Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Ondanks dat het een wat saaie update is zie ik dit liever dan helemaal niks, je blijft in ieder geval bezig en elke keer weer mooie uitgebreide updates plaatsen:thumb
      Over de dweilfeiten van een Ciao ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb er al heel wat gehad en het vage van die krengen is dat ze allemaal weer anders aan voelen kwa wegligging enz. Zo heb ik er gehad die echt drama waren maar ook die zo lekker in de bochten lagen dat er geen Citta tegenop kon, zal wel aan de Italianen liggen, die brassen zo maar wat weten we inmiddels:lol
      Kijk uit naar het zij inlaa blokje:thumb

Lastpak
      Bijdrager

waarom heb je hem zo hoog stationair staan?
        is ook slijtage bevorderend voor het blokje.
        hij gaat er zelfs bijna vandoor in het begin :D.

speedbuxy
        Topic starter

Lastpak :
          waarom heb je hem zo hoog stationair staan?

Had je vraag niet gezien dus bij deze even een laat antwoord.
          Maar hij had gewoon wat film angst want normaal loopt ie wat lager.
          (viel bij de rdw zelfs uit als je tijdje geen gas gaf)

Maar m,n zij inlaat blokje ligt eerst op de plank.
          Want toen ik de zij inlaat die ik voor deze plannen nodig had van de simo 3taps carters haalde bleek dat ik hem na het los draaien van de moeren er gewoon zo af kon pakken:boos:(
          Dus die inlaat valt af en de anderen zij inlaatje liggen andere plannen voor klaar.

Dus vandaag me maar op de evo engine gericht, maar deze was nu naar al die jaren toeren toch echt wel aan een service beurtje toe qua zuiger.
          Want ondanks de lichte verhouding waar ik mee ik rijd begon het nu toch wel allemaal wat minder te worden en dat bleek dus ook wel.

Cilinder offcourse nog al nieuw8)

Toch begint die nu wel een redelijk stoot randje te ontwikkelen en gezien ik niet een mooie overmaat heb liggen om deze overwaarde te compenseren ben ik maar voor compleet nieuwe kit gegaan:thumb

Ik ben voor een 43mm ”zirri” kit gegaan omdat zirri tov Simo en Fabrizi ook nog wat na werk verricht aan de cilinders.
          Zo heeft ie een soort coating in de spoelers en uitlaatpoort waardoor de scherpe randjes eraf zijn.

Ook is de uitlaatpoort een beetje ovaal gemaakt in de bovenzijde.

Ik heb alleen het orginele ”zirri” zuigertje wel vervangen voor een vertex grafiet, want de zuiger die bij de zirri zat vond ik niet echt top overkomen qua kwaliteit en zat me ook wat te strak erin.

Maar komt weer smooth uit:thumb

En dan naar wat klooien met de slotpennetjes en geklieder met vloeibare pakking zit het blokje weer in elkaar:thumb

Ik heb behalve de Zirri cilinder en Vertex zuiger er nu ook een 43mm Malossi kopje op gemonteerd.
          En qua uitlaat ga ik de Zirri sigaar of GP monteren, dus ben wel benieuwd hoe dit zich allemaal gaat gedragen.

Martino
          Moderator

Mooi, zien we straks wat Zirri aan het werk. Welk krukje heb je er eigenlijk inzitten. Zie ik daar nog steeds de Mazzucchelli drijftsang zitten?

Ook valt dat zuigertje na al die jaren trouwe dienst toch nog wel mee, zo te zien wat aanslag op de plek waar de uitlaatpoort loopt.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

ben benieuwd andre 🙂 nog even testrijden neem ik aan voordat we zondag gaan knallen :pest
              goed dat ik nog even lees qua uitlaat ik ga gelijk vincent bellen want vraag me nou toch wel af of hij is een keer er klaar mee is haha.

speedbuxy
              Topic starter

Martino :
                Zie ik daar nog steeds de Mazzucchelli drijftsang zitten?

Geen idee eigenlijk het was 1 die ik toen des tijds los had liggen en gewoon gepakt heb.
                Ik ging uit van orgineel, maar kan ook zo er merk krukje zijn geweest gezien ik niet echt thuis ben in de krukjes.

@flenny
                Mijn 43 euro van hierboven is ook nooit in gereden die is naar montage hoogstens 15 a 20km een beetje rustig behandeld en daarna vol gas jonge:D
                En gezien deze een grafiet zuiger heeft zou zelfs die 15 a 20km rustig rijden niet meer nodig hoeven te zijn.

criminalmindz
                Donateur

Super net blokje Andre.
                  Begint me nu echt te kriebelen om ook aan het motorische gedeelte van mijn citta verder te gaan

El Citta
                  Donateur

Lekker zo’n vers cilindertje:thumb Dit blokje is je altijd trouw gebleven dus dat gaat vast weer lukken. Dat van je Simo carterhelft is wel zuur :S Zijn altijd de mindere ontdekkingen!

criminalmindz
                    Donateur

Wat een mooie schoenen trouwens op de laatste foto:lol

speedbuxy
                      Topic starter

citta89 :
                        Dat van je Simo carterhelft is wel zuur :S

Ja zeker, en als je nagaat dat deze zij inlaat nog geen 1500 a 2000km oud is dan geeft dat weer hoop.

@criminalmindz
                        De schoenen zijn zo gewild dat ik er ooit al eens foto,s van had gemaakt, dus speciaal voor jou post ik die nog eens:D
                        Dat zijn nog eens air schoenen of niet:D

beunhaaz
                        Bijdrager

mijne zage er net zo uit, (VANS dan wel te verstaan) . Heb jij je zool nog?:P zoniet dan ben ik stiekem de winner xD

criminalmindz
                          Donateur

Zeker, en netjes de veters zoals het hoort 😉

Waarom?

Dat is zeker een mooi vers cilindertje:thumb Wat er nu precies met je zij inlaat aan de hand is begrijp ik niet helemaal maar als ik je kan helpen deze weer te fixen laat je het maar horen. Ga volgende week namelijk even bij m’n oude collega’s van Spyker langs en hebben daar alle denkbare machines/ lasapperaten tot de beschikking. Ben ook zeer benieuwd wat je voor plannen hebt met je andere simo maar begrijp dat dit voorlopig top secret blijft:D

Spulleke!

volgens mij dacht ik dat het probleem is dat z’n lagerpassing op is.

speedbuxy
                                Topic starter

En spulleke gaat door voor de wasmachine:D

@Max
                                  Als je mogelijkheden ziet dit ook te fixen houd ik me aanbevolen:thumb
                                  En m,n zij inlaat project is geen geheim hoor, ik weet alleen zelfs nog niet wat het gaat worden:lol
                                  Ik twijvel namelijk tussen een trouwe 48mm simo op 46slag, maar ook de 46mm euro ”gt” met 28 flens lijkt op een 46 slag goed uit te komen, dus misshien word dat hem ook wel:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,065 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.