Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 1,081 tot 1,095 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

@Maarten
      Ik heb nu alle cilinders die ik qua nameten ooit vreemd heb bevonden gecheckt op de 46slag.
      Maar heb nog wel een paar waarvan ik denk dat ze ook in aanmerking kunnen komen, dus als ik zin heb pak ik die er ook nog wel even bij.
      En het plaatje zat bij de 48mm simo die volgens mij van piontek kwam.
      En ik ga voor 20mei voor de 46 euro dat staat nu wel vast:thumb want heb de zij inlaat hier nu ook mooi op aan gepast.
      (nog z,on leuk bevinding trouwens, de spoelers van de 43 euro zijn op de voet groter dan die van de 46mm euro)

@Tonni
      Ik ben nu even in het hok bezig het stuur van m,n citta te vervangen want die begon redelijk te rotten in de oksels.
      Maar ik heb wel een los orgineel cartertje liggen dus zal dit straks nog wel even testen.
      Maar de 43 euro komt wel hetzelfde uit als op de evo carters, dus verwacht geen verschil.
      (de zeta, dr & avionic zijn ook allemaal 46mm+ vanaf odp tm bdp)

speedbuxy
      Topic starter

Nou maar weer even een update, ik houd namelijk niet van edits en heb ook wel weer wat leuks geconstateerd.

Eerst even een visuele update, want werd echt hoog tijd voor een nieuw stuur op de citta.

Ziet er weer wat beter uit:thumb

Mooi chromen stuur nu, dus dat rot ook niet snel weer:thumb

Je kan ook goed zien dat ie ietsje breder en lager is dan een origineel citta stuur.

Verwacht wel dat dit lekker gaat zitten/rijden:thumb

Speciaal voor Tonni en ook voor mezelf natuurlijk;) heb ik nog even wat slag testjes gedaan op origineel carter.
        Origineel carter en slag en zonder ophoog plaat.
        48mm Avionic

43mm Zeta

Beide cilinders worden op originele slag dus best geknepen, vooral de avionic want die houd dan nog maar een uitlaatpoort hoogte van +- 12mm over:|

Maar hier komt de leukste vast stelling. (waarvan ik het ook al vermoede)
        50cc origineel piaggio op 46slag met 4mm ophoogplaat.

En hoppa geen gezeik meer dat de uitlaatpoort en spoelers niet meer volledig open komen.
        Past echt perfeckt:thumb
        Dus ipv het vreemd te vinden dat zoveel cilinders 46 slag hebben kunnen we het beter vreemd vinden dat er zoveel cilinders 43slag zijn:D
        Want zelfs orgineel 50 piaggio is dus normaal een 46slag cilinder.
        (kan het nog gekker bij die italianen:D)

beunhaaz
        Bijdrager

Misschien wel met als rede begrenzer? Want dat doet het toch?

speedbuxy
          Topic starter

Ja dit begrenst de cilinder redelijk.
            Arvid heeft dit toen al aangetoond door bij een 43slag een ophoog plaat te gebruiken.
            Dit leverde toen al een leuke winst op, terwijl hij toen wel op compressie bovenin heeft ingeleverd.

beunhaaz
            Bijdrager

Dus als ik het nu goed begrijp,

Het is beter(qua prestatie) dat de uitlaatpoort compleet open is dan dat je boven in minder squish hebt?

hotrod ciao
              Bijdrager

Heb je op het scooter-freaks forum gezeten? je buxy’s komen me erg bekend voor!

En niet toevallig een tjt grupo b uitlaat gehad die je verkocht hebt (aan mij:P)?

speedbuxy
                Topic starter

@beunhaaz
                  Je kan idd beter wat squish inleveren dan dat je poort timing inlevert.
                  (want vooral bij de spoelers is 1 of 2mm bv al erg veel)

@hotrod ciao
                  Nee ik zat op scooterforum.net
                  En ik heb wel ooit een tjt grupo b uitlaat verkocht, alleen is dit alweer leuk wat jaartjes terug.

