Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Spulleke!

dan vinden de cp’s jou wel lief en anderen niet, zal wel omdat jij hun trouwste cp rijder bent :p

speedbuxy
      Topic starter

Spulleke! :
        dan vinden de cp’s jou wel lief en anderen niet, zal wel omdat jij hun trouwste cp rijder bent :p

Je moet je fans ook nooit teleur stellen dus misshien is dat het wel ja:D
        Maar zonder gekheid ik denk dat het eerder komt omdat ik de cp sowieso van te voren check of hij me sterk genoeg is.
        En de nok waar de cp op draaid is bij mij altijd spiegel glad en smeer daarop ook nog lager vet:thumb

(mijn cp nokjes zijn na een tijdje gebruik altijd zo vet als een slak en de nok waar ie op draaid ook)
        Ik denk als deze niet in het vet staat hij veel meer wrijving genereerd en ze daardoor sneller kapot draaien.
        En ook de kleinste beschadiging op de nok waar de cp op draaid is dodelijk.

tnerual
        Bijdrager

Ik ben ook trouw aan cp’s.. Je kan er ten minste ook nog alles aan doen he 😉

Mooie afstel Ciao lijkt het, is t ook zo ? 😀
          Die HM is prachtig, maar die deuk daarin:?:|:|
          Ik weet wel waar hij voor dient, maar zou ie er niet uit te halen zijn??

Gr

Tonni
          Moderator

tnerual :

Mooie afstel Ciao lijkt het, is t ook zo ? 😀

Voor die aanschafprijs zag hij er nog heel goed uit.:D (vind ik)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
            Topic starter

Tonni :
              Voor die aanschafprijs zag hij er nog heel goed uit.:D (vind ik)

Ja alleen jammer dat de eigenaar z,on beuner was:D

@tnerual
              Ik vind die deuk wel wat hebben en qua prestaties deed/doet het niks.

Maar vandaag de tiff zo goed als af gekregen:thumb
              Morgen even op sneup naar een spatbordje, en de remmen mochten wel ietsje strakker voelde ik wel.
              Maar dan is ie ook weer helemaal klaar:thumb

Hier offcourse weer even een filmpie:thumb

Hij is alleen wel wat snelheid verloren tov van de test ciao heb ik het idee.
              Maargoed voor de oldtimer toer is dit goed genoeg:thumb daarna komt de zirri sigaar er gewoon weer onder:thumb

Jarco
              Bijdrager

Onderin knettert die vragend naar een hangslot op de oldtimer toer. 😀

Klinkt lekker bux, mooi stabiel en rustig en er zit aardig vaart in zo te zien.

speedbuxy
                Topic starter

Jarco :
                  Onderin knettert die vragend naar een hangslot op de oldtimer toer. 😀

Klinkt lekker bux, mooi stabiel en rustig en er zit aardig vaart in zo te zien.

Mijn evo met proma cc was op 1/10 gas zelfs nog stiller dan jelle,s ciao bij de vorige editie, dus denk dat jelle decibel technisch hem dan zelf ook wel aan de ketting kan leggen:haha

En ben zelf eerst ook wel tevreden met hoe hij nu loopt:thumb toch moet hij hierna nog wel wat sneller want hij rijd nu haast even snel als het vorige blokje.
                  En toen zat deze 43mm simo op een straaljte orgineel carter, dus had van een speedengine wel ietsje meer verwacht.

tnerual
                  Bijdrager

Welk brommertje is dat juist op 3:53?
                    Tomos ofzo? Of doet het achterlichtglaasje me toch denken aan iets vespa-gerelateerd?
                    En met welke uitlaatje was dit filmpje nu ook weer 😛
                    Dit is toch het Simonini cilindertje he?

Loopt leuk wel!

