- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juli 2012 om 23:34 #468998
Vandaag nood gedwongen het hok hier thuis opgeruimd omdat door lekkage van een regen pijp een grote opslag plank dus danig was aangetast dat ie nu wel erg gevaarlijk begon door te zakken.
Maar doordat die plank achterin het hok zit en het spul wat erop stond er verder netjes op stond is deze plank blijkbaar heel veel hok opruimingen onder de radar gebleven, want nu bij het leeghalen stuitte ik op wat tuning material van 16 a 17 jaar terug
Het blijst werd ik van deze jongen.
1 van m,n getunde batavus cilinders

Offcourse hem meteen even van de 16jaar oude roest ontzien

Spec,s
40mm boring 39,? slag.
Uitlaat poort 15mm hoog en 31mm breed.
Spoelers zijn een dikke 5mm hoog:DEn dit is het dikke 4kleps membraan wat erin zit/zat

Toch reed deze Batavus met originele sigaar pijp met bewerkte demper en 15mm bing carb toch een goeie 70km

En het heeft ook vaak gekriebeld weer eens een batavus te kopen, want heb er toch een kleine 2jaar op rond gecrost en batavus heb ik ook op leren brom rijden zoals in filmpjes wel te zien is.En nu deze cilinder in 1x ook weer boven water komt duiken staat mijn besluit vast dat ik tzt weer eens een batavus ga kopen en dan met deze cilinder en bewerkte sigaar uitlaat en 15mm bing een dikke blast from the past ga mee maken

(zal wel dik gaan tegenvallen:D)Maar batavus heeft wel standaard en ook getuned een leuke boost in huis

(nou heeft deze gast hem alleen wel vet min afgesteld of de bougie/ontsteking is focked)Maar naast m,n batavus cilinder vond ik ook nog wat oud vespa spul

1 opgeslepen 12/10 carb.

1 gevlakt kopje met nog 16jaar oude curil vloeibare pakking erop:lol

Ik had hele stille hoop dat dan misschien mijn 50cc getunde vespa cilinder er ook te vinden zou zijn, maar helaas:(
Maar die batavus cilinder is ook al een topper
4 juli 2012 om 13:39 #467519Je kan zeggen wat je wilt over deze oude onderdelen, maar dat membraam ziet er wel mooi uit om ook eens pas te kunnen maken op een zelfbouw vespa carter. Heb je er toevallig niet meer van liggen en zal je eens de maten willen opmeten?
4 juli 2012 om 18:39 #467815Altijd leuk om spullen uit de ”goede ouwe tijd” terug te vinden
4 juli 2012 om 23:38 #487267@maarten
Ik zal hem vandaag of morgen even goed opmeten.
Maar ding is echt klein en heeft als nadeel dat de klepjes niet te vervangen zijn omdat die erop geklonken zitten.@Stephan
Ja das zeker leuk
Ik kom vandaag of morgen ook met wat foto,s uit oude doos, want heb nog wat foto,s van de betreffende Batavus gevonden en ook nog 1 van een ciao,tje waar ik een tijdje op heb rond gecrost.
Maar deze staan op dia dus moet eerst even een dia apparaat bij een kennis weg halen om ze over te zetten op de pc.5 juli 2012 om 07:14 #468033Maar ding is echt klein en heeft als nadeel dat de klepjes niet te vervangen zijn omdat die erop geklonken zitten.
Dit was mij nog niet eens opgevallen maar volgens mij is daar nog wel wat ruimte voor wat schroefdraad tappen. Ik zie de meet resultaten wel tegemoet.
14 juli 2012 om 18:03 #465551Maar weer eens een update.
Ik had al eerder met een update willen komen maar comp is weer wat gaar waardoor youtube bij lange uploads vast loopt.
Maar heb met veel tegenslagen eindelijk m,n scoot in elkaar zitten.
Ik zal de problemen lijst besparen, maar laat ik het zo zeggen m,n scoot heeft het me zeer kwalijk genomen dat ik hem 3jaar links heb laten liggen:lol
Maargoed de aanhouder wint