El Citta
                  Donateur

Mooie ontdekkingen Andree:thumb Ik moet toegeven dat ik mijn Avionic er ook op geknalt heb zonder dit te checken. Ga binnenkort ook maar eens mijn collectie langs om dit uit te zoeken. Heel benieuwd ok wat de 46mm euro op de 46mm slag gaat doen 🙂

hotrod ciao
                    Bijdrager

toevallig:P kan ook zijn hoor, scooterforum!

jaartje of 7/8 geleden

vind t wel erg grappig dat ik je hier tegenkom;)
                      ik ben dit niet op de foto hoor maar wel mijn scooter

kevin 27
                      Bijdrager

heey, ik heb dit eerder gemeten met het kartblokje(ook italiaans:P)
                        deze cilinder leek ook 46mm te zijn maar de krukas had een 43 mm slag , wel gek idd
                        gr kevin 27

speedbuxy
                        Topic starter

@Elkan
                          Dacht ook al dat je dit vergeten was te bekijken anders had je het beslist een aandacht punt gevonden gezien de boel best redelijk geblokt word.

@hotrod ciao
                          Dat moet hem haast wel zijn dan ja:thumb want zoveel van dit soort pijpjes waren er niet voor peugeot.
                          Kan je zien hoe klein nl is.

ArvidW
                          Donateur

speedbuxy :
                            Ja dit begrenst de cilinder redelijk.
                            Arvid heeft dit toen al aangetoond door bij een 43slag een ophoog plaat te gebruiken.
                            Dit leverde toen al een leuke winst op, terwijl hij toen wel op compressie bovenin heeft ingeleverd.

Kwestie van een paar mm van het deck van de cilinder afdraaien en ook dat probleem is opgelost 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

speedbuxy
                            Topic starter

@arvid
                              Dan lever je nog steeds compressie in, want je verkort dan de lengte van het stuk waar compressie in word opgebouwd.
                              (en de cilinder word dan ook automatisch wat hoogtoeriger)
                              Wat opzich natuurlijk niet verkeerd hoort, maar met een ophoogplaat en 46mm kruk is toch wat mooier, want dan leg je de timingen goed zonder in te leveren op compressie.
                              Dus een echte win win situatie:thumb

Maar vandaag weer even wat voor bereidingen gemaakt voor het 46 euro blokje.
                              (want toertje is al over 12dagen)
                              Maar heb vandaag de spullen voor de ophoogplaat bij elkaar kunnen scharrelen.
                              (wat best nog een gezoek was, want vooral een 50mm klokzaag was moeilijk te vinden)

Maargoed de aanhouder wint:thumb
                              1 meter alu strip van 4mm dik, en een 50mm klok zaag.

Toen meteen maar even het hok in gedoken om er 1 te maken.

Ook de 48mm Simo past ie net omheen, dus boortje is tenmiste multi fuctioneel:thumb
                              (want kreng was 35 euro in totaal:|)

Maar als het nu wat gestaagd meezit hoop ik hem eind deze week wel aan te slingeren:thumb

ArvidW
                              Donateur

@buxy: Klopt, het is maar net wat je wilt bereiken.:thumb Mij ging het om het creëren van meer TA bij de DR70evo & 50cc origineel door middel van poorten langer en verder open te zetten. Dat geintje hoef je bij een simo48mm inderdaad niet te proberen want dan zit je aan 200+gr uitlaatiming 🙁

Veel vijlplezier nog met die ophoogplaat :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

speedbuxy
                                Topic starter

Voor een 50cctje is een ophoog plaat en bovenop afdraaien ook een betere oplossing gezien dit veel makkelijker en ook goedkoper is.
                                  Nou krijg je er met de 46 slag natuurlijk wel een dikke 4cc power bij:D

En vijlen zie ik niet tegenop ik doe dat mooi met de compressor en de kop telefoon op:thumb en het fijne werk doe ik hangend voor de tv met de dremel:D
                                  Haast een soort ontspannings therapie:D

15 berichten aan het bekijken - 1,081 tot 1,095 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.