Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Nee ninja ligt even op de lange baan, want moet eerst dit klaar hebben om as weekend mee te holwerd toeren.
      En daarna staan er nog een paar dingen vooraan in de rij, want wil bv het 50cc blokje voor de 50cc sprint binnen nu een maand ook klaar hebben.
      En de evo moet nog gereviseerd en wat bewerkt worden.

En ik wil nog een een zij inlaat blokje opbouwen met een 46 euro.
      Ook gaat dit simo blokje na de vc meeting weer uit elkaar om het groot elec carter deel te vervangen voor een cp deel.
      Dat ligt nu bij piet30 om op de boren naar 50mm boring en kruk kamer voor gebruik van 46mm slag kruk.
      En dan wil ik ook nog uitlaatjes gaan testen op het 50cc blokje.
      Kortom druk genoeg:D

Florian
      Moderator

Mooi blok jonguh!
        Ik zal morgen mijn brommert ook klaar maken voor zondag, is er trouwens de mogelijkheid om even te banken? want ik ben wel erg benieuwd wat mijn brommer bankt:D

speedbuxy
        Topic starter

Citta_Florian :
          is er trouwens de mogelijkheid om even te banken?

Tegen betaling is dat mogelijk:D
          Nee kan je wel even op hoor we gaan de ninja toch ook nog even testen op maartens setup.
          Even zien wat de winst is:thumb

Martino
          Moderator

Ik wil graag de ninja even testen bij jou, maar sinds vandaag doet mijn Creco blokje een beetje raar. Op hoge toeren mist hij soms een slag of een aantal achter elkaar. Heb hier nog niet direct naar naar kunnen kijken en hoop natuurlijk dat dit met een simpel bougietje vervangen is opgelost. Heel misschien dat ik, mocht ik het niet voor elkaar krijgen, toch op mijn black chroom ciao kom toeren dan.

speedbuxy
            Topic starter

Het is niet heilig hoor om hem percee op dezelfde brom te testen.
              De ninja deed het zo bagger dat op iedere brom de evt vooruit gang wel te merken zal zijn:D

Martino
              Moderator

Daar heb je helemaal gelijk in. Daarbij was ik ook eigenlijk van plan om weer eens mijn 41mm DR blokje nieuw leven in te gaan blazen. De snelheid lag toch bij 60km/h dit toertje. Lekker zuinig die dag toeren en eens kijken hoever ik kom op 1 tankje. Ik moet namelijk ook nog de 60 km heen en terug. Zal dus wel weer een 200+ dagje gaan worden. 😀

PS. toch snel gedaan dat simoblokje. Ik wist dat je hier zo tegen aan zat te hikken.

Waarom?

Update speciaal voor max:D

Haha:lol
                  Dit is idd een geweldige update Buxy:thumb Weer flink wat werk verzet en mooi dat je de Simo engine nu eindelijk onder Citta hebt hangen. Zie dat je nu ook de orginele kop hebt gebruikt, past mooi onder de Citta brug zonder aanpassen en ziet er metteen volwassen uit:D Vreemd genoeg is mijn Simo engine niet meer vooruit te branden na de geplofte koppeling op Texel:?. Denk dat ik daarom ook de Holwert tour ga rijden met de Ciao, toch heerlijk deze luxe en kijk in m’n vakantie wel wat er met de Citta is. Misschien ook even leuk je citta gps te meten want 90+ moet er nu zeker in zitten, neem stuurhouder wel mee zondag:thumb

speedbuxy
                  Topic starter

@max
                    Ja dat kopje staat zeker leuk alleen wel een kut deco (heel vast hang gevoelig)

Maar het blokje loopt:thumb

Maar zit nog wel wat afstel werk in, want op top slaat ie wat over(hoor je in het filmpje vreemd genoeg amper)
                    En hij loopt ook wat grauw na bij het gas dicht.
                    Maargoed dat gaat wel goed komen:thumb

peter139
                    Bijdrager

Dit gaat wel hard volgens mij.Heb je al op topspeed gereden? erg nice:thumb

El Citta
                      Donateur

Zo, dat ziet er inderdaad erg snel uit! Misschien dat je zelfs nog wel een iets zwaardere overbrenging kunt hebben. Genoeg koppel volgens mij:thumb Ben zeker benieuwd naar de snelheid:)

Waarom?

Hoort en ziet er veel belovend uit:thumb Hoor idd geen vreemde geluiden hier en lijkt bijna perfect te lopen. Wat citta89 ook al aangeeft kan de overbrenging nog wel een tandje zwaarder zoals het op de film overkomt.

speedbuxy
                          Topic starter

@Peter
                            Nee heb nog geen top speed gereden denk dat dit ongeveer op 80 a 85% lag.
                            Top speed laat ie door dat stotteren niet toe.

@Elkan
                            Ik denk dat poeli 70 net zoals bij m,n evo hem wat te zwaar word, of hij trekt het echt net.
                            Maar voor de holwerd toer laat ik het zo is voor de vario rijders ook wat prettiger qua optrekken:D

@max
                            Ja op het filmpje hoort het idd prima toch stottert ie om het leven in de hogere toeren.
                            Maar heb al wat dingentjes in het hoofd die het misshien kunnen zijn, dus morgen maar even checken:thumb

Piet30
                            Donateur

:swinging

51mm bore

Florian
                              Moderator

Wow dat ziet er inderdaad snel uit, ik heb zonet ook even een rondje gedaan toen kreeg ik al allemaal chagerijnige blikken naar mij toe geworpen haha maar dat is nog niks met dit:D

Denk dat met iemand van 75kg de 95/100km/h wel in de buurt komt:D *hint hint*:D

Anoniem

En met mijn 70kg dik over de 100 😀

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.