpele getunede carter liep die kit racing wel als de brandweer.

P.s. de slotjes van de k-star komen toch perfect uit (i.p.v. bijoorbeeld de 43DR evo zuiger)?

speedbuxy
                    Topic starter

@Martino
                      Ik dacht dat ik de 43mm zirri/euro kit erop had gezet maar deze zag ik gisteren hier in de hal liggen.
                      Dus deze prestaties zijn ook nog met mijn 3 toer jaar oude 43mm euro met redelijke stootrand:o
                      Qua koppeling rijd ik met de Simo.
                      En de grotere carb viel ook onder m,n upgrades, want een grotere carb geeft meestal ook wel een leuke snelheid winst:thumb

@Waarom?
                      Hij kan het wel kwijt op de weg alleen dan ook maar net.
                      En bij de strand en sluis toer waaide het vrij pittig en was dat dus niks gedaan.
                      Maar een mannetjes van 60kg had ie all day easy getrokken.

En qua jou verbruik komt dat hoofd zakelijk door jou rustige rij style.
                      Want met mijn zij inlaat blokjes jaagde ik er gemiddeld 7 tm 9 liter doorheen tijdens een toer.
                      En blijkbaar vrij zinloos, want deze speed gebruikt haast niks en ik merk niet eens veel verschil in prestaties.
                      Dus misschien ga ik me eerst ook wel hierop richten ipv het zij inlaat blokje.

@Hansieb
                      Ik ben ook benieuwd want de kit moet wel leuk willen ja:thumb
                      Qua slotjes komt het oude type k-star prima, maar het nieuwe type geloof ik wat minder.
                      Maar heb hier niet 1 van liggen dus kan dit checken.

Martino
                      Moderator

@ Speedbuxy; Zozo.. Dit cilindertje heeft zijn sporen wel verdiend hoor. En door de grotere carb zul je net dat beetje extra power wel krijgen waardoor hij het op de weg wel kwijt zal kunnen. Ik zal eens kijken of ik de tijd vind zo’n setje klaar te maken en mee te nemen naar Harz.

@ Hansieb; Hadden wij dit niet al eens uit gezocht bij mij thuis? In ieder geval heb ik nog eens gekeken naar de nieuwe K-star en helaas loopt 1 van de slotjes net over de rand van de boosterpoort. Je kan in dit geval beter voor de DR of normale Polini zuiger gaan. Een van de slotjes van de originele KR zuiger loopt immers ook door het fluitpoortje heen. (sorry voor de offtopic in je perso buxy)

speedbuxy
                        Topic starter

Martino :
                          @ Speedbuxy; Zozo.. Dit cilindertje heeft zijn sporen wel verdiend hoor.

Ja zeker deze kit gaat in de verre toekomst ook zeker een nikasil wandje krijgen:thumb
                          Want dat heeft ie wel verdiend als ie zelfs op z,n oude dag nog even tegen de 2kw boekt:thumb

Florian
                          Moderator

Die rollerbankscore verbaast mij eigenlijk totaal niet. Ik had namelijk precies hetzelfde probleem. Met pouli 80 jankte hij als een malle en bleef de top hangen rond de 75km/h, met pouli 70 was de hele trekkracht weg en bleef hij hangen op 45km/h. Maar wanneer ik het achterwiel dan optilde ging het als de brandweer (hoorbaar sneller dan pouli 80)

Blijf de Kit racing een tricky cilindertje vinden voor in Duitsland maar deze kit blaast natuurlijk wel.
                            Ben benieuwd:thumb

speedbuxy
                            Topic starter

Ja maar de score blijft voor een speed sowieso netjes:thumb
                              En kit racing gaat hier thuis nog wel een voor doop van minstens 100+ km krijgen voordat ik hem Harz proof acht:thumb
                              Maar ik denk dat het probleem in die veren zit want die zijn echt te krap.
                              (en dat van mij is een nieuwe kit met originele grafietzuiger, dus denk dat hier z,n slechte naam ook het resultaat van is)

hansieb
                              Moderator

@Martino
                                Dat zou nog wel eens kunnen… Ik ram gewoon die DR zuiger er op goed geluk maar in dan.

@speedbuxy
                                Inderdaad even goed inrijden en niet te lang op top aantikken. Hij wil trouwens behoorlijk wat toeren maken :@

Martino
                                Moderator

Omdat ik vanmiddag toch nog even mijn KR in handen had om de nieuwe K-star zuiger in te testen. Heb ik direct even naar de slotspeling van de veren gekeken. Deze zijn zeker >0,2mm Dus ik denk dat jou kitje of veren net even anders uit vallen.

Leg er voor de grap eens een setje normale 43mm Polini veren in?

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.