Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Vandaag weer even bezig geweest met m,n ”snor” blokje.
      Maar daarvoor moest eerst het blokje wat onder m,n reeds aangeschafte ciao hing ervoor onder weg.

Maar toen ik 1 van de zijkappen eraf haalde viel me op dat deze nogal zwaar woog en meteen viel m,n oog op dit stukje huisvlijt.

Ik hoopte meteen op een vergeten hash transport oid:D
      Maar helaas was het niet meer dan wat banden plak gereedschap.
      (wel leuk bedacht trouwens:thumb)

Daarna viel me op dat hij z,n huisvlijt ook los had gelaten op de koppeling schoentjes:con

(vandaar dat ie dus voor geen meter op toeren wou komen)

Maargoed daarna lag het blokje er zo onderweg.

Met hier de score.
      1 malossi filter, zonder filter:D

1 13/13 carb.

En van dit pm logo werd ik ook wel vrolijk gezien meneer zei dat er een 65cc malossi onder hing.
      En heb dan toch liever polini:thumb

Jammer genoeg geen goeie foto, maar is nog een knap 43 polini cilindertje:thumb

Zat wel een malossi pet op.

Kortom best een goeie koop geweest voor die 150 euro:thumb

Daarna het snor blokje eronder gepleurd (met spoeier 40)

(ja ik weet het benzine slang zat er nog niet op:lol)

Maar geloof het of niet die heb ik daarna nog gemonteerd en even proef gereden.
      Maar hij vereist duidelijk nog afstelling want liep niet echt top, dus daar ga ik morgen nog even mee bezig.
      Als ie film waardig loopt knal ik er meteen even 1:thumb
      (want 35 a 40km zit er zeker wel in:D)

speedbuxy
      Topic starter

Blokje loopt lekker nu dus meteen het beloofde filmpje geschoten:thumb

Hij loopt nu 36 a 38km op de kop af.
        Dus heb goeie hoop dat dit op citta wel gereduceerd word tot onder de 30km.

Jarco
        Bijdrager

Dat was een heerlijk ritje zo te zien. :thumb

Op de een of andere manier lijkt het nog best hard te gaan. 😛

VespaAvanti
          Donateur

Wat een snelheid!:D
            Welke sproeier was het nou?

speedbuxy
            Topic starter

@jarco
              Voor in de city limits rijd het ook best wel grappig:thumb

@Stephan
              Zit nu een 42 in, met 2x gaasjes en nog een fiets spaakhouder in 1 van de gaatjes/buisjes:D
              (zat er ook al in en kwam nu weer perfeckt van pas)
              Maar 44 zou dus perfeckt wezen als je hem gewoon normaal filtert.

Waarom?

Moe.. Gaaaap, heel nette Ciao en fiets hoor maar word wel wat moe van je perso:D Ik mis je Simo engine en heftige setups die we van je gewend zijn:duivel

De go pro camera van hierboven is echt een aanrader:thumb Wel erg duur helaas maar een geweldig/praktische cam die je overal op kan plakken schroeven etc. Voor het snowboarden echt ideaal en supper beeld kwaliteit bij extreme omstandigheden.

criminalmindz
                Donateur

Leuk ritje, kan niet wachten tot ik zelf ook weer kan rijden.

speedbuxy
                  Topic starter

Waarom? :
                    Moe.. Gaaaap, heel nette Ciao en fiets hoor maar word wel wat moe van je perso:D Ik mis je Simo engine en heftige setups die we van je gewend zijn:duivel

De go pro camera van hierboven is echt een aanrader:thumb Wel erg duur helaas maar een geweldig/praktische cam die je overal op kan plakken schroeven etc. Voor het snowboarden echt ideaal en supper beeld kwaliteit bij extreme omstandigheden.

