- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2011 om 22:23 #488666
Ik doe dit idd met wasbenzine, kwarst en een speciaal klein borsteltje om goed tussen de koelribben te kunnen komen.
23 juli 2011 om 22:34 #488667
AnoniemDat klinkt weer heel anders dan we gewend zijn 😀 Toch heel erg netjes, maar idd wel een beetje een zware overbrenging aan het geluid te horen. Ik zou natuurlijk wel eens willen grabbelen in die bak bij de Holwerd-tour, aangezien ik zelf ook geen bakken met geld heb om aan vespa-cilinders te besteden 🙂
Zoveel spul is het niet hoor, de 2 41mm kopjes is bv wel een hoogtepunt:D
Tsja, een 41mm kopje is toch meer voor de heb? Kun je toch ook gewoon een 38mm of eventueel ook nog een 43mm voor gebruiken? Maar als er nog een leuke cilinder tussen zou liggen zou mij dat wel goed uitkomen 😀
24 juli 2011 om 14:00 #461332nu heb je wat gezegd 😛 haha.
ben ik toch wel een benieuwd wat nou die verschillende uitlaatjes doen op een ori setup.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 juli 2011 om 14:03 #461330Netjes Andree,
Klinkt leuk en beschaafd:D
25 juli 2011 om 15:04 #488689Zeebodem FM :
Klinkt leuk en beschaafd:DWord ook m,n nieuwe toer blok voor 2012:D
Maar ben vandaag even met de ninja bezig geweest, want die prestaties konden natuurlijk echt niet:no
En zoals ik al dacht is hij dik begrenst:noHier wat pics.
(klikbaar voor groot formaat)

Aan dat afgebroken stuk in de demper zat dit buizen systeem vast.

Hierdoor kwam het gas dus eerst via het ene buisje in de demper en moest het via de bovenst die op de demper tuit zat aangesloten weer naarbuiten.
Kortom zeer begrenzend dus:noMaar ook dat plaatje wat nu nog in demper zit hoort er niet in, want achter dat plaatje zie je de tuit van de orginele uitlaat zitten en die heeft een veel grotere doorlaat/uitgang dan dit plaatje.
Maar dat plaatje zit er met 3 dikke las punten in vast gelast en de demper wil ervoor geen meter af dus kan daar niet bij:(Heb al best liggen rammen met een hamer en grote schroeven draaier, maar demper wil er echt niet af:boos

Ik denk dat ik de ninja sticker er maar af probeer te fohnen en de demper en dan af flex.
Want dat tuitje wat erin zit moet er offcourse ook nog uit.
Denk dat de ninja dan best wel een lekker wil presteren
25 juli 2011 om 15:27 #488688Haha je laat er geen gras over groeien. Volgende week voor de start van de Holwerd toer dan maar gelijk even testen wat hij ontgrenst op mijn setup doet?
25 juli 2011 om 15:47 #488690Martino :
Haha je laat er geen gras over groeien.Ik ben zelf meteen maar verder gegaan want wou die demper eraf hebben.

Dus heb hem maar afgezaagd op een kleine cm naast de knel rand.
Er zit toch geen gaatje buis in de demper dus hij kan ook zo een stukje korter
Hier het plaatje wat in de demper zelf zit en waar ook dat buisjes systeem op vast gelast zat.

En hier de tuit zoals ie normaal is.

En hier nog eens de begrenser in totaal.

Die buisjes zaten dus aangesloten op dat schot in die demper.
(wel iet rechter dan dit offcourse:D)
En dat 1 buisje zat dan weer aangesloten op de demper tuit.

