- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2011 om 16:28 #486844
Goeie foto’s van wat ik toch nog steeds wat ondergewardeerde brommers vind hier op het forum. Hopelijk geeft deze avanti een nieuwe impuls aan andere leden om een wat anders dan Ciao of Citta te rijden.
En wat betreft die 2 speed plannen. Dat kan niet missen natuurlijk. Je hebt niet voor niks een geel achterwiel liggen.
20 mei 2011 om 16:36 #486846Martino :
wat ik toch nog steeds wat ondergewardeerde brommers vind hier op het forum.Ja vind het ook erg jammer dat de meesten gesloopt worden voor de vario en kick blok en daarna meestal verder in onderdelen gestript worden of nog erger naar de sloop gaan:(
Want qua looks stond en staat de super bravo/avanti bij mij altijd hoog in aanzien en qua rij genot is het natuurlijk ook master.
(ahoewel dat orginele zadel echt voor geen meter zit:|)
Maar de 2speed gaat hier zeker wel eens in komen te hangen
want het moet op een bravo ook plug and play wezen als het goed is.20 mei 2011 om 16:49 #486847ik heb het altijd al leuke brommers gevonden, met name de avanti/superbravo omdat die zo’n lekker robuust uiterlijk hebben. alleen het feit dat ze bijna alleemaal zonder kenteken zijn weerhoudt me ervan om 1 te kopen. ik ben namelijk maar een arme scholier 😛 verder heeft mijn vader niet echt zin om naar limburg te rijden(daar zie je ze toch wel het meest) om er 1 te halen.
20 mei 2011 om 16:57 #486848pepko :
zonder kenteken zijn weerhoudt me ervan om 1 te kopen. ik ben namelijk maar een arme scholier 😛 verder heeft mijn vader niet echt zin om naar limburg te rijden(daar zie je ze toch wel het meest) om er 1 te halen.Ja das ook een probleem, de meesten zijn allemaal belgisch en dus kenteken loos en voor ons noordelingen ook ERG ver weg.
Het is ook omdat deze nog zo mooi was en maar 40 euro koste, en ook nog net in de grens lag dat het rijbaar is.
Anders had ik er ook weer naast gegrepen.20 mei 2011 om 17:14 #486849
Bram HanegraafIk vind Bravo’s ook echt mooie brommers, maar dat kenteken regelen etc is beetje jammer.
Deze bravo is zeker de moeite waard om op kenteken te laten zetten!
Succes ermee20 mei 2011 om 17:20 #486851Ook ik vind Bravo’s zeer nette brommers, ze staan op mijn lijstje op plaats 3 (1. Citta 2. Ciao 3. Vespavanti/bravo)
Alleen tja het bekende kentekenverhaal:(Vind het ook best een leuke kleurencombo zo, ben ook zeer benieuwd naar dat hele 2speed gebeuren.
Als je hem klaar hebt moet ik er ook maar eens even een rondje op maken:D20 mei 2011 om 17:21 #486852Erg mooi brommertje!
Doet me denken aan de peugeot 103 funny waar ik de kleuren van mn ciao van heb.
Je hebt nu al een paar mooie brommers ipv die budget ciao, goed bezig buxy : -)
Is er ruimte in de schuur vrijgekomen ofzo? 😛 Wartburg onderdelen eruit geflikkerd?
20 mei 2011 om 17:26 #486853Citta_Florian :
ze staan op mijn lijstje op plaats 3 (1. Citta 2. Ciao 3. Vespavanti/bravo)Das bij mij 1.Ciao 2.Citta 3.Bravo/Avanti.
Alleen weet ik niet waneer ik weer eens aan nummer 1 begin, want das wel een back killer ben ik nu naar tijdje citta rijden achter gekomen.
En de 2speed gaat tzt offcourse uit gebreid op film vast gelegd worden
@edo
Ja m,n ”wagen” park is tegenwoordig leuk aan gevuld
Ben ook erg wijs met dit setje
nu misshien alleen nog eens een mooie versterkte ciao px erbij en dan ben ik compleet qua eisen
En meer ruimte heb ik niet gekregen maar heb gewoon alles nog wat strakker op elkaar gezet.
Heb nu in het hok voor 2tiffs staan, m,n peugeot speedake scooter, een rd250, een rg250 m,n ex rode toer buffel, m,n citta en de super bravo
De ciao mix die ik laast gekocht hebt van tonni staat nu buiten, maar de rode ex toer buffel gaat daar morgen plaats voor maken
20 mei 2011 om 18:16 #463252Volgens mij zijn juist alle belgische superbravo’s klasse a (snorfiets), die van mij was dat namelijk ook. De papieren liggen hier ook nog, maar ik had van Speedy een frame kunnen kopen waar bromkenteken bij zat en dat was makkelijker en goedkoper dan het keuren van de brommer.
Succes met het keuren, maar een groot probleem zou dat toch niet moeten zijn. Controleer wel alle lampjes, want de superbravo’s hebben 2 voorlichten en een remlicht achter.
Het blijven leuke brommers, helemaal in originele staat (bij jouw kan het niet origineler met deze kappen, stickers en een zadel wat niet versleten is.)
22 mei 2011 om 13:38 #486897Had vandaag zin aan slijpen en gezien ik nog een 2ehands 43mm malossi cilinder had liggen van een dikke 10 euro inclu verzenden had ik dus ook leuk materiaal om even in los te gaan

Ik vind de uitlaatpoort vorm niet echt top.(loopt wat taps toe naar boven)
Maar gezien het malossi gietsel niet zo hard is en de uitlaatpoort nu al 19mm hoog is vond ik het wel goed zo.
Want 1 goeie uitschieter en hij is weg, en dat was me die verbreeding die er bovin evt nog bij kon niet waard.Ik weet nog niet waneer ik hem ga testen en of het uberhoud nog op poeli een beetje trek kracht over heeft, maar das voor later zorg:D
Sowieso op vario moet deze willen knallen
Edit
Before

After

22 mei 2011 om 13:58 #486899uitlaatkanaal ziet er top uit, lekker breed.
hoe kan dat cilindertje niet zo top presteren terwijl het echt grote spoelers heeft?22 mei 2011 om 14:22 #486900Lastpak :
uitlaatkanaal ziet er top uit, lekker breed.
hoe kan dat cilindertje niet zo top presteren terwijl het echt grote spoelers heeft?Omdat de uitlaat poort orgineel niet zo top is.
Is maar 14mm hoog en dat is op het niveau van een pinasco silver.
En das dus erg laagtoerig, en dus komen die spoelers niet tot hun recht omdat de uitlaatpoort die vraag niet aan kan en nodig heeft
Maar dat probleem is nu wel opgelost:D22 mei 2011 om 14:25 #486901dat is orgineel niet erg hoog inderdaad:D
dan zal het nu waarschijnlijk behoorlijk hard lopen, ik ben benieuwd
22 mei 2011 om 15:16 #486904That’s a smooth looking uitlaatpoortje Andree
Die uitlaatpoort van de 43mm Malossi is echt klein, heb hem hier ook liggen, ik kan mijn pink er niet eens indrukken..
En dat de Pinasco silver makkelijk.Ben wel benieuwd wat dit gaat doen, zal wel lekker lopen inderdaad maar optrekken zal een ramp zijn gehehe:D
22 mei 2011 om 15:25 #486905Citta_Florian :
maar optrekken zal een ramp zijn gehehe:DIk houd wel van een goeie sterke boost en 1 ding is zeker als deze in z,n boost komt ga je dat best merken

(als ie er met poeli nog in kan komen:D) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.