- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juni 2011 om 18:43 #488009
Welcome to the club. ik loop monteel met de zelfde issues met de euro (simo) zij-inlaat. 😀
Verder tog wel een erg nice blokje hor bux.
29 juni 2011 om 19:47 #488016Mooi blok heb je daar Andree

Wat dacht je Florian gaat net zo hard als mij met zijn schijtblok ik moet maar even wat sneller monteren:lolBest verrot dat de carb niet past, maar gelukkig heb je nog een ander spruitstuk + huis achter de hand.
29 juni 2011 om 20:15 #488018Je moet gewoon even een (recht)spruitstukje laten draaien, dan heb je nergens last van (had ik ook)

al was deze voor de 28mm benzineslurper…29 juni 2011 om 22:08 #462386Carb past maar net niet dus dat fix ik morgen wel slijp er dan gewoon nog een hoekje uit:D
29 juni 2011 om 22:27 #487951Ziet er weer leuk uit 🙂 ben even het sleutel gevoel kwijt….
2 juli 2011 om 14:36 #487000Frank80cc :
Ziet er weer leuk uit 🙂 ben even het sleutel gevoel kwijt….Ik moet mij er vaak ook toe aanzetten hoor ondanks dat m,n perso overkomt dat ik best nog wel vaak wat doe:D
Maar heb vandaag wel m,n blokje of meer de uitlaat weer op gehaald wat nu al vanaf donderdag bij de brommer boer lag omdat eerst de lasser er niet was en ik vrijdag naar maastricht was.
Maargoed blokje is nu op 2 boutjes voor de cdi klaar qua lassen, dus kan er nu van de week rustig mee bezig
Ik heb ervoor gekozen om de siluro om te laten lassen naar 30mm omdat de CC totaal niet past met orginele simo kop.
En ook lijkt de siluro mij ERG vet klinken met 48mm compressie klappen8)Maargoed hier wat pics.

Moet nog wel wat bij gehakt worden:D
Maar heb speciaal gevraagd het extra dik te lassen, dus genoeg vlees om in te hakken

En heb hem meteen ook maar weer even gepoest want dat verdiende hij wel weer.

Maar ondanks dat ik dit nog wel even afmaak zal het niet super lang in elkaar blijven want grote carterdeel word tzt vervangen voor een cp carterdeel.
Want z,on elec vliegwiel van 1,3kg is niks met poeli.Ook moeten de boost spoelertjes nog even allemaal door getrokken worden en de uitlaat poort nog even wat verbreed worden.
En de 46mm slag kruk met 1,5mm ophoog plaat komt er dan ook op wat hem een super strakke deckheight geeft en een uitlaatpoort hoogte van bijna 20mm
Dan zou het in theorie makkelijk over de 100km moeten kunnen lopen, maar 90 a 95km is mij ook al goed zat
geluid zal met de siluro sowieso uber zijn, vooral in de boost8)2 juli 2011 om 14:45 #487933speedbuxy :
Want z,on elec vliegwiel van 1,3kg is niks met poeli.Ik rijd niet anders, ik ben van mening dat je gewoon niet afgedraait/pinasco moet testen want dan wil je niet meer anders, kijk ik weet niet wat ik mis dus ik mis ook niks:D
Dat wordt vanavond nog wel even doorsleutelen voor morgen:P
2 juli 2011 om 14:52 #487911@florian: amen! ik denk dat buxy maar accu ontsteking moet nemen, das pas ziekelijke gasreactie!
2 juli 2011 om 14:53 #487907Ik weet dus wel beter en een orgineel cp wieltje van 500+ gr trekt echt 100x wat 1000x beter op poeli.
Maar ik maak dit niet meer af voor morgen ik ga gewoon op de citta.Maar bij kut weer ga ik niet hoor dan weet je dat al vast gezien jou brom met mij mee reist.
Want het word met 16 graden en redelijke veel wind ook niks te warm, dus als er dan regen bij valt word het zelf frissig en daar heb ik geen zin aan.
En m,n citta ook niet:D2 juli 2011 om 15:00 #487903Nee bij regen heb ik er ook geen zin in.
Want als ik niet ga toeren ga ik waarschijnlijk een ander brommertje ophalen:DMaar zoals het nu lijkt mag het van mij part doorgaan??
2 juli 2011 om 17:42 #439653Zit ons niet mee heh Bux..:con
Nu nog mooi even wat extra tijd om de boel in orde te krijgen=)Uitlaatje ziet er gaaf uit man

Ik baal er zelf erg van dat ik nu niet met mijn mooie simo kevlar kan rijden,die gaf ook een leuke sound.
We hebben trouwens bijna identiek de JMPB brug behandeld.3 juli 2011 om 19:08 #488113Hoe heb je die uitlaat juist opgepoetst? Hopelijk kan je het me goed uitlegge 😀
In ieder geval, wel mooi die uitlaat daar zo op! Maar gaat die niet wat inhouden denk je? Het optrekken zal in ieder geval wel dik oké zijn, denk ik zo 😀
4 juli 2011 om 14:36 #487710tnerual :
Hoe heb je die uitlaat juist opgepoetst? Hopelijk kan je het me goed uitlegge 😀In ieder geval, wel mooi die uitlaat daar zo op! Maar gaat die niet wat inhouden denk je? Het optrekken zal in ieder geval wel dik oké zijn, denk ik zo 😀
Ik heb hem op gepoest met wasbenzine, dat werkt perfeckt

En ik denk niet dat de suliro echt gaat inhouden de CC voelde zich ook prima thuis op de 48mm simo.Maar even een andere blok update

Want volgende week is de oldtimer toer dus de tiff moet weer leven in geblaast worden
De planning was een 46mm pinasco silver, maar deze heb ik laten varen omdat 46mm op een 1,85L tank niet echt aan te raden is denk ik:DToen viel m,n oog op een 43mm athena (zonder klemmende voet) en deze zou ik vandaag ook monteren, maar die cilinder blijkt zwaar te zuiger:kots
Verslag.De zuiger komt zelfs zonder voet pakking wel een dikke 1mm onder de uitlaatpoort uit:no
(met voet pakking zou dit wel een dik 2mm worden:no)Maargoed dat had me opzich niet tegen gehouden, maar toen draaide ik de zuiger omhoog en blijkt gewoon dat hij die zelfde dikke mm bovenop uit de cilinder steekt:no
Kortom dan zou hij vet tegen de kop aan komen:no
Dus kortom bagger kit:kotsIk heb nu de 43mm Simonini (zeta look) eronder en dat kwam zonder pakking weer uit als een droom8)
En ook de poorterij leek niet eens slecht te matchen, dus denk dat een goeie 80km wel in dit blokje zit
Niet dat hij dat gaat lopen, want wil dat de tiff trekt als een raket met een top van 60 a 65km.
En dat moet dit blokje wel kunnen denk ik
Hier 2 pics.

4 juli 2011 om 17:03 #488139Wat weegt zon Tiff nu eigenlijk? 😀
Vooruitkomen moet idd. geen probleem worden. 😛
Dat die athena zo raar uitkomt, voor het eerst dat ik het hoor iniedergeval.:no4 juli 2011 om 17:13 #488140Ziet er weer goed uit 8)
80 met een tiff 😐 vleugels er aan en je kan vliegen 😛 Want zo veel zal zo’n ding idd toch niet wegen. 60 lijkt mij al te veel 😛
Dat van die Athena is wel heeeel appart 😐
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.