Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Ik heb volgens mij nooit aangegeven m,n simo blokje voor de 11steden klaar te stomen.
      (want ik zou het nut van dit blok niet inzien als organisator)
      Ik had wel als streven het voor de nurenberg ring klaar te stomen (nog eerder dus eigenlijks:D) maar dit werd hem qua weer en financiele situaties toch niet.

Dus het word nu gewoon een winter project samen met nog wat andere:thumb
      Want zoals ik max z,n topic al liet door schemeren heb ik nog een trick up my sleeve:duivel
      (nee geen 4taps)
      En de meeting heb ik ook pas als doel, dus dat je niet in januarie al staat te roepen waar blijft het nou:D

Waarom?

Ooh bedoel je die grote, maar dat heeft weinig nut gezien je membraan doorlaat ook maar 15 a 20mm breed is

Je menbraam doorlaat is misschien 15 a 20mm maar zoals ook te zien is op deze foto is dit wel flow verstoring..

Ik weet niet of je dit al gedaan hebt maar ook de menbraam begrenzers kan je verder openbuigen waardoor ook de keppen verder open kunnen.

speedbuxy
        Topic starter

Enige wat ik als flow verstoring zie is dat stukje hemd de rest is gewoon glijbaan effeckt.
          En offcourse heb ik de kleppen al wat verder open gezet;) daarom zei ik ook globaal 15 tm 20mm, want weet niet meer wat orgineel is/was.

Maar brum loopt weer:thumb
          Ik ga nu eerst even een wel verdiend paffertje roken en dan zal ik nog even een stukkie filmen:thumb

Edit
          Filmpie

Is nog wel on afgesteld.
          Ik heb om de spoeier wat te laten matchen tov de 48mm simo het ”filter” er even afgehaald.
          Zet morgen qua spoeier nog even de puntjes op de i en misshien hang ik de sp er nog even onder.
          En dan voldoet dit wel als veluwe knaller:thumb

speedbuxy
          Topic starter

Ik heb vandaag m,n citta even z,n vuurdoop gegeven zodat ik morgen weet dat ie goed is, en ook om weer wat vertrouwen in het blokje te krijgen.
            Ik heb deze keer gekozen voor stad ritjes:thumb

Maar behalve dat de cdi of onsteking nog steeds wat focked (nu zelfs met af en toe met een bwoap doodvaller) rijd ie verder prima:thumb
            Ik heb zelfs het idee dat ie sneller en pittiger is dan de simo 48:|

Martino
            Moderator

Het klinkt alsof hij een stuk harder op trekt in vergelijk met de Simo cilinder, maar vindt hem nog wel wat raar hoog stationair draaien?

Wat zijn ze daar in Leeuwarden toch betrekkelijk content met een langsrazende citta. 😀

speedbuxy
              Topic starter

Ja hij loopt idd in het begin wat hoog, maar dit loopt naar heel even stil staan wel weer terug naar normaal.
                Maar schijn bedriegd hoor in mijn ogen hoeken en qua gezichten zag ik nog heel wat plaats vinden:D
                Alleen die dope dealende antilianen in deel 2 op 2:03 hebben altijd de thumbs up, want die vinden het prachtig:thumb

Florian
                Moderator

Haha hij rijd gewoon echt dwars door het centrum heen:haha
                  Maar ik heb je in die 3 weken tijd dat ik nu op school zit nog niet 1x zien langs scheuren:con

Maar hij klinkt wel lekker, hij trekt ook echt master op zo te zien:thumb

ERIKJAN1984
                  Donateur

als ik het zo hoor op de filmpjes, loopt hij zeker goed!

speedbuxy
                    Topic starter

Citta_Florian :
                      Maar ik heb je in die 3 weken tijd dat ik nu op school zit nog niet 1x zien langs scheuren:con

Ik rij alleen met mooi weer en ook op hoge snelheid:lol dus dat maakt die kans berekening heel klein.
                      Maar mocht ik er ooit rijden en je loopt in de buurt dan overhoor je me niet snel:lol

@erikjan
                      Ja hij loopt ook erg goed:thumb
                      Hij loopt zelfs sneller dan de 48mm simo:|

Lastpak
                      Bijdrager

wat is je top nu?

speedbuxy
                        Topic starter

Nou op top stottert hij wat (waarschijnlijk cdi) maar goeie 85km heb ik vandaag zeker wel gereden.
                          Sowieso heeft hij met deze verhouding nog nooit zo hard gereden met de citta.
                          Dus ik ga ook mooi verder met deze 46 euro ipv de 48mm simo.
                          Want deze cilinder rijd nu al erg nice, terwijl het hemd de inlaat best blokt en de boost spoelers ook nog niet door getrokken zijn.
                          En deze kunnen ook nog stuk groter.

portlock
                          Bijdrager

wegpiraat 😀

Lastpak
                            Bijdrager

speedbuxy :
                              Nou op top stottert hij wat (waarschijnlijk cdi) maar goeie 85km heb ik vandaag zeker wel gereden.
                              Sowieso heeft hij met deze verhouding nog nooit zo hard gereden met de citta.
                              Dus ik ga ook mooi verder met deze 46 euro ipv de 48mm simo.
                              Want deze cilinder rijd nu al erg nice, terwijl het hemd de inlaat best blokt en de boost spoelers ook nog niet door getrokken zijn.
                              En deze kunnen ook nog stuk groter.

cdi? ik dacht dat jij liever cp rijd?:P
                              85 is netjes:thumb. toch weer de eurocilindro kwaliteit, hemd blokkeert zeker ik heb de foto gezien.
                              ik denk als je het hemd netjes wegwerkt op dat stuk en de spoelers beter bewerkt dat 95+ er wel in zit:).

speedbuxy
                              Topic starter

Doe ik normaal liever ook (cp power:thumb)
                                Maar met de simo 48mm geeft dat nogal gedoe qua kotteren enzo.

Maar nu deze euro zo bevalt opend dat een nieuwe deur voor een cp speedengine carterdeel:thumb
                                En dat gaat zeker ook spoedig plaats vinden, want een licht cp wiel doet hem nog weer sneller optrekken:duivel

Waarom?

Ik zag in het aanwinst topic dat je een berini setje gekocht hebt en neem aan dat je deze voor je Simo engine gaat gebruiken:thumb

Het berini vliegwiel afdraaien is mogelijk maar niet makkelijk. Ik heb hier nog een te ver afgedraaid Berini wieltje liggen waarbij de magneten al bloot liggen (+-500gr). Misschien is deze nog te gebruiken met een kunstof ring, Tonni style. Lijkt mij het proberen waard en mag je het voor niets hebben.

Van het koelrad (ja hoe noem je dat:p) mist er één maar zal vast geen problemen geven lijkt me.
                                  Spiebaan etc is 100%

15 berichten aan het bekijken - 946 tot 960 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.