- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 september 2009 om 11:05 #454610
Thanx man, die bedoelde ik ook sorry voor gebrek aan info 😉
Ben trouwens benieuwd wat je eruit gaat halen. Ziet er goed uit iedergeval.
28 september 2009 om 08:42 #454668@Jarco
Ja ben ook zeer benieuwd wat de avionic voor presties gaat geven.Update 1e post.
Ik heb de uitlaat test gegevens naar de 1e post verplaast gezien ergens midden in het topic niet handig is voor zoiets en alles in stukje plaatsen ook niet.
Nu is het mooi en overzichtelijk terug te vinden
Ik heb gisteren weer wat andere pijpjes gecheckt en heb de gegevens van de zirri aangevuld

De gianelly mega en de eco system 2 staan als volgende op het programma om de gegevens van aan te vullen
5 juni 2010 om 18:18 #461793Maar weer eens een klein updateje
Ben vandaag weer eens bezig geweest met m,n remmen want begon nou toch echt wel erg gevaarlijk te worden.
En was er ook niks te laat want schoot daarna weer even filmpje en moet daar bij 2:21 meteen best in de ankers voor een 1 of andere koekwous die links af een bus sluis op wou draaien.
Ook heb ik nog even m,n simo koppeling vervangen voor een belge in de hoop m,n verloren kms weer terug te krijgen.
Maar helaas hij is wel ietsje sneller als de simo maar lang niet meer in de buurt van 2kw+ van vroeger.
Ik heb me nu echt suf gedacht en denk het nu te weten wat het probleem is, want ik ben m,n kms kwijt geraakt sinds ik met afgedraaide vliegwielen rijd.
(heb sinds die tijd ook iets meer fiberaties)En met m,n eerste gedraaide wieltje die haast eivormig was kneep ie hem best op top en voelde je hem schokkend rijden,
en ook het wieltje wat er nu op zit doet dit HEEL lichtjes als je erop let.
Dus heb sterk het idee en hoop dat dit reden is waarom ik 10km snelheid ben kwijt geraakt.Hier nog de even de roller filmpjes met simo en belgen koppeling.
Belgen koppeling
Simo Koppeling
5 juni 2010 om 21:00 #461795Misschien zijn je puntjes na zoveel km ook wel wat naar elkaar toe gekropen/gesleten. Dat kost je ook wat power bovenin..
Verder kan het idee van de vliegwieltjes wel kloppen, met poelie is te licht ook niet handig..I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 juni 2010 om 21:58 #461797Goed om hier weer eens een update te zien en ook met filmpjes inbegrepen, maar het eerste fimlpje met de koekwous werkt helaas niet. Ik heb momenteel ook last van een blokje wat steeds minder op top gaat presteren. Kan maar niet echt mijn vinger erachter krijgen wat dit nou is. Bij jou brommer zijn het in een keer ook wel erg grote verschillen als je eerst over + 2kw spreekt. Nieuwe zuigerveertjes misschien eens proberen?
5 juni 2010 om 22:53 #461798Tonni :
Misschien zijn je puntjes na zoveel km ook wel wat naar elkaar toe gekropen/gesleten. Dat kost je ook wat power bovenin..
Verder kan het idee van de vliegwieltjes wel kloppen, met poelie is te licht ook niet handig..Punten zijn een tijdje terug opnieuw gesteld en dat gaf idd ook weer een klein beetje meer pit.
En ik ben m,n power al kwijt sinds vorig jaar 11steden.
(presies het moment toen ik over ging op afgedraaide wieltjes)@martino
Idd filmpje doet het niet wat maf:? Edit: Hij doet het nu wel
Zal hem wel weer eens opnieuw proberen te uploaden.
En zuigerveertjes zijn denk ik het probleem niet gezien ie nog steeds wel redelijk optrekt.
Maar het zou opzich geen kwaad kunnen om ze eens te vervangen zijn al wel leuk wat km,s oud.13 juni 2010 om 17:04 #461983Update
Ben vandaag met m,n evo blok bezig geweest om te zien waarom ie zo min liep de laaste 5km van de friesland toer en ook om weer eens een orgineel vliegwiel te checken.
Probleem van die laaste 5km was gauw gevonden dat was een stukje stro of houtig iets in de vlotterbak en ook half in de sproeier:con
Wel heel maf dat zoiets ooit door m,n benz filter is gekomen.Maar goed blokje zat weer mooi in elkaar met orgineel vliegwiel en als laaste handeling zou ik de kop nog even aandraaien en toen knapte 1 van de draadeinden.
En dit is normaal niet zo probleem, maar dit draadeind zat er goed beun in want bij de eerste draai met de griptang voelde ik al dit draait niet top:conEn idd dat bleek dus ook want ding heeft zich tijdend het uitdraaien helemaal op gegeten:( en als klap op de vuurpijl brak er ook nog een stukje carter af:(:(
Draadeind is ook zo verrot hij wil er nu zelfs nog niet uit:(
(terwijl ie zo los zit als een melk tand)Maargoed ik moet maar eens zien of hier nog een busje in kan, of iets dieper getapt draad en dan lijmen ofzo.
Maar al met al mooi MIN:(
Hier een pic van het drama
13 juni 2010 om 17:32 #461986Das best arilekst Andree, dus het schroefdraad in de evo engine is naar zijn grootje,…
Je kan het wel vol laten schijten met aluminium en dan opnieuw boren en tappen.Wij hebben hier Mans Engel in het hoge noorden en die doet dat in een split sec.
Ook niet duur trouwens.Dus dat cartertje van jou is zeker nog wel te redden.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!13 juni 2010 om 17:52 #461987Ja zeker te redden dat geloof ik wel, maar wel mooi kut man :S. Succes met de reparatie
13 juni 2010 om 17:58 #461988Das ook nog een mooie optie om te overwegen

