- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 april 2011 om 15:39 #441374
Vandaag even m,n snelheid laten meten om te weten waar ik zondag aan toe ben:D
Heb het even laten meten door m,n broer met z,on motor want daar zit wel een knap tellertje op
Hier eerst even een kort stukje film van m,n broer op z,n rd.
En m,n broer heeft daarna het stukje terug (wat redelijk wind in de rug was) even m,n snelheid gemeten.
Dacht zelf aan een 70+ maar hij loopt toch nog tegen de 80km
Dus dat komt wel goed as zondag
8 april 2011 om 15:46 #4413752x t zelfde filmpje kijken:P
Maar ziet er goed uit! leuk ding zo’n RD
Komt wel goed denk zondag met de toer:). T wordt echt hemels weer:D
Had idd 2x dezelfde link gepost zag ik:lol
Maar toertje gaat zondag zeker goed komen met deze mooie voorspellingen8)
Mike8 april 2011 om 15:46 #441376wegpiraat!
8 april 2011 om 15:51 #441377lol herbie @2.01
8 april 2011 om 15:56 #441378Steven :
wegpiraat!
Dat stukje auto weg heb ik denk ik al wel 100x afgereden:D
Want dat stuk weg waar ik vandaan kwam is defensie weg (van de vliegbasis) daar heeft de politie dus niks over te zeggen
dus vanaf mijn 1e rijles filmpjes rijd ik daar al met brommers.
Sterker nog het was vroeger het test circuit van de hele wijk:D@pepko
Herbie goes friesland:haha8 april 2011 om 16:22 #441379Hartstikke gaaf Andree!
Ook je broer op de motor,klinkt gaaf
Mooi dat je er weer een paar kilomters harder bij hebt8)
8 april 2011 om 17:33 #485678
Waarom?Kijk, zo klinkt ie weer als van ouds
Richting de top maakt ie wel redelijk wat toeren maar vind het nog niet echt gevaarlijk horen en denk dat ie dit nog wel mag hebben. Blijft natuurlijk ook lastig oordelen zo maar vanaf hier hoort en ziet het er supper uit
8 april 2011 om 23:37 #485707Zeebodem FM :
Ook je broer op de motor,klinkt gaaf
Ja hoort zeker nice

Is jammer dat m,n broers cr500 uit elkaar ligt, want dat hoort helemaal nice8)
En das ook echt een monster met 63pk op 102kg
@max
De toeren komen op camara idd niet echt over dat viel me al eerder op.
En het is ook niet dat het kan, voor in de stad was dit bv perfeckt geweest
Maar toertjes hebben toch vaak wel lange rechte stukken en dan zou ik dit persoonlijk wat te jankerig vinden.
Want hij trilt ook redelijk op top nu, en het slurp meer, en m,n trouwe euro,tje slijt nu waar ik bij sta:D:|9 april 2011 om 10:28 #460108Rd350 mooi werk:)
Toch rijdt ik zelf liever op me’n Rg500,is net wat agressieferxD9 april 2011 om 10:56 #432160CrossVespa :
Rd350 mooi werk:)
Toch rijdt ik zelf liever op me’n Rg500,is net wat agressieferxDDenk dat je dat sterk tegen zal vallen, want een rg500 en ook rd500 zijn stukken zwaarder en hebben ook 2x zoveel draaide delen.
Daarbij kan je voor deze rd350 blokken upgrade kits kopen van 350cc tot 820cc
Dat laaste heeft meer dan 150pk
En als je echt neet wil kan je er zelfs een 4cilinder carter onder gooien en kan je hem upgraden tot 1600cc.
Dan boek je dik over de 270pk heen:o12 april 2011 om 23:14 #460301Tiffany update.
Ben vandaag even bezig geweest met het blokje wat ik binnen kort onder m,n in ere herstelde tiff wil hangen.
Ik had een tijdje terug al een mooie kracht bron aangewonnen in de vorm van een 46mm pinasco silver edition
Dit cilindertje is met z,n 13,8mm hoge uitlaat poort perfect voor op de tiff, want die 13,8mm betekend monsterlijk veel koppel met een niet te hoge top snelheid.
Echt iets voor de tiff dus
Ik heb ervoor gekozen deze op een speedengine te zetten zodat hij qua trek power zo min mogelijk begrenst word op de inlaat.
Ook heb ik voor extra kracht van de week blinde poorten van de pina ook maar even door gestoken.

Het is wat ruig gedaan maar heb ook verschillende freesjes gecheckt en sommigen daarvan wouden nogal happen:D
Ook heb ik me verder niet bezig gehouden of de gemaakte spoelers perfeckt overeen zouden komen met de spoelers in de speed engine carters.
Ik heb enkel gezorgd dat ze groot genoeg zijn:D
Blijft toch maar een tiffany blokje die niet een nieuw records hoeft neer te zetten:DHeb ook nog een filmpje gemaakt van de compressie, want als de cilinder niet van mij zelfs was zou ik toch echt denken dat ie overleden is:D
Want ding is echt geen gezicht meer, maar toch is het allemaal visueel.
Ik maak het blokje van de week af en dan is het wachten op m,n afstel ciao, want zowel de tiff als de citta vind ik geen fijne broms om blokjes mee af te afstellen.
13 april 2011 om 12:07 #468476Ik vind het filmpje er niet verkeerd uit zien. Hoezo overleden. 😕
Of het filmpje moet zijn met de zuigerveren gemonteerd. 😀
13 april 2011 om 12:10 #485837Hij klemt ook niet onder in het hemd zo te zien. 😛
13 april 2011 om 12:44 #468477Martino :
Ik vind het filmpje er niet verkeerd uit zien. Hoezo overleden. 😕Of het filmpje moet zijn met de zuigerveren gemonteerd. 😀
”want als de cilinder niet van mij zelfs was zou ik toch echt denken dat ie overleden is”
Ik heb dat filmpje dus geplaats omdat ik als buiten staander zou denken en zeggen dat hij overleden is.
Maar met het filmpje wil ik dus juist aangeven dat ie nog wel degelijk in leven is
Want al die schade is visueel op wat licht voelbare schade op de voet na, maar dit is met wat water proof er wel uit te schuren
(ahoewel dat niet eens percee nodig zou wezen)13 april 2011 om 16:50 #485843Was vandaag wel even lekker weer om wat uitlaten testen, dus heb even 2 pijpjes getest

Simo Straight.

Test Rondje.
Rollerbank Test.
Overall
Totaal geen raar ”pijpje”:D
Trek kracht moest niet goed wezen naar horen en zeggen, maar ik vind dat ie best lekker trekt
Ook het geluid is mooi donker en er is een boost aanwezig
Alleen is het op een citta niet veel, want zoals in het rij filmpje te horen is raak ik de grond al een keer.Zirri Silent.

Test Rondje.
Rollerbank Test.
Overall
Ik had van dit pijpje wat meer trek power onderin verwacht gezien de sigaar looks.
Maar hij heeft meer allround eigenschappen zoals de meeste expansie uitlaten voor vespa. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.