- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 juni 2012 om 13:47 #469233
@Atomicenergy
Ja hij is lekker bruin gebakken8)@Vespadrift
Neh voor die prijs kan je betere krijgen.
Maar daarnaast ben ik ook niet opzoek want heb m,n eigen jeugd scoot nog
Update
M,n zij inlaatje vandaag opgehaald en overmaat lager is geslaagd

(zit nu weer als een huis
)Ook had een ik een 50cc cilinder met kop die kant op gebracht om te laten afdraaien.

2,1mm van de cilinder afgehaald en 1,9mm van de kop, wat samen precies 4mm maakt.
Want wil deze kit op een origineel carter met 4mm ophoogplaat gaan gebruiken.
Maar had niet zin om 4mm compressie daarop te moeten inleveren.Ik heb al een blokje met Belgisch inlaatje ervoor klaar liggen, dus als het weer een beetje knap weer word zal ik hier ook meteen even mee bezig.
25 juni 2012 om 13:56 #469290
Waarom?Mooi dat het gelukt is met een overmaat lager
.25 juni 2012 om 14:03 #469285Hebben ze netjes gedaan Andree

Welk bedrijf heb je hiervoor aan het werk gezet?25 juni 2012 om 14:10 #469270Waarom? :
Mooi dat het gelukt is met een overmaat lager
.
Ja daar ben ik zelf ook er blij mee want kan er nu wel weer even tegen denk ik

Maar was niet cheap, want was een hoop handwerk dus was er tegen de 100 euro voor kwijt.
Maargoed een bus had sowieso ook geld gekost en dan vind ik dit toch een stuk beter
Maar had hier nog een 50 blokje met 50 zuigertje in de hal liggen dus meteen maar even wezen passen hoe het uitkomt.

Houd nog steeds een klein stukje deckheight over, maar die compenseert de kop weer aan compressie
Dus al met al komt het qua compressie gewoon overeen met origineel, alleen dan met het verschil dat nu de poorten volledig open komen ipv dat ze 4mm geblokt worden.
Dus verwacht wel dat dit lekker wil gaan lopen voor een 50 original
Edit
@Stephan
Ik ga er altijd voor naar dit bedrijf(je)
http://www.lmr-leeuwarden.nl/
Is hier z,on begrip leeuwarden dat m,n pa er vroeger zelfs al kwam
Ze zijn daarin tegen niet super cheap maar gaan wel voor kwaliteit
25 juni 2012 om 14:24 #469542Stiekum al bezig met de 50cc sprint zeker?
Heb je dat wandje van die cilinder ook langs een hoonsteen gehaald?25 juni 2012 om 14:44 #469546Martino :
Stiekum al bezig met de 50cc sprint zeker?Nee dit is puur for the fun

Want ben wel nieuwsgierig hoe het zo wil lopen en had ook wel eens zin om met een origineel blokje te pielen.En volgens mij heeft hij hem een licht veegje gegeven of hij heeft hem gepoetst.
Want de hoon spoortjes stonden er van zichzelf ook nog wat in gezien deze cilinder van een tiff blokje komt die nog amper gelopen had in z,n leven.26 juni 2012 om 23:04 #488767Mooi dat ze dat lager hebben kunnen fixen! Hoop dat de passing nu wel goed blijft en niet ook snel slijt door de zachte legering.
50cc is ook een leuk experiment
Denk dat ik zelf eens een std piaggio op 46slag ga testen.EDIT: @Twinboxer: Van Speedbuxy is zeker een 50cc. Maar je hebt gelijk en bij het 46slag plan praat ik daarom ook over een std piaggio cilinder 😉
26 juni 2012 om 23:07 #48876850cc is ook een leuk experiment Denk dat ik zelf eens een std piaggio op 46slag ga testen.
Dat is geen 50cc meer!
26 juni 2012 om 23:45 #491737@elkan
Ik heb wel vertrouwen dat het lager nu goed blijft zitten
Want het zit er nu rock solid in en kan dus in principe nergens meer heen.En een 46 slag original piaggio cilinder ga ik ook zeker nog eens mee spelen in the future.
Maar dit leek me eerst wat makkelijker en ook goedkoper gezien ik (nog niet) een 2e 46slag kruk heb liggen.@twinboxer
Het word dan maar 52cc wat in de volks mond wel 50cc betiteld zou worden.
Maar wet technisch of wedstrijd technisch is het idd geen 50cc meer.
Toch als je in een raceje ervan verliest ga je niet snel roepen, jamaar het is ook een 52cc he:lol29 juni 2012 om 16:40 #454520Update
Nou naar lang focken met de vreemdste kwaaltjes tot aan taps draad op m,n gloednieuwe Malossi kruk aan toe:| is m,n scoot blok nu toch eindelijk klaar
Hier een kleine foto reportage.
Te beginnen bij de olie pomp want die gebruik ik nooit maar word wel aan gedreven door de kruk en kost dus kracht/power.

