Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 1,096 tot 1,110 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

update.

Ben nu qua slijpen klaar.

De voet zonder ophoogplaat.

Met ophoogplaat.

Ophooglaatje los

Je ziet het slecht maar loopt allemaal smooth over:thumb

Inlaat vieuw.

Ook de beschadigde uitlaat flens maar wat bij geslepen.

En volgens mij was het de meesten nog niet eens opgevallen maar dit blokje gaat weer electrisch ontstoken worden, dus moest m,n onsteking even oplappen gezien deze aangelopen schade had van het vliegwiel.

Schade was zeer gering dus maar even opgelapt met wat isolatie tape/ ducktape en 2 taille rips:thumb
      Isolatie

Ducktape(witte)

Taille rips

Daarnaast heb ik het licht verwijderd om extra ruimte te creeren zodat het draad niet weer zomaar gaat aanlopen.
      Dus dit moet wel weer voldoen nu:thumb

Het is nu de beurt aan de krukas, dus die is vandaag de vriezer in gegaan:thumb
      Ik heb hier verder qua lagers alles al liggen dus hoop hem dit weekend nog in elkaar te krijgen:thumb
      En dan denk ik dat dit blokje wel goed genoeg is om de 20e de bergen op te knallen:thumb

Martino
      Moderator

En alsnog een gaatje naar een van de aansluitingen voor het membraamhuis. Doe je nog zo je best, het kan netter 😀 :pest
        Ga je dan wel voor een Pina wieltje icm electronische carters?

El Citta
        Donateur

Nette poortjes Andree:thumb Dit moet zeker wel gaan knallen! Op naar de volgende update als het blokje in elkaar zit 😉

speedbuxy
          Topic starter

Martino :
            En alsnog een gaatje naar een van de aansluitingen voor het membraamhuis. Doe je nog zo je best, het kan netter 😀 :pest
            Ga je dan wel voor een Pina wieltje icm electronische carters?

Dat gaatje zat er al in jarco is m,n getuige daarvan:lol (serieus)
            En pina wieltje wil ik in de toekomst wel hebben voor m,n 48mm Simo blokje gezien die erg hoogtoerig word en cp me dan niet zo fijn meer lijkt.
            Maar deze 46 euro met zij inlaat gaat uit eindelijk op een groot cp speedengine carter komen.
            Want m,n voorkeur blijft bij cp als de keuze er is:thumb

@elkan
            Ja ben ook zeer benieuwd wat dit gaat doen:thumb
            Want als je deze 46 euro ziet KLIK en dan specs naast elkaar legt.

43slag ~ 46slag nu
            22mm ~ 28mm
            Daarnaast had het blokje uit het filmpje geen door getrokken boost spoelers, en de uitlaat poort van die versie is 1 tm 1 1/2mm lager dan de versie waar ik nu mee bezig ben.
            Dus ik verwacht ook wel dat dit best moet willen knallen:thumb

Martino
            Moderator

Any comments Jarco?…

Ik lees trouwens nog een eerder postje terug en merk op dat je een 50mm zaagboor hebt gebruikt voor je ophoogplaat. Is die simonini cilinderwand qua buitendiameter niet 51,zoveel dan?

speedbuxy
              Topic starter

Gat is ook wel wat groter geworden dan 50mm, maar dit komt omdat mijn kolomboor wel z,n beste tijd heeft gehad en ook een fractie slingert.
                En das precies die mm extra waardoor de 48mm Simo nu ook past:lol:thumb

misterd11
                Bijdrager

en anders heb je toch altijd nog de dremel:D

Tonni
                  Moderator

Goed bezig hoor, ben benieuwd wat dit gaat doen.:thumb

Op zich is een zwaarder vliegwiel op poelie ook geen straf hoor, als die massa eenmaal op gang is kost het ook meer moeite om het af te remmen. Het geeft wat meer koppel.
                    Je zou nog wel tegen wat onbalans gevoel aan kunnen lopen aangezien een standaard elec. vliegwiel niet gebalanceerd is voor een volle wangen kruk. Een Pinasco vliegwiel wel.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Lastpak
                    Bijdrager

ik moet zeggen dit is wel erg heftig zeg :D, echt een leuk blok.
                      als ik dit zo zie en dan ook nog eens met 46 slag en 28mm, dan zit 100+ er sowieso in.
                      erg gaaf allemaal! :thumb

@speedbuxy, std elec vliegwielen wegen rond de 1300 gram. ik wist niet eens dat de simo 3 taps engine een bijhorend vliegwiel had. maar leuk detail :).

speedbuxy
                      Topic starter

@Tonni
                        Ik gebruik wel het originele Simo 3taps vliegwiel die bij deze kruk ”hoort”
                        Deze schijnt met z,n 1170gr ook lichter te wezen dan een regulier elec vliegwiel?
                        (? omdat ik niet thuis ben in de gewichten van elec wielen)

@lastpak
                        Zou eigenlijks wel moeten ja anders klopt er iets niet:lol
                        Maar de 20e ga ik voor een lichte overbrenging dus dan zullen er met dit blok geen records gebroken worden.

Edit @lastpak
                        Het werd vroeger geleverd als compleet blokje en dus ook met vliegwiel.
                        Ik zal hem morgen nog eens precies nawegen, want 1100 en 1300 is wel een leuk verschil.

speedbuxy
                        Topic starter

Hij loopt:thumb

Nog wel een ietsje te grote spoeier, maar heb de juiste maat hier niet liggen dus die moet ik morgen nog even halen.
                          Raar maar waar heeft dit blokje ook een kleinere sproeier nodig dan het 46euro blokje met 43slag en geen door getrokken spoelers:con
                          Want de 46 euro 43slag reed met 98 spoeier en deze zit nu al op 95 en denk dat 94 a 92 perfeckt is.
                          Ik vind hem ook niet veel spectaculairder lopen tov de 46 euro 43slag, maar dit kan aan de uitlaat liggen want dat heb ik persoonlijk ook nooit een topper gevonden.
                          (behalve qua look dan8))

Ik heb ook nog een complete foto sessie van de opbouw van het blokje maar dat post ik tzt nog wel eens.

Lastpak
                          Bijdrager

ik zit hier echt van te genieten! wat een power 😀:thumb.
                            als hij eenmaal in de powerband zit knalt hij echt lekker!
                            ik sta er echt van te kijken, goed bezig!

speedbuxy
                            Topic starter

Lastpak :
                              als hij eenmaal in de powerband zit knalt hij echt lekker!

Ja dat moet ik er ook wel bij zeggen als ie 1x gaat dan gaat ie harder qua power dan iedere setup tot nog toe gedaan heeft:thumb
                              Nadeel is alleen dat deze power nu pas vrij komt op de laaste 20% van het totale vermogen of snelheid.
                              (maar dit wijt ik zoals gezegd aan de uitlaat want ding is gewoon een vario boeker)

El Citta
                              Donateur

Mooi dat hij loopt:thumb Vind hem (zeker in het begin) wel erg haperen. Komt dit door het filmen of klinkt dit voor jou ook zo? Zo ja, dan zit het waarschijnlijk in je ontsteking (heb dit geloof ik wel vaker bij jou gehoord). Als je niet tevreden bent over de uitlaat zou ik er lekker een andere onder hangen! In het filmpje krijg je er ook weer wat krasjes bij dus als het dan ook nog eens niet lekker presteert zou ik het zonde vinden. Geloof wel dat hij lekker doorknalt 🙂 Ben benieuwd zondag, mooi blokje:thumb

Anoniem

Het heerlijke is dat ik em realiseer dat dit een snorbrommer is.:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,096 tot 1,110 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.