- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 mei 2012 om 11:43 #491294
Lekker bezig Andree

Ziet er weer mooi smooth uit..!4 mei 2012 om 13:19 #466776speedbuxy :
@criminalmindz
De schoenen zijn zo gewild dat ik er ooit al eens foto,s van had gemaakt, dus speciaal voor jou post ik die nog eens:D
Dat zijn nog eens air schoenen of niet:D
En ik maar denken dat het op de eerste foto’s soort teenslippers waren :lol
Maar niets loopt fijner dat een paar afgetrapte airs! 😀4 mei 2012 om 15:43 #491978Zeebodem. :
Ziet er weer mooi smooth uit..!Ja altijd weer lekker vers spul erop monteren

Maar het evo blokje ligt nu weer op de plank en de zij inlaat is er weer af gekropen:lol
Want ik had wel plannen de evo vandaag te monteren en had de citta ook al in de steigers staan, en snor blokje eronder weg gehaald.

Maar gezien ik de strand tot sluis vanwege het koude weer maar niet ga rijden, ben ik ter compensatie maar meteen met de zij inlaat aan de slag gegaan voor 20mei

Ik heb besloten voor de 46mm euro ”gt” te gaan, deze blijkt met een ophoog plaat namelijk perfeckt uit te komen op een 46slag

(zowel de odp en bdp komen dan perfeckt uit, en ook de timingen worden met de 46mm slag een stuk mooier
)Ik heb het grove hakwerk met de compressor gedaan, maar das geen pretje met die boter zachte alu van Simo.
Dus werk de fijne randjes maar bij met de dremel anders komt het niet goed:lol:|

En de schoenen liefhebbers ze zijn te koop bij een goed bod:haha
@jarco
Durafix lijkt zich erg goed te houden
Je hebt haast niet eens door wanneer je overgaat in de durafix qua slijpen.4 mei 2012 om 15:45 #491935Ben benieuwd naar de prestaties.
Alleen het hemd blokkeert de inlaat nog ietsDat hak ik er offcourse nog wel af in the future
5 mei 2012 om 15:34 #486239Zo maar weer even een updateje.
Ik heb even getest of het opmeten van de 46mm euro gt waaruit naar voren kwam dat het een 46mm slag cilinder is ook klopte.
En dit is dus idd het geval
icm een 4mm ophoog plaat komt dit perfeckt uit op de simo 46slag kruk

Heb ook even de 48mm simo met 4mm ophoog plaat getest en ook die komt dan perfeckt uit op 46slag.

En gewoon nog wat pics, want dit blijft een sexy cilindertje.
Dit gaat ook een echte Waarom? en Avanti killer worden:duivel

Das nog proper spoeling voor een 48mm boring.
(offcourse wel een voorbeeld carter)

En nog even 1 met de lens in de uitlaat tuit:D

@max
Dan weet je ook waarom ik met vario en Dpr uitlaat bezig ben:D
Inhoud,83,2
Uitlaattiming,194,7
Inlaattiming,145,7
Blowdown,24,5Maar ga voor 20mei de 46mm euro ”gt” op de 46mm slag kruk gooien