Mooie dubbel disk speedake
En heb een driveby filmpje geschoten.
Is niet met HD optie want heb hem zo klein mogelijk proberen te houden voor een snelle upload.
Ik heb nog meer filmpjes waaronder ook een hele mooi toevoeging op de Holwerd toer.
Maar dan moet eerst de comp weer even nagekeken worden want dezen kan ik dus niet uploaden.@Maarten
Ik pm je vanavond de maten van de membraan wel even door.
Maar er is niet echt spek om draad in te tappen.14 juli 2012 om 18:41 #465507Daar zit wel aardig wat gang in zo te zien:D
Wat top je nu om en nabij?Maareehh ik zie liever een Vespa update:D
14 juli 2012 om 23:40 #465558Ik vond het eigenlijks eerder wat langzaam lijken.
Maar de setup is bijna identiek als de vorige en die liep 98km gps.
Wat dit trouwens nog niet is, want daar heb ik langer stuk weg voor nodig gezien de vertanding van m,n sprint scooter erin zit en die is goed voor een top van 145km.
(dus hij is eigenlijks iets te zwaar voor deze setup)En je laatste opmerking plaats ik een kant tekening bij die niet aan jou persoonlijk gericht is.
(of helemaal niet zelfs gezien jij tenminste nog reageerd
)
Want ik post al jaren leuke en nuttige Vespa gerelateerde dingen en filmpjes in m,n perso, maar als ik dan 1x over m,n scoot begin (wat voor mij ook een hobby is) dan word je gewoon genegeerd:|
(maar het filmpje natuurlijk wel even bekijken, dat dan wel weer)En dat gaat natuurlijk nergens over, zeker niet voor mensen die je al jaren kent en je dus in de category kennissen zou kunnen zetten.
Maar de kennissen in de vorm van bv oude school genoten die ik hier in de stad heb groeten mij net zo lief op de Vespa als op de scoot.
Want gaat hun om de persoon, maar heb wel door dat het hier om het object gaat want als dat niet in het straatje valt dan word je gewoon genegeerd.Maar ook al is het je straatje niet wat is de moeite om er even op te reageren? de moeite word wel genomen om het filmpje te bekijken.
Waar overigs niks aan moet zijn want is immers een scoot of plee pot of andere domme benaming.
(Terwijl het gewoon een pracht stukje 2takt techniek is die ik voor geen goud had willen missen
)15 juli 2012 om 09:20 #442670Misschien verzacht het feit dat je perso meer dan 70.000x bekeken is en bijna 1200 posts bevat de pijn een beetje :knuffel
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 juli 2012 om 11:00 #445842
AnoniemStrakke Speedake!,
ik heb er zelf een omgebouwd naar crosser!.
en dat met die DoubleDisk?
speedfight blokje eronder?15 juli 2012 om 11:11 #445840@arvid
Nee dat verzacht de pijn niet:lol want ik ben geen ster in rekenen maar 70,000x bekeken en dan maar 1200 posts maakt dus dat maar een paar % van de kijkers een reply achter laat.
Dus je verergerd de boel alleen maar met deze cijfers:lolNee zonder gekheid dit doet mij geen pijn hoor ik ben alleen verbaast dat als je iets doet wat niet geheel in de lijn valt dat je dan gewoon compleet genegeerd word.
Neem een voorbeeld aan mij want ik heb jou zelfs een compliment gegeven op je 4takt motor en mensen weten hoe ik over 4takt denk:lol
Maargoed ik duik direct het hok in want moet/wil het 46 x 46 euro blokje weer opbouwen voor de toer as zondag.
Maar verwacht hier geen update,s van want zo ben ik dan ook wel weer:lol@Tom96
Respeckt dan, want heb er gisteren even een blokje mee door het bos gemaakt maar de offroad eigenschappen van een scoot zijn toch wel om te huilen.
Ding gleed echt alle kant op behalve de goeie:lol
Maar das opzich ook wel weer een soort fun factor
En heb er idd een setje speedfight carters onder hangen, want was die trommel rem achter wel zat.
Want dit remt echt master zo
15 juli 2012 om 11:19 #440426
AnoniemHaha mooi!
ik heb setje 10 inch buxy wielen eronder met quad banden,
frame verlast.70cc DR
Yasuni R
17.5mm dellorto.
in de bochten moet ik echt oppassen want hij gaat meteen dwars.!
15 juli 2012 om 11:52 #440424
Spulleke!@buxy, nette vaart zit erin ja, want die wil ondanks de zwaardere vertanding toch aardig van zijn plek komen heb ik het idee:D
Maar jij moet gewoon blijven updates blijven posten, en ook gewoon over je vespa’s buxy’s toekomstige batavus en alle shit bij elkaar want daar genieten de mensen gewoon van.
En daar ben ik er 1tje van
15 juli 2012 om 13:30 #449480@spulleke
Nou speciaal voor jou dan.

Nu nog even wat voet pakkingen uit snijden en dan kan het weer in elkaar

En dan is het daarna wachten op m,n cp adapter plaatje, want die heb ik vorige week weg gebracht om na te laten maken.
Herstellen van de oude zag het bedrijf niet zitten gezien ze waarschijnlijk gemaakt zijn van magnesium.@tom
Das wel een echt cross ding ja:lol15 juli 2012 om 17:02 #443312
Spulleke!@andree, zie ik daar nou dat je 1 carter boutje bent vergeten!?:o:pest
haha nee ziet er weer netjes uit
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.