Kortom een beste begrenser dus pijpje zal het straks stukken beter doen denk ik

Snap ook niet dat je een sport pijp maakt en hem dan zo begrenst:con@maarten
Dat word dan testen zonder demper:D want die zit er volgende week waarschijnlijk nog niet op.
Want moet deze week nu eerst een goed lopend blokje klaar stomen voor de holwerd toer25 juli 2011 om 16:07 #488692@maarten
Dat word dan testen zonder demper want die zit er volgende week waarschijnlijk nog niet op.
Want moet deze week nu eerst een goed lopend blokje klaar stomen voor de holwerd toer
Wanneer je buren hier blij mee zijn wil ik hem wel even eronder hebben hoor. 😀Die begrenzer die jij noemt is wel een manier die ik vaker zie in dempertjes. Dit is geen slechte manier en even anders dan een buis met gaatjes idd. Wat wel opvalt bij jou buisjes, is dat ze idd wel erg klein in diameter zijn. Wat is overigens de binnendiameter van het uiteinde van je eindconus?
25 juli 2011 om 16:15 #488693Ja ik ken dit systeem ook wel, zundapp en dat soort orginele sigaar pijpen hebben dat ook vaak.
Alleen dan meestal niet zo gesloten dat de gas enkel en alleen door die buisje kan, en die buisjes zijn idd vaak ook nog wat groter.
(deze zijn bv maar 9mm doorlaat)
Eindcones orgineel is 13 a 14mm.
Dus pijpje wil straks wel en dat zal de buurt aankomend weekend weten ook:D25 juli 2011 om 19:14 #488703
Waarom?Da’s idd een knap ziellig pijpje, logisch dat dit orgineel voor geen meter rijd zo. Misschien gaat ie zich straks alsnog bewijzen zonder de begrenzer. Hoop binnenkort ook weer eens op een snelle update hier, word namelijk wel wat moe bij het zien van je laatst geuploade filmpjes. Weg met die orginele zooi:D
25 juli 2011 om 19:15 #488704Leuk dat je hem even opengemaakt hebt!
Ik heb hier zelf een leovinci demper liggen en die ziet er van binnen precies net zo uit! Het is ook gedaan op het geluid te beperken dus niet alleen begrenzen. Maar de diameters zijn daarintegen wel weer verrassend klein.
25 juli 2011 om 21:51 #488709
AnoniemHeeft ie een mooi uitlaatje, maakt ie ‘m kapot! Maar wel logisch aangezien de prestaties nogal tegenvielen en de looks mij anders deden vermoeden. Deze manier van begrenzen is wel een nieuwe voor mij.
Succes met het netjes weer monteren van de demper! Lijkt me helaas een behoorlijke klus…
25 juli 2011 om 22:26 #488710@max
Maak je borst dan maar nat, want ik ga de komende weken wel nog wat testen met dit 50cc blokje:D
Maar daarin tegen moet ik deze week ook weer wat klaar stomen voor de holwerd toer en dat zal beslist geen 50cc blokje worden:D@peter
Ja bij die orginele sigaar uitlaten zoals zundapp enzo werkt z,on buizen systeem zelfs als complete demper, daar zit verder niet eens demper wol in.@vertigo
Ik ben ook geen voorstander om in zeldzame pijpjes te hakken maar deze deed het echt bagger op 50cc, 43mm en 46mm dus dan heb je er niks aan.
En ik krijg hem wel weer goed in elkaar hoor
(zie je straks niks meer van
)26 juli 2011 om 15:45 #488725Update speciaal voor max:D
Simo engine jonguh

Heb nog een paar kleine dingen te doen en dan kan ik de 1e start poging wagen

Zag onder andere net nog dat ik de cdi nu wat in de weg heb zitten voor de stepjes die er nog op moeten:lolEn dit was ook wel een mooie:D

Had al een tijdje speling erop zitten en dacht nu het achterwiel eruit lag, ach laat ik die ook eens vervangen:lol
Niks te laat dus.Wel raar, want zoals je kan zien is ie niet eens echt oud:con
Heb er nu bv eentje op van een sloper waar m,n oma haast nog op gereden had kunnen hebben:D maar die is wel gewoon perfeckt spelings vrij.
Maargoed denk dat ik hem morgen wel afkrijg
Hier trouwens ook nog een pic van m,n andere trouwe krachtbron

26 juli 2011 om 15:49 #488726
Anoniem😀 Dat vindt ik ook wel leuk

Dik blok jonguh! Ook die Siluro blijft een plaatje 🙂Ook nog bezig geweest met de Ninja?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.