- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 september 2012 om 15:59 #456499
Lekker bezig Andree, gave Proma Circuit ook.. Verkopen?
:con23 september 2012 om 17:01 #456518@vertigo
Dan word het idd wel tijd voor een setje:lol@florian
Nope dit is de enige die ik heb met 22mm flens.23 september 2012 om 21:37 #457344Joh Buxy, hoe lang doe jij al zonder een setje voelermaatjes?
Maar mooi dat het blokje toch goed wil presteren nu. Een zuinig toerblokje voor volgend toer seizoen.
PS. Je bent wel hard op weg het meest gefilmde stukje weg te verkrijgen. Inmiddels kunnen veel volgers hier het rondje wel dromen volgens mij.:D
23 september 2012 om 21:50 #485482Heb je de bandjes nog opgepompt?? kan je nog sneller! 😉
23 september 2012 om 22:57 #485483@martino
Zolang er brommer boeren bestaan die het wel even gratis voor je willen stellen.
Maar ben ook blij dat het zo goed presteert nu, want dan kan dit blokje mooi als evt back gaan dienen
En je kan idd merken dat de straat steeds bekender word want jullie reden bij de Holwerd toer gumball zowaar in 1x goed nu:lol@W-Y
Ja heb ze nog opgepompt want voor was echt bijna leeg.
Maar heb ze niet super hard opgepompt gezien de bandjes oud en droog zijn dus daar zit vast nog wel een beetje winst in ja
24 september 2012 om 00:46 #490080Blokje klinkt nu gewoon zoals het moet klinken! Niks mis mee.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 september 2012 om 15:28 #487035speedbuxy :
VespaAvanti :
Kom maar op trage Fries:DAltijd nog liever een trage fries dan snelle Limburger:pest:haha
Mee eens!:D
Scheelt dat ik half Fries, half Brabants ben:lolBlokje loopt leuk, hou de puntjes wel in de gaten want ik ken nieuwe puntjes waarvan de nok binnen 50 km weer zo ver versleten is dat ze bijna dichtstaan, troep is dat!
24 september 2012 om 15:37 #487019VespaAvanti :
Mee eens!:DDat was ook een schot op open doel want wist dat je dit me mee eens zou zijn:lol
Maar ik heb de puntjes hergebruikt dus hoop dat ze wat uit gesleten zijn.
Want dit zullen wel van die slijt versies geweest zijn gezien de tiff nog niet schokkend veel kms gereden heeft.27 september 2012 om 20:46 #455606Blokje loopt lekker op t filmpje, volgens mij ook een goede top.
Iets anders ben je niet bang dat je een keer goed onderuit gaat met die trappers in de bocht? Is mij een keer gebeurd en sindsdien geen trappers meer voor mij :D!Ik rijd bijna nooit met trappers want dit is enkel een test brom;)
7 oktober 2012 om 17:44 #468817Update
Ik ben de afgelopen dagen weer even bezig geweest wat blokje op te bouwen.
(want een 2e Holwert senario gaat mij niet weer overkomen;))Aller eerst heb de 43mm Simo/Zeta die altijd op het tiff blok hing op de evo gegooid.
Ik had nog een mooie dunne papieren pakking hiervoor liggen dus tegen de gewoonte in die maar eens gebruikt

Hier nog wat poort layout pics.

Hier is goed te zien dat deze Simo ~ Zeta look a like de poorten niet blokt.

En toen zat het ook alweer in elkaar

Lekker leeg blokkie zo:lol
Condensator komt er voortaan buiten te hangen en licht spoel is ook verleden tijd.

Denk dat dit wel leuk gaat lopen

Want deze Simo heeft een uitlaatpoort grote van 17mm+ wat toch weer een 2mm hoger is dan de 43 euro.Ook heb ik m,n 50 original blokje afgemaakt.
Als basis een setje tiff carters gezien deze origineel net even een wat leuker inlaatje heeft.

Ook hier heb ik vreemde dingen gedaan voor mijn doen:lol

En 1 ophoogplaatje

En ophoogplaatje klaar

Ziet het slecht maar loopt netjes over

(geen slijpsel in het carter maar stof)Looking sexy8)

Dit lijkt op het oog minder mooi.

Maar de zuiger is bol en het kopjes erg gevlakt dus bougie zit vrij dicht op de zuiger.

(let niet op de katten haren:lol)Staat wel grappig z,on ophoog plaat

En ook dit blokje is qua ontsteking uit gedunt:lol

Denk dat ook dit wel erg leuk gaat lopen

Ik zal ze vandaag of morgen even afbouwen en dan testen

Zal wel eerst de 50 original worden want moet voor de evo nog steeds een nieuwe carb beugel bestellen.7 oktober 2012 om 17:54 #455293
AnoniemLekker bezig geweest ja 🙂 Mooi gedaan ook met die condensator, kan een heleboel gekloot schelen. Verder hele nette blokjes en ben natuurlijk zeer benieuwd naar het 50Bux-style blokje.
7 oktober 2012 om 17:54 #436617Wat is presies het voordeel van de condensator buiten het blok? En ik neem aan dat je de lichtspoel weglaat om de draai weerstand van het blokje minder te maken?
7 oktober 2012 om 18:12 #436618@vertigo
Ben zelf ook erg benieuwd dus de test zal zeer spoedig ook wel plaats gaan vinden
@beun ciao
Het voordeel is dat ik hem nu gewoon kan vervangen zonder het blokje er onder weg te halen.
Want had de evo bv tijdje terug ook alweer onder brom hangen, maar toen ging de nieuwe condensator binnen 2km al stuk:(
En spoel doe ik idd voor het verminderen van draai weerstand.
(maar vergeet ook niet het verlichten want schilt toch al gauw 200gr aan gewicht:D)7 oktober 2012 om 18:12 #436620het voordeel is dat jeje condensator kan vervangen zonder je blok te demonteren.
wel lekker bezig bux! ben benieuwd naar de prestaties van het 50cc blokje.
7 oktober 2012 om 19:33 #439966speedbuxy :
(maar vergeet ook niet het verlichten want schilt toch al gauw 200gr aan gewicht:D)en daar boek je km’s mee !
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.