Edit: Wat hier net boven staat over de SE; Ik heb het al altijd een veredelde, overgewaardeerde standaard carterset gevonden.. Of ben ik echt verkeerd .. 😛

speedbuxy
                    Topic starter

tnerual :
                      Welk brommertje is dat juist op 3:53?
                      Tomos ofzo? Of doet het achterlichtglaasje me toch denken aan iets vespa-gerelateerd?
                      En met welke uitlaatje was dit filmpje nu ook weer 😛
                      Dit is toch het Simonini cilindertje he?

Loopt leuk wel!

Edit: Wat hier net boven staat over de SE; Ik heb het al altijd een veredelde, overgewaardeerde standaard carterset gevonden.. Of ben ik echt verkeerd .. 😛

Dat was idd een slowmosje:D
                      En ik rijd momenteel met een orginele boxer uitlaat vanwege de aankomende oldtimer toer, maar daarna komt de zirri sigaar er weer onder want deze boxer uitlaat knijpt de hele boost weg.
                      En dit is idd het simo cilindertje ala zeta look:thumb

Hier trouwens een rollerbank filmpje

Je kan duidelijk horen dat de hele boost weg gepoets is door de boxer uitlaat.
                      Maar het trekt daarin tegen wel erg lekker op zo:thumb

speedbuxy
                      Topic starter

Zo vandaag even bezig geweest met een 50cc blokje voor de uitlaat test aankomend weekend.
                        Ik dacht nog gewoon een knap blokje te hebben liggen van wat toen onder m,n citta hing.
                        Maar dat was dus meer een herinnering:D
                        Want hier de echte waarheid:D:|

Nou ligt het ook alweer een jaartje in het hok, maar daar komt die modder en die zwarte drap op de zuiger vast niet vandaan:D
                        Want kool aanslag mag je het niet noemen want je veegt het er zo af en het plakt ook vet:kots
                        Maargoed allroud staat was gewoon nog goed:thumb dus heb de boel wat opgepoest en morgen gaat het weer fris(ser) in elkaar.
                        Want blokje liep verder echt niet raar toen ik de citta kocht.

Slot spelling was ook nog wel okay:thumb

Zuigertje nu ook weer:thumb

En hij heeft nog bakken compressie als je hem zonder veertjes in de cilinder laat vallen:thumb

Cilindertje weer in proper staat:thumb

Puntjes en condensator enzo zien er van zichzelf nog zeer netjes uit:thumb en blokje liep ook gewoon netjes toen des tijds.
                        Krukje draaid ook super soepel en spelings vrij, de inlaat sluit ook goed af als je erop blaast.
                        Dus ik klap morgen de cilinder er weer op en geef het eens goeie olie en benzine, en dan verwacht ik dat het blokje dat allemaal zo waardeerd dat ie minstens 80 loopt:haha
                        (kopje was niet meer te redden trouwens, deco zat namelijk helemaal vast dus dat word een 50 polini kopje)

Jarco
                        Bijdrager

Ooow.. die 80 haalt die wel!
                          Zoom eens in op de uitlaatpoort en kijk eens hoe groot die is. 😀

( Heeft wel een lekker poetsbeurtje gehad. :thumb )

speedbuxy
                          Topic starter

Ja ik heb ook goeie hoop hoor:D
                            Morgen zal ik de uitlaatpoort ook nog even wat ontkolen want das ook 1 zwart gat, en wie weet word het dan misshien zelfs wel een 85km:haha

Tonni
                            Moderator

Netjes.

Als je een helemaal standaard blokje zocht, had ik ook wel kunnen leveren (mijn oldtimertje)
                              Maar is dat interessant om te testen dan?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                              Topic starter

Tonni :
                                Maar is dat interessant om te testen dan?

Das het enige wat ik nog wat intressant vind:D
                                43mm en 46mm is veel al bekend, plus ikzelf gewoon bepaalde pijpjes wil testen om te zien wat die op een kleinere boring doen.
                                Dus word voor mij een 50cc dagje:D

Martino
                                Moderator

Ja ik ben eigelijk ook wel benieuwd wat de uitlaten gaan doen met je volledig standaard blokje. Misschien gaan we wel interessante dingen zien?

15 berichten aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.