- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2009 om 15:34 #453117
LeMoN :
daar zit je dan, met je hand arm in het gips met deze hitte!succes met je herstel 😉 en het herstel van de tiff 😛
Heb het er al af laten halen;)
Ik vond het namelijk behalve warm ook vet lastig slapen en vond het ook overdreven.
Heb nu dit erom gekregen na best aandringen.

Zit nu alleen een klein spalkje in en de rest is verband dus lekker licht en luchtig
30 juni 2009 om 15:42 #453118ziezo, kan je alweer bijna gas geven op de moped 😛
30 juni 2009 om 16:31 #453119Ja zal de vork direct even omgekeerd een paar x tegen de muur rammen dan kan ik ook weer sturen:D
En dan idd meteen maar weer even te toeren spatbord zal het nu niet meer aan liggen:D30 juni 2009 om 17:06 #453121beter, en nu je je duim en wijsvinger vrij hebt kun je ook draaien:P beterschap verder!
30 juni 2009 om 22:09 #452985G-no :
beter, en nu je je duim en wijsvinger vrij hebt kun je ook draaien:P beterschap verder!Dat hoopte ik ook maar wil niet:(
Blijkt dat ik m,n middelvinger er ook bij nodig heb:(
Maar als maandag de hechtingen eruit gaan laat ik die ook even bevrijden
6 augustus 2009 om 16:21 #453941Update
Heb de 46mm euro waar ik de vct mee gereden heb eraf gehaald en vervangen voor de 43 euro.
Die 46 wil echt gewoon niet mooi lopen alle gasnaald standen gehad lucht stel schoef haast dol gedraait maar ding blijft zeer raar en onregelmatig lopen.
Dus had m,n nocht wel, en 43 erop geklapt, resultaat meteen weer gaan als de brandweer en zelfs ook nog krachtiger in z,n optrek werk dus keuze was snel gemaakt
Hier nog wat pics van de 46 euro na een vct toer.

Nieuwe pinasco zuigertje is leuk bruin geworden van de wat te ruime sproeier(s).

M,n vliegwiel rubber heeft de toer ook op een andere plek door gebracht dan hij hoorde:D

En heb nu deze topper er weer onder

En deze komt er ook lange tijd niet meer onder weg want hij en de evo engine houden erg van elkaar ben ik achter gekomen
6 augustus 2009 om 23:07 #453942Mooi mooi, je neemt hem ook mee naar de meeting he? Ik wil die 43euro wel eens in actie zien.
Enig idee waarom die 46 minder liep?
6 augustus 2009 om 23:24 #453944Jup neem m,n ciao mee
want heb in de planning om er s,nachts nog op terug te rijden zodat ik vertrouwd in m,n eigen bed kan slapen:DEn waarom de 46 niet wou is mij een raadsel:?
Maar sowieso bleef ie focken dat half gas soms beter was dan volgas.
Ook wou ie met geen 1 sproeier 4takken, tenmist sproeier 88 en en sproeier 72 maakte volgens het blokje geen verschil.
Ook bleef ie steeds heel raar onregelmatig stationair lopen en fibereerde hij als een gek in de wat hogere toeren, wat ik eerst aan m,n afgedraaide vliegwiel weet, maar met de 43 fibereerd daarin tegen weer amper.
Dus erg vaag allemaal:?
Maar neemt niet weg dat de 46 zelfs in de paar mooie momenten die ie had nog niet eens in de buurt komt/kwam van wat de 43 doet.7 augustus 2009 om 09:19 #453948Hey die problemen heb ik precies met mijn Pinasco…..
7 augustus 2009 om 10:35 #453950Ik kan je helaas geen oplossing geven want heb het bij mij ook niet kunnen vinden wat het nou was:(
7 augustus 2009 om 12:00 #453951Ik heb het waarschijnlijk al gevonden, valse lucht. Sloot je cilinder goed aan? En ik zag dat je het membraamklepje met wat meer schroeven had vastgezet, had je dat voor of na die cilinder?
7 augustus 2009 om 12:31 #453954De gaten in de zuiger en de happen uit het cilinderhemd komen wel redelijk overeen bij die 46euro met 46pina zuiger?
En anders jammer dan :p
Ga je die 2speed wielen nog ergens opbouwen of zijn deze voor in de verzameling?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 augustus 2009 om 13:10 #453956Die pina zuiger paste als een droom, gaten kwamen allemaal perfeckt op de spoelers uit en slotjes zitten presies zoals bij de 43 euro.
Zuiger was er voor gemaakt leek het haast wel
En de 2speed ga ik deze winter erin bouwen
want wou hem toch ook best gaan vestevigen in de achter brug dus dat gaat mooi samen
want je moet wel redelijk hakken in je achter brug om het te laten passen wist vincent mij te vertellen.17 september 2009 om 15:16 #452778Updateje.
Ik heb het avionic blokje verder klaar gemaakt, moet nu alleen nog even de orginele inlaat dicht maken en de nieuwe met wat kneedbaar alu dicht metselen.
En dan krukje met verse lagers erin en ontstekingkje bij elkaar zoeken en een 22mm flensje lassen en dan kan ik hem gaan testen
.Heb er wel een redelijke verwachting van gezien de avionic cilinders menig mens al heeft doen verbazen qua prestaties, dat terwijl de spoelers orgineel totaal niet mooi overeen komen.
En naar mijn weten zijn alle geteste kitje orgineel gelaten, terwijl wat tuning hem ook nog wel wat meer laat opbloeien
Dus heb redelijk hoge verwachting op het gebied van kracht
want toeren heb ik me niet op gericht gezien de lange zuiger.Hier een foto impressie
De cilinder

Het verschil.
Orgineel

Bewerkt

Aangepast carter

Hieraan kan je ook zien dat ie orgineel totaal niet past want heb best moeten hakken in het carter voor een mooie passing.Ik ga hem voeden door een zelfbouw zij inlaat gezien het speldenprikje van vespa orgineel wat klein is om dit loeder te voeden:D

Denk dat de zuiger in de onderste stand haast het membraan aantikt:D dus korter kan het inlaat trajeckt niet.Ook ben ik bezig met een 50cc orgineel cilindertje te tunen tot de max.

Hier laat ik binnenkort eens een 22mm flensje aanlassen, en als ie dat goed doorstaat ga ik ermee verder in de vorm van boost poortje hakken, hem evt ophogen, en er een mooi cartertje voor samenstellen
Doel is uit eindelijk een leuke score ermee neer te zetten
en als het lukt arvid er eens mee uit te rijden op de meeting:D17 september 2009 om 16:34 #454427Die 50 poort is gigaaaaantisch : -)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.