- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 september 2009 om 17:10 #454428
ja, je zou haast zeggen TE gigantisch. de vorm ziet er wel mooi uit. hoe breed is hij nu op poortmap?
17 september 2009 om 17:12 #454430Ja die is idd leuk groot
toch is ie maar een paar mm breder als die van een orgineel 50 scooter cilinder.
Maar ik tune hem ook puur voor een hoge snelheids score, een toer wil en ga ik er niet mee rijden dus echt rendabel hoeft het niet te zijn.
Toch zou ik goed lopend er zo grunn leeuwarden mee op neem durven
17 september 2009 om 18:16 #454435Wunderschon:D Waar frees je mee?
17 september 2009 om 20:17 #454437geniaal:D ik blijf het maar een vaag ding vinden. benieuwd hoe het loopt. wordt dat je tour blokje?:P
17 september 2009 om 20:23 #454438speedbuxy :
Ja die is idd leuk groot
toch is ie maar een paar mm breder als die van een orgineel 50 scooter cilinder.
Dat is wel groot ja, en dan ook nog met de grotere slag… Dan vraag je je af of dat wel nodig is als je de spoelpoorten vergelijkt 😛
17 september 2009 om 23:14 #454443Martijnvanheerde :
Wunderschon:D Waar frees je mee?Met een lucht slijptol op de compressor en daar freesjes in a 15 euro ps.
En dat slijpt wel lekker
zelfs soms wat te lekker;)@docs911
Nee voor een toer is dit nog niet geschikt het zit vol met opvullingen die zich eerst maar eens moeten bewijzen op kracht/houdbaarheid.@Timo0
Als de las van de flens goed lukt hak ik er ook nog een leuk setje boost poorten bij
En dat in samen werking met een leuke zij inlaat moet toch wel genoeg kunnen spoelen lijkt mij
@Gno
Ik maak nooit poort mapjes ik doe mijn tuning meestal op het oog, alleen als ik de in de hoogte ga meet ik tussen door wel eens hoe het staat.
En dat gaat vanaf m,n 14e op 2cilindertjes na perfeckt
Met een paar simple basis regels en logisch nadenken kom je een ook heel eind
Zo weet ik dat een ovale uitlaatpoort 65 tot 70% van de boring mag wezen.
En met logische nadenken weet ik dat het beter is om een uitlaat poort bovenin eivormig te maken zodat de zuigerveren er veel beter en mooier overheen gaan dan bv een wat vierkantige uitlaat poort.
Maar berekenen zou mooier zijn voor echte perfecktie
maar daar heb ik z,on hekel aan dan ik nog liever 3cilinders verslijp voor hetzelfde resultaat:D18 september 2009 om 10:14 #454447t’Is toch romantisch hé zo een Avionic kit.Vind ik toch althans.Ik had deze toen ik er 16 was , en nu word ik er binnenkort 38 (snik-snik).
Toen monteerde ik deze op me’n super bravo avanti….Zonder poespas,met een ori 12/12 carburator,tja,Belgisch carter natuurlijk & één van de eerste leo’s handmade.Ge moet wel wat meer naft geven zei de verkoper & stopte er een andere sproeier bij in de doos.
En nog nooit gehoord van een vario afstellen,sproeiers proberen , en ga zo maar door…………Bij elke stoot gas kwam spontaan het voorwiel omhoog , sleurde aan je armen , ging je keihard , en ga zo maar door…………..Nu enkele jaartje geleden had ik terug zo’n kit.Meteen op me’n SI & een grotere sproeier erin , met een proma circuit,maar uiteindelijk was het resultaat zeer bedroevend.De cilinder & de piston was hetzelfde hoor,maar wie weet hebben ze het carter-of wat aan de curve’s van de CDI gedaan.
En ik heb er toen wat kitjes doorgedraaid hoor.Maar buiten de DR & een Power Bunker was er verder niets te vinden.
De prijs was van een Avionic was een 250€ toen.24 september 2009 om 12:42 #454584@barry
Een jeugd herrinering is meestal beter dan dat het in het echt is.
Denk als ik nu weer op m,n brommers zou rijden die ik op m,n 16e snel vond, ik er nu lachend op zou zitten van vond ik dit toen snel:D
En de kit was vast 250gulden of jullie hadden in belgie wel heel vroeg de euro:DMaar ben van de week ook weer even bezig geweest en heb even 2 van jou ex uitlaten getest

Hier de bevindingen.Proma Canon

Optrekken: Zeer goed bij lage toeren.
Boost : Redelijke in het midden gebied.
Overall : Goed trekkende pijp die ook goed stil is
Roller : 1,8kw is 76kmGianelli Record

Optrekken: Niet speciaal te noemen
Boost : Nauwelijk tot niet te bekennen
Overall : niet echt een top pijp voor genoemde setup, maar geluid is daarin tegen wel mooi.
Roller : 1,7kw is 74kmPolini (kan zo gauw niet op de naam komen)