Want die 48mm simo komt de berg zonder vario never op:lol
De 46mm euro word op de 46mm slag daarin tegen nog meer koppel gericht, dus die zie ik een heel eind komen met poeli power
5 mei 2012 om 15:36 #459606Superstrak!
5 mei 2012 om 15:55 #469589Toch nog maar geen vario voor tijdens de limbotoer?
5 mei 2012 om 16:28 #490954Martino :
Toch nog maar geen vario voor tijdens de limbotoer?Nee ik wil eerst de berg(en) proberen te bedwingen met poeli power.
De meeting is mijn streef datum voor het Simo 48 blokje met vario en Dpr uitlaat.5 mei 2012 om 20:16 #469562
Waarom?Dat ziet er allemaal weer netjes uit
Pullie power is leuk vanwege de boost en eenvoud maar denk dat vario rijden je zeker niet gaat tegenvallen
Natuurlijk heb je hiermee al zat ervaring uit je sprint scoot verleden maar werkt een vespa vario toch weer anders, eigenlijk gewoon kut:D. Deze varieerd maar zeer weinig/slecht waardoor het boost effect altijd aanwezig blijft maar toch net voldoende variatie om idd deze “hoogtoerige” cilinders tot z’n recht te laten komen. Ben zeer benieuwd straks en ook mooi dat je ondanks de tegenslagen wat betreft politie/ justitie je zo gemotiveerd blijft
5 mei 2012 om 20:29 #469556Citta_Florian :
Wat een saaie updates Andree:PIk heb niks meer gezegd:lol:con
Dit zijn de betere updates! Dit is een zeer bruut blok waarvan we weten dat dit gewoon echt moet gaan knallen.
We moeten Friesland echt even op de kaart zetten qua snelheid en met dit blok moet je die limburger en Gelderlander gewoon de mond kunnen snoeren:DMaar wel een hele schok voor mij toen ik hoorde dat jij binnenkort aan de vario gaat, jij als echte Poulirijder:lol
5 mei 2012 om 20:42 #469554
Waarom?Whaha….. Florian heeft ook eindelijk een echt blok hoor en krijgt meteen babbels:haha
6 mei 2012 om 00:03 #463108Waarom? :
vespa vario toch weer anders, eigenlijk gewoon kut:DJij zegt het ik dacht…:D
Maar ik ga ook niet vaak met vario rijden hoor het word enkel voor dat 48mm simo blokje, de rest blijft gewoon lekker poelie poweren
Want vooral als je scooter vario gewend bent is vespa vario echt niks. Ik heb nu op die van Stephan en Frank gereden en dat reed afwegend naar m,n scooter voor geen meter, er zit namelijk nergens een moment dat je echt power voelt. Het voelt haast eerder als of de snaar slipt over het hele trajeckt.@florian
Maak je dus maar geen zorgen de vario momenten zullen ieder toerjaar op 1 hand te tellen blijven;)
En die Harderwijker en Limburger hak ik voor eind 2012 nog de pan in:duivel:D
De uitdrukking ”Fryslan boppe” bestaat niet voor niets:DMaargoed ik ben via maarten’s topic nieuwsgierig gemaakt hoe een paar andere cilinders zich zouden gedragen op 46 slag kruk met ophoogplaat.
Dus nog maar even een nachtelijke foto sessie gehouden

43mm zeta

Komt dus perfeckt uit op een 46slag kruk met 4mm ophoogplaat
41mm DR (27mm flens)

Komt ook perfeckt uit
Toen de 43mm Dr ook maar even getest.
(K-star doosje was blijkbaar intressanter om op in te focussen:D)

Ook best redelijk, alleen komen de uitlaatpoort en spoelers hier niet volledig open.43mm euro (28mm flens)

Ook perfeckt
En om even aan te geven dat dit zeker niet bij alle vespa cilinders gaat werken.
43mm Athena @ 46slag & 4mm ophoogplaat

6 mei 2012 om 11:31 #460970Nog maar even een meet testje gedaan, want ook de 48mm avionic had vreemde waardes toen ik die ooit eens op gemeten had.
En dat klopt dus ook wel want ook deze kit is een 46mm slag.@46slag met 4mm ophoogplaat.

Dit komt echt perfeckt uit.Heb hem daarna ook even op een orgineel 43slag krukje gezet.

Op deze slag komen de spoelers en uitlaatpoort amper open.Kortom de 48mm avionic is ook een 46 slag cilinder.
6 mei 2012 om 11:59 #491063Zo zijn er al heel wat cilinders die eigenlijk voor een grotere slag hun poortmap hebben. Gaan we nu ook nog meer zien? Het cilinderpark van jou even induiken en alle cilinders bij langs? 😀 Gaat de keuze ook weer vergroten of wordt het toch de 46mm Eurocilindro?
Een mooi ophoogplaatje heb je daar, is dit er een van onze Ed?
6 mei 2012 om 12:02 #462054Erg bijzonder om te zien dat er zoveel cilinders zo netjes uit komen op een 46mm slag kruk, maar dan wel met ophoogplaat.
Er zijn bijna geen 46mm slag krukjes geleverd, en al helemaal niet met opgehoogde cartervoet..Heb dit ook vergeleken met een Piaggio carter? Misschien zit er hoogte verschil in de cartervoet, vergeleken met de Simonini.
Vind het erg vreemd, vooral van cilinders zoals de DR en de Zeta en de Avionic. Die lijken mij toch normaal echt niet gemaakt voor een bijzonder blok met een bijzondere krukas.
Daarmee beperken ze hu eigen markt nogal toch?I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.