Zal hier morgen even naar een motoren revisie bedrijf om te horen wat hun het best lijkt om te gaan doen.En 1 geluk bij een ongeluk is dat het tiff blokje wat nu onder m,n ciao hangt beslist niet raar loopt

Het red zeker wel een dikke 60+ met best wel normaal op trekken.
Dus aankomende toertjes kunnen evt met dit blokje gewoon normaal gereden worden
13 juni 2010 om 18:16 #461989Gelukkig kan je evengoed toertjes rijden,hoop ook de westfriesland toer.
Maar kan je er niet een helicol indraaien??13 juni 2010 om 18:42 #461990Weet ik niet en ik ga hierzelf ook niet aan prutsen moet gewoon even goed en profersioneel gebeuren

En dat motoren revisie bedrijf hier doet van kleine motor fietsen tot aan dikke hemi v8 blokken en alles daartussen en dat ook al dik 20jaar, dus die weten dit varkentje vast wel zo te wassen dat het weer haast als nieuw lijkt
En westfriesland toer ben ik zekers bij met mooi of redelijk weer
13 juni 2010 om 19:42 #461995SpeedBuxy:
maarja in het land der 1 ogen is de blinde koning
…
Ik heb -10,5. Ben ik dan zonder bril een graaf of een hertog ofzo?:pest
Hahaha, ik ben zo een beetje door je projecten pagina’s aan het bladeren en kwam dat tegen. Goed leesmateriaal!
13 juni 2010 om 22:08 #461996Da’s mooi zuur, er lijkt behalve een stukje uitgebroken ook een scheur in het carter te zitten, net achter het tapeind langs. Ik hoop voor je dat dat alleen maar zo lijkt?
Anders moet dit idd met een helicoil op te lossen zijn, of anders een draadbus als er ruimte is. (M10 buiten, M7 binnen, zie foto)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 juni 2010 om 22:48 #461997@tonni
Denk dat het zo lijkt, tenmiste ik kan m,n geen scheur herinneren plus ik ook amper kracht ofzo heb gezet.
Heb hem met het puntje van de griptang rechtstandig los gedraaid.
(voor zover dat wou)@speeddemon
Nee helaas die vlieger gaat niet op want ik ben toen blijkbaar goed stoned geweest want in het land der blinden is de 1 oog koning is de uitspraak normaal.
En daar kan je vast niet aan voldoen:D -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.