Optrekken: Niet eens slecht
Boost : Redelijk, begint in het einde van het midden gebied en gaat door tot de top.
Overall : Trekt redelijk, maar heeft wel een vrij hard en schel geluid.
Roller : 1,4kw is 69kmGianelli Fire

Optrekken: Zeer slecht
Boost : Zeer sterke die in eind midden gebied begint en hem dan fel doortrekt naar z,n top.
Overall : Echt vario pijpje, want met poeli valt ie onderin echt dood, maar boost en geluid zijn daarin tegen zeer nice.
Roller : 1,9kw is 78kmDeze test gegevens zijn van een tijdje terug, ik weet hier de straat rij gegevens nog niet allemaal van, maar die vul ik wel binnen kort aan gezien het rijden op straat toch zeker dingen aan te merken en op te maken zijn.
Proma cc

Optrekken: Redelijk maar wel minder als de canon.
Boost : ZEER sterke die eind midden gebied begint en hem dan in 1x doorjaagt naar z,n top
Overall : Trekt niet echt goed, maar de boost die je ervoor terug krijgt maakt dat meer dan goed.
Roller : 2,1kw is 82kmLeo sp(sigaar)

Optrekken: ZEER goed
Boost : Redelijke 1 in het midden gebied.
Overall : Zeer snel trekkend pijpje die ook nog snel en stil is.
Roller : 1,8kw is 76kmZirri Type?

Optrekken: ???
Boost : ???
Overall : ???
Roller :1,7kw is 74kmGianelli Mega

Roller :1,9kw is 78kmEco system 2

Roller :1,7kw is 74km24 september 2009 om 12:48 #454585Dus weer hulde aan de Proma CC, de beste all-round uitlaat:worshippy
Een jaar geleden vond ik het nog zonde dat je zo veel zeldzaam spul kocht om in de kast te leggen maar zo met deze rollerbank testen leg je wel echt een geweldige database aan uitlaat informatie aan, zeker blijven doen
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 september 2009 om 14:11 #454588ArvidW :
Dus weer hulde aan de Proma CC, de beste all-round uitlaat:worshippyEen jaar geleden vond ik het nog zonde dat je zo veel zeldzaam spul kocht om in de kast te leggen maar zo met deze rollerbank testen leg je wel echt een geweldige database aan uitlaat informatie aan, zeker blijven doen
Ja de cc bevalt mij tot nog toe ook nog steeds het best

Maar all round gezien is de leo sp de winnaar
die trekt namelijk bij far het best, heeft best een leuke boost in huis en is ook nog vrij snel
En z,n grote plus punt hij is heel beschaaft stil
maar dat vind ik weer wat z,n minpunt want hij minst het expansie geluidje wat.En het testen zal zeker blijven plaats vinden
zo zullen er in de toekomst ook wel wat cilindertjes getest worden, want speel al met de polini kit racing in gedachten:D
En wil ook nog eens een speedengine met verschillende type getunde krukjes gaan testen
24 september 2009 om 15:29 #454590Heb je een Calibrata? Gooi die anders even onder die KR, ben zeeer benieuwd
24 september 2009 om 16:19 #454592Hee Speedbuxy,
Ik zat zo even door je page te scrollen en verdomd je bent me voor met die avionic joh. Ben zelf ook bezig om er 1 te tunen
Ik zag dat je de spoelpoorten behoorlijk diep heb bewerkt.
Heb je daar genoeg vlees voor?
Het lijkt wel of ze dieper zitten als dat ik kan gaan.24 september 2009 om 16:51 #454593Ik sloeg me laatst trouwens voor mn kop toen ik ontdekte dat mijn 6 jaar oude telefoon een decibelmeter heeft! dat was een leuke bonus geweest bij de uitlaattest.
24 september 2009 om 19:17 #454599Héy Bakelele , had het even omgerekend héy….Kostte hier toen 10000 Belgische franken.HA.
En dat kleine pijpje,vond ik juist omgekeerd.Trok niet zo goed,maar had wel een toppie eindsnelheid.Maar rijd wel met een vario,en daar ben ik toen niet echt mee bezig geweest.Maar de dikke bocht vind ik wel top voor dit pijpje.25 september 2009 om 10:07 #454606@martijnvanheerde
Nee ik heb geen calibrata ik heb opzich sowieso weinig simo pijpjes.
Maar als ik hem had dan had ik hem wel even getest voor je
@Jarco
Ik ben bij de spoeler van het grote carter idd er doorheen gegaan maar dit heb ik weer opgevult.
(tenmiste ik nam aan dat je de spoelers in het carter bedoelde)@edjuh
Das idd erg jammer dat was namelijk wel een leuke toevoeging geweest
Maar de echte grote test moet nog steeds een x plaats vinden dus misshien wat voor de volgende
@barry
Zo das wel heel erg prijzig geweest=) maarja in het land der 1 ogen is de blinde koning.
En de avionic was in die tijd vast heer en meester
En is ook niet dat het polini pijpje geweldig trok hoor, maar voor de grote en de looks valt het je heel erg mee
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.