Er ontstaat zoals te zien is bij het verwijderen wel een loos stuk ruimte wat carter druk kost, dus dat vullen we even op

En klaar is kees
En nog een pic van de cilinder (al getunde en ben helaas de pic van untunde kwijt:()

Maar hij was een 15mm hoog en is nu 17mm en hij is een 6mm breder geworden.
(op een 39,8 slag)En toen zat het alweer in elkaar

En Peugeot werkt ook met zij inlaat:D

Setup is nu.
70 Malossi sport(Tuned)
Malossi HD pet.
Malossi RHQ kruk
Malossi Multivar
Stage 6 half poeli (veel lichter en mist de koelings fan)
Malossi Torque driver
Polini 2g Koppeling
Malossi snaar
Malossi vertanding (verhouding?)
Top Nardo performances uitlaat
En Top Racing bigvale membraan set.
Op een tuned inlaat en dus verwijderde olie pomp.
Toch weet ik nu al dat het ”maar” een 98km gaat lopen want deze setup is een kopie van waar ik hiervoor mee reed.En heb van de week ook nog even een 1-11,5 vertanding ”gereviseerd”
Want zoals sommigen misschien al mondeling gehoord hadden heb ik een 2maanden terug met de vertanding van m,n tiff een dikke vast loper gehad.
Wiel zit echt muur vast:lol
En een 11,5 vertanding lijkt mij wel een mooie voor in een 26inc tiff wiel
Hij was opzich al wel vrij netjes.

Maar heb hem toch maar even compleet gereinigd.

Vers ingesmeerde pakking er tussen.

Verse olie erin.

En weer een zgan klokje

Deze zal ik er volgende week even in timmeren.
(want de naaf van een tiff is net iets fijner vertand dan die van vespa dus is geen 1 op 1 fit)
Maar onze vriend Avanti heeft er ook gewoon 1 in gekregen dus dan lukt het deze jonge ook wel
29 juni 2012 om 18:36 #469431Hey ik heb nog wel een leuke malossi overrange set Voor peugeot alleen de vario heb ik niet meer voor de rest wel
Dit kan je voor een leuke prijsje over nemen als je er belang bij heb!29 juni 2012 om 18:56 #469432Hehe ga je echt die vespa as in je tiffany wiel rammen? Want ik heb altijd gepiekerd hoe ik dat op zou lossen omdat ik geen tiffany naaf had en geen zin had om het wiel opnieuw te spaken….
Ik ben benieuwd :s
Leuk dat de peug weer kan scheuren….
29 juni 2012 om 22:21 #485857Edjuh :
Hehe ga je echt die vespa as in je tiffany wiel rammen?Nee ik ga hem erin timmeren:lol
Nee zonder gekheid ik ga er natuurlijk niet als een malle op staan rammen.
Maar Stephan zei dat zijnes er toen vrij makkelijk in ging en hij heeft het zelfde type velgen al mij, dus dan moet het bij mij ook niet te moeilijk zijn.(hoop ik)29 juni 2012 om 23:17 #468876Mijnes zat er al in en ging er ook vrij easy uit zover ik me kan herinneren met de remblokwissel.
Ik zou er wel een 6,5 naaf in zetten Andree!
Ik heb er ook een snornaaf van rond de 1 op 11 in gehad en dat was 3 keer niks.Snornaaf, 70 poulie belgenkoppeing: slecht trekken, topspeed 45
Bromnaaf, 80 poulie orginele koppeling: lekker optrekken en 55Dat komt puur omdat je met een snornaaf veel vermogen kwijt raakt in dee aandrijving.
Dus weet waar je aan begint.30 juni 2012 om 16:23 #465712Okay dan ”rammen” we er maar 6,5 naafje in daar heb ik toch ook nog 2 van liggen

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.