- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 september 2012 om 10:20 #458202
De wondere wereld van de vespa blokjes ;)!
15 september 2012 om 10:50 #458221@Edjuh
Neh that,s not how I roll:D
Denk namelijk ook niet dat dit de problemen gaf.
(behalve dan dat het blok best vies en plakkerig ervan was)@Hansieb
Je bedoeld de Italiaanse wondere wereld neem ik aan:D15 september 2012 om 16:11 #457058Ondanks dat het hier niet staat heb ik de evo in de tussentijd alweer getest en ondanks dat het weer starten en lopen was liep ie wel meteen heel raar tokkelend en stottert stationair en na een half test rondje om de wijk liet hij me dus ook in de steek:(
Ik heb hem er vandaag weer af gehaald en stuitte toen wel op iets heel vreemds.

(voor wie het niet zien das het membraan in een laag benz:con)En ook het hele carter zat vol:con het leek net een fles met drinken als je er hard mee schudde:lol
Off course even een filmpje al was de evo jerry can hier al wel redelijk leeg:lol
Maar erg vreemd want vlotter van de carb was ook niet blijven hangen ofzo.
Maar dit is niet het probleem waarom hier niet loopt, want hij gaf de geest bij volgas en toen in 1x bwoap bwoap bwoap uit.
(dus denk eerder aan de puntjes gezien ik die voor de 1e keer eens hergebruikt heb ipv nieuwe te kopen)
Dus maar erg maf:? maar blokje is dus wel goed dicht want hij lekte in het hok totaal niet en tank zat ook nog 3/4 vol.15 september 2012 om 17:37 #457109Neem die Polini Jerry maar mee morgen. :pest
Als jij een dopje hebt om de inlaat mee af te dichten:lol
15 september 2012 om 18:23 #457105Hahaha, dat had ik laatst ook al eens met de RV, ook geen idee hoe dat ineens zo kan!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 september 2012 om 18:15 #464046als je gas hebt gegeven na dat hij waarschijnlijk niet meer heeft gevonkt , dan kan hij toch best zijn volg gelopen?
had dit ook met de rv , die hele inham stond vol , zeker 15mm diep
gr kevin 2717 september 2012 om 07:35 #457266choke issues ?
lijkt mij de enige boosdoener in dit verhaal.
mijn spartametje has dit laats ook, hele pijp vol met benzinen en totaal niet lopen.
wazig manDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 september 2012 om 14:27 #460300Die benz blijft een vreemd verhaal want ik heb na het uitvallen hem ook nog amper proberen aan te duwen oid.
(dus moet toch haast wel een vlotter probleempje geweest zijn denk ik)Maargoed het was sowieso niet de reden van het uitvallen gezien dit volgas in 1x gebeurde.
Dus vandaag maar even naar de brom boer geweest om het vliegwiel los te halen.(want kan m,n eigen trekker nog steeds niet vinden ZUCHT)
Maar ondanks dat ik dacht nu toch dan eindelijk eens een nokje van de puntje te hebben doen afbreken, bleek dit niet het geval te zijn.

Enige wat ik heb kunnen vinden is dat in die 500meter het vliegwiel wel best heeft aan gelopen, want spoel zat ook onder de magneet stof.

(vreemd genoeg tijdens het compressie testen toen het net in elkaar zat heb ik daar niks van gemerkt en ook niet tijdens het stukje rijden niet:?)Maargoed het zal toch wel de oorzaak zijn denk ik, maar heb toch voor de zekerheid ook maar weer even een nieuwe condensator gehaald.
Dus van de week maar weer eens testen
(edit gvd schiet me net te binnen ik nog een nieuwe klote beugel voor de carb moet hebben:()En about the speed engine dit zal dus idd aan de puntje hebben gelegen want de brom boer zet mijnes altijd 0,35 a 0,40.
Dus dan zal dit voor de speed vast te krap zijn geweest.
Heb mezelf dus ook meteen maar even setje voelermaten aan geschaft

Want als de speed gewoon ook een boost pakt en goed toeren draait op top dan is het haast een evo waardig blokje denk ik.
Want vond het onderin echt niet tegen vallen
17 september 2012 om 14:36 #465314Heel mooi, dan eindelijk voelermaatjes aangekocht. Nu kan je ook zelf de onsteking doen. Na al die jaren ervaring met de brommers werd het ook wel eens tijd. Helemaal wanneer je bj cp’s sweert en geen elec wil rijden. 😉 En voor een SE geld ook dat de puntjes liever wat groter staan dan 0,45. Het Polini boekje schrijft zelf 0,55 of 0,6 aan. Het wat minder door trekken van de SE zal dus idd aan de puntjes hebben gelegen. 0,35 is echt te krap. Wie weet pak je er ook nog wat extra top mee ook wanneer de punten groter staan.
17 september 2012 om 14:46 #490801Martino :
Wie weet pak je er ook nog wat extra top mee ook wanneer de punten groter staan.Dat is wel te hopen want dit was nog steeds beschamend laag vond ik.
Maar we zullen dit vandaag of morgen wel even testen want de evo staat toch stil vanwege die klote beugel voor de carb.
En heb niet tijd (of meer zin:lol) in beide blokje, want wil de 46 x 46 euro zij inlaat blokje voor de F1 toer ook klaar maken.
Want ik kan met deze 1,75 vertanding nu wat meer varieren in poeli maten.
(Dus stephan eat your heart out:D)
Want grote kans dat ik 2012 nog even afsluit met jou eruit te boeken:D18 september 2012 om 21:32 #457338Kom maar op trage Fries:D
23 september 2012 om 14:59 #489820VespaAvanti :
Kom maar op trage Fries:DAltijd nog liever een trage fries dan snelle Limburger:pest:haha
Maar heb afgelopen week de speedengine onder de citta vandaag getrokken om naar de puntje te kijken en daar lag dus idd het probleem.
Deze stonden op 0,14:o
Ik heb ze nu op 0,55 gezet en resultaat is echt een verschil van dag en nacht.
Offcourse even een filmpie geschoten
Het loopt echt gelijk waardig aan de evo iets wat ik toch niet verwacht had.
Nou is dit wel met poeli 95 en simo koppeling dus dat zal hem wat extra pit geven, maar dan nog valt het mij totaal niet tegen
Baal er nu ook dik van dat we toch niet even naar de puntje gekeken hebben voor de Holwerd toer, want hier was zeer goed op toeren geweest
Want het blokje loopt nu ook als een zonnetje ipv een koffie molen gevoel.
(gooi dit blokje er volgend toer jaar ook zeker eens onder want moet ook wel lekker zuinig toeren zijn
)Hier nog 2pics om het compleet te maken;)

23 september 2012 om 15:02 #456453Klinkt prima dat blokje. Ennuh goeie investering die voelermaat ;)!!!!
23 september 2012 om 15:09 #456392hansieb :
Klinkt prima dat blokje. Ennuh goeie investering die voelermaat ;)!!!!Zeker en zeker

Moet nu alleen nog even leren ze te stellen als het blokje onder de brom hangt want dan kan ik ook mooi eens wat testen met verschillende waardes
23 september 2012 om 15:12 #456456
AnoniemVoelermaat is iets wat ik nog nooit aangeschaft heb maar wel vaak nodig heb bij vrienden van mij, zo te horen is het een goede investering dus moet ik er binnenkort ook maar aan geloven. Tot nu toe stelde ik mijn ontsteking vaak af met een schuifmaat, niet bepaald ideaal…
Blokje loopt inderdaad erg pittig, zo mag ik ze graag horen 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.