Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Tonni :
      Hey Andree, ik heb de broer van je Citta gevonden, zelfde model maar dan de Groene uitvoering qua frame (bouwjaar 1992). Ik twijfel er serieus over of ik die niet wil kopen…

Oeh das ook een hele mooie versie:thumb
      Ik zeg zeker doen een citta rijd echt erg lekker:thumb
      Alleen zal bij jou misshien de kleine wielen in het begin ook wat wennen wezen gezien jij ook altijd met grote wielen hebt gereden.
      Maar als je dat gewend bent rijd het master qua veren enzo en het zijn daarnaast ook nog eens erg leuke brommertjes om te zien:thumb
      (nee ik krijg geen geld van gilera voor deze reclame:D)

hansieb
      Moderator

Buxy als je gewoon over wil stappen naar het citta-forum kan je dat ook gewoon direct melden :lol

speedbuxy
        Topic starter

hansieb :
          Buxy als je gewoon over wil stappen naar het citta-forum kan je dat ook gewoon direct melden :lol

Dat ben ik al lang ik ben hier gewoon de boel aan het promoten:haha
          Maar wacht maar tot jij ook wat ouder en versleten bent dan wil jou rugje ook wel graag wat meer comfort:D

Jelle
          Moderator

Ik ben het 100% met je eens Andree, een citta is ideaal voor toerritjes…

speedbuxy
            Topic starter

Van de week even een afscheids filmpje gemaakt met de 43mm euro, want ga deze vervangen voor een 46mm euro.
              Ahoewel ik hier wel steeds meer over twijvel, want na de limbo toer een paar keer straal gas van de berg te zijn af te gaan loopt de 43mm euro wel ERG lekker:thumb
              Is op het filmpje ook wel terug te zien.

Dus zit nu meer te twijvelen om de 46mm euro op een simo zij inlaat te gaan zetten.
              En dan wel gewoon icm een cp carter deel want elec vreet zo vet van de acceleratie.
              Maar hier ben ik nog niet over uit misshien dat ik de 46mm euro van de week ook eerst wel even op de evo gooi.

Hier trouwens ook nog een filmpje leeuwarder bos nu alleen op de citta:thumb

Snaar meurde erover in het laaste stukje:D
              Dat stukje word ook zeker niet meegenomen in de holwert toer, want dat is een slopend stukje voor zowel mens als machine:D

Lastpak
              Bijdrager

jij hebt ook een knotsgekke rijstijl hé:lol

Jarco
                Bijdrager

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, maar begrijp je twijfels. 😛
                  Maar is het niet een optie om een 2e EVO aan te schaffen, heb je zowiezo een goede backup.
                  Tegenwoordeig is dat heel normaal om een reserve EVO engine op zak te hebben. :con 😀

speedbuxy
                  Topic starter

Lastpak :
                    jij hebt ook een knotsgekke rijstijl hé:lol

Dat valt immers best mee ik rem nog wel voor die kleine meisjes op de fiets:D
                    Zeg ik er niet bij dat ik dat deed omdat ik zag dat het qua auto drukte bij de verkeer heuvel toch remmen zou gaan worden:D

@jarco
                    Ja zou eigenlijks wel eens moeten, want zonder 2e evo hoor je er haast niet meer bij idd:D
                    Alleen vind ik die dingen tegenwoordig zo over de top duur.
                    Ben ook voor om ze gewoon in ieder topic waar het kan ze helemaal tot de grond toe af te branden zodat niemand ze straks meer wil hebben:haha

Anoniem

Ziet er weer heerlijk uit.

(Doe je die 43mm Euro niet toevallig weg? :lol)

pepko
                      Donateur

haha goeie grap vertigo!

Javad
                        Donateur

Je hoort echt niemand over de gevreesde 46 Euro, ik ben ook echt heel benieuwd wat die in zijn mars heeft.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

speedbuxy
                          Topic starter

@vertigo
                            Wat dacht je zelf:D

@max
                            Das ook wel mijn theorie, dus denk dat ik hem er van de week ook nog wel onder pleur:thumb

@javad
                            Dit zal niet de beruchte 46mm euro met 28mm flens worden, maar gewoon een de 46mm euro bigbore versie van mijn 43euro.

ArvidW
                            Donateur

Ik ben benieuwd naar wat je van de 46mm versie vind. Ik vermoed dat je zo weer die 43mm eronder hebt aangezien een 46mm cilinder al snel buiten adem raakt na zijn powerband vanwege te kleine spoelkanalen en slechte instroomhoeken. Jij moet een cilinder hebben die op hoge toeren door blijft beuken:lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

speedbuxy
                              Topic starter

ArvidW :
                                aangezien een 46mm cilinder al snel buiten adem raakt na zijn powerband vanwege te kleine spoelkanalen en slechte instroomhoeken.

Hier ben ik ook wat bang voor ja.
                                Want de grote van spoelers schilt onderling best.
                                En als je nagaat dat een MHR 7p speed cilinder een dikke pk meer scoorde dan de MHR 6p speed cilinder puur en alleen door die extra spoeler geeft het wel aan dat spoelers en de grote ervan erg belangrijk zijn.
                                Maargoed we zullen wel zien ga het toch even testen denk ik:thumb
                                En anders word het gewoon een simo zij inlaat met wat mooie spoelers erin gehakt:thumb

speedbuxy
                                Topic starter

Meesten hadden hem gisteren vast al in het laaste aanwinst topic gezien, maar dat was geen eigen pic.
                                  Heb hem nu even gewassen en zelf op de gevoelige plaat vast gelegd:thumb

Hier en daar heeft hij wat krasje en beschadigingen, maargoed de velgen zeggen ook 1990 dus naar 21 jaar mag dat ook wel:thumb
                                  Ik vind hem sowieso nog netjes genoeg om hem zoals ie nu is nieuw leven in te blazen:thumb

Ik gooi tzt het tiff blok eronder die keurig 25km loopt en dan laat ik hem keuren als snor.
                                  Vreemd genoeg was hij dat ook al.
                                  (meende dat super bravo of avanti altijd brom waren)

Vreemde was ook dat ik de standaar eraf moest flexen anders paste het achterwiel er niet in:?
                                  Maargoed ik vind dat niet zo erg want das alleen maar lomp gewicht.
                                  (brugje was erna meteen een stuk lichter:D)

En heb vandaag ook nog even een nieuw asje in het voorwiel van m,n citta gezet.
                                  Want de voorrem bleef de laaste tijd wat hangen dus wou de rem zelf even checken, maar de as was nog maar 1 malig los te draaien.
                                  Waarschijnlijk is hij ooit eens omgevallen ofzo, want het uiteinde van de linker kant was conis ofzo want daar vrat de bout het hele draad weg.

Maargoed heb nu wel weer meteen een mooi vers asje en lagers:thumb en heb ook meteen de km teller weg gehaald want die draaide vet zwaar.
                                  Wiel draaid nu weer als een zonnetje:thumb
                                  En de rem zelf kon ik vreemd genoeg niks aan vinden:con zat allemaal nog goed en was ook vettig op de plaatsen waar het moet.
                                  Maar het was ook vrijdag de 13e toen ik dacht laat ik eens naar die fockede rem kijken:D:|

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.