Volgende punt op het programma word ook weer het zijinlaat blokje dus je gebeden worden verhoord:D
                    En die go pro cam is mij eigenlijks wat te groot en te zwaar en ben dus bang dat deze niet met een enkel stukje klittenband op z,n plek blijft zitten.
                    En qua prijs is het ook niet echt een cam om te checken of ie dat wel doet:D

Ik ga denk ik deze binnenkort maar eens ga bestellen bij conrad.nl

Gezien hyundia hun naam hieraan verbonden heeft zal het vast niet dikke troep wezen.
                    En de spec klinken ook wel goed:thumb

Highlights
                    Video-opnamen met 1280 x 720 pixels
                    Resolutie: 2592 x 1944 pixels
                    Snelle opnamestart met één druk op de knop
                    Krachtige lithiumionaccu

Uitvoering
                    Kaartsleuf: microSD-kaart tot 32 GB
                    Opnameduur tot 2 uur mogelijk
                    200 uur stand-by
                    Geluidsopname dankzij geïntegreerde microfoon
                    USB-aansluiting.

Waarom?

Das idd wel een stukje kleiner dan de go pro cam. Door het trillen van de brommer is het meestal oorlog op de film, hopelijk bied deze cam uitkomst:thumb Mooi dat je binnenkort weer met de Simo engine aan de slag gaat:thumb

speedbuxy
                      Topic starter

Vandaag de citta helemaal klaar gestoomd voor de herkeuring as woensdag.

Zoals te zien is loopt ie keurig 27 a 28km dus dat gaat dik goed komen:thumb

Ga van het weekend meteen bezig met een zij inlaat blokje zodat die na de keuring er meteen onder kan voor de toer van 6mei.
                        En dan maar hopen dat ik de rollerbank de komende 2jaar niet weer tegen kom.

Nog even over die hyundia key cam van hierboven.
                        Ik heb deze inmiddels in m,n bezit gehad, maar deze was alleen qua beeld iets beter, maar qua sound en snelheid verweking van beeld was het net zo erg als de lighter cam.
                        Daarnaast was de batterij in degene die ik geleverd kreeg ook focked want hij wou maar een 30sec filmen per keer vandaar dat ik hier ook niks over geupdate heb.

Ik ga nu voor deze KLIK
                        Ding is qua fucties gewoon gemaakt voor filmen op de brom:thumb
                        Want hij heeft ook een external mic optie en das ook top om mooi zuiver geluid te houden:thumb

Martino
                        Moderator

Ik vind het er op de film niet eens uit zien als 27/28km/h. Met dit bescheiden geluidje kan je wel mooi genieten van de rust.
                          Is het niet wat om je zij-inlaat taps blokje nu toch onder de Ciao te leggen? Wie weet ook weer wat makkelijker qua overbrenging af te stemmen.

speedbuxy
                          Topic starter

Qua rijden heeft het ook een snelheids gevoel van niks, toch klopt die snelheids meter wel redelijk goed.
                            (roller zei zelfs bijna 30km)

En onder die ciao gooi ik nooit een zij inlaat, want dan moet ik in het frame hakken en daarbij wil ik op een ciao ook niet meer hard rijden.
                            Want dingen klappen echt vet in de rug en zijn daarnaast dweilen in de bochten heb ik tijdens het afstellen van dit snor blokje weer ervaren
                            Dus daar komt hoogstens een mild blokje onder die max een 60km wil.

Florian
                            Moderator

Wat een saaie updates Andree:P
                              Toch hebben die standaard blokjes toch wel weer wat het rijd wel super relax en rustig:thumb

Dat verhaal van de rijeigenschappen van de Ciao kan ik mij helemaal in vinden, ook vind ik dat een Ciao te weinig body heeft het is allemaal zo dun en licht (nog lichter dan een Citta)

pepko
                              Donateur

50 kg rijklaar :p
                                ’t zou bijna een vouwbrommer kunnen zijn.

het zijn ideale stadsbrommertjes, maar voor lange afstanden kan je beter een citta/of si hebben.
                                daarintegen vind ik een ciao std al mooier dan een citta. alhoewel een citta na wat werk wel leuk te maken is.

maar een slappe dwijl zal een ciao zonder het nodige laswerk altijd blijven.

speedbuxy
                                Topic starter

Citta_Florian :
                                  Wat een saaie updates Andree:P

Geloof me het is nog saaier om ze te maken:D
                                  Maar daarin tegen is dit natuurlijk wel unieker, want ik hoop hem de 1e 10jaar niet weer zo standaard te hoeven te maken.

@pepko
                                  Een stads brommertje is ook wat die ciao gaat worden in de toekomst:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.