- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2011 om 10:16 #485458
Ja, er mist iets bij je citta. En dat is toch echt de afwerking. Kabels loshangend en kapot achterlichtglas en een scheve kentekenplaat:P De pisvlek op je rechter kap en een paar missende stickers..
Voor de rest vind ik het wel een mooie citta hoor, die 90’s citta’s vind ik altijd geweldig, dus die funny’s en crazy’s:)
6 april 2011 om 17:08 #485606DR-flenny :
een beugeltje maken zodat je hem aan de andere kant kan bevestigen?
dus dan je bout via de binnenkant van je brug erdoor heen en dan kan je aan de buitekant de uitlaat doen met een moer 🙂Probleem is dan dat de voor ophang beugel ook verdraaid en dan kan je hem voor niet meer vast maken.
En die wil ik er wel graag altijd even bij hebben
@florian
Heb niet lettelijk alles gepast offcourse.
Maar de pijpen die ik er graag onder wou hebben paste niet.
Waaronder de cc want die is 30mm gezien die op mijn simo zat;)@Leovince
Tja wat moet ik daar nou van zeggen…
Um totaal prijs is nu 210+ met alles erop en eraan
en qua stickers zou ik eerst eens naar je eigen brom gaan kijken:pest:DMaar ben van de vandaag weer even bezig geweest met wat pijpjes te passen en met wat uitslijpen van de voorbeugel en wat koper draad als achter ophanging heb ik op die manier de gianelli fire passend weten te krijgen

Hier een pic.

En hier een filmpje.
Maar ook met deze pijp mist ik in 1x een boost of wat ook maar:?
Ik snap er niks van want op het frame na is het gewoon m,n ciao, want ook de klok is dezelfde.
En qua overbrenging moet ie ook wel redelijk gelijk staan, want ciao was altijd simo koppeling en poeli 80.
En rijd nu simo koppeling met poeli 65 wat mij voor de veel kleinere wielen wel redelijk leek.
Maar toch ga ik van de week nog maar eens wat lichter proberen.Hier ook nog een filmpje van de proma bad snake van 2dagen terug.
Dit is een stuk pal tegen de wind in, en een stuk vol in de wind rug.
Maar ook deze loopt niet top.7 april 2011 om 08:35 #485618pff andree:( dat is mooi bagger er zit egt geen Boest in. ik zou eens een groteren poeli pakken dan denk ik dat ie wel meer toeren wil draaien want nu hoor ik em ook niet egt toeren maken en heeft ie toch wel gedaan met de ciao:D suc 6 er mee
7 april 2011 om 09:20 #485619denk dat je het beste poelie 70 kan pakken dat die dan beter doortrekt?
7 april 2011 om 09:26 #485620
Waarom?Zelf rijd ik met vario en heb ook weinig ervaring met poeli maar met te zware rollers krijg ik precies dit zelfde en blijft ie ook op een bepaald toerental kleven. Zoals OrangeCiao ook al aangeeft, moet het gewoon gaan werken met een grotere poeli

Begrijp ook eigenlijk niet dat je dit niet direct al hebt gedaan, want dit snap je zelf ook wel:pest:D Het blokje draait namelijk nog niet de helft van het aantal toeren dat we hiervan gewend zijn.7 april 2011 om 10:36 #485622Ja zal hem vandaag ook wat lichter zetten.
Alleen het vreemde is wel dat ie qua optrek gevoel wel aangeeft redelijk in de buurt te zitten.
Want met de ciao trok de fire echt amper op, terwijl hij nu op de citta duidelijk krachtiger voelt dan hij op de ciao was.
Dus dat spreekt de boel weer wat tegen.
Maargoed nu de fire ook geen boost heeft die hij zeer zeker wel had moet het wel te zwaar zijn ja.
Dus zal straks eerst even banken met deze overbrenging en hem dan wat lichter zetten om te zien wat dat doet.7 april 2011 om 11:32 #485624Ik heb een oplossing voor je Andree.
Als je nou eens een M8 boutje op je brug laat lassen, dan kan je daar de ophanging overheen schuiven en dan een moer er op draaien, snap je wat ik bedoel?
Dan hoef je geen moertje aan de achterkant bij je band en kan je mooi de Proma CC er onder hangen
7 april 2011 om 12:07 #485625De CC past ook wel gewoon. Alleen heeft Andree die omgelast naar 30mm flens voor zijn Simonini cilinder. 😀
Probleem van Andree is meer de overbrenging idd, ben zeer benieuwd naar de prestaties met een grotere maat poelie.
Zien we ook weer een filmpje tegemoet?7 april 2011 om 13:00 #485628VespaAvanti :
Ik heb een oplossing voor je Andree.
Als je nou eens een M8 boutje op je brug laat lassen, dan kan je daar de ophanging overheen schuiven en dan een moer er op draaien, snap je wat ik bedoel?
Dan hoef je geen moertje aan de achterkant bij je band en kan je mooi de Proma CC er onder hangen
Jamaar dit geeft het probleem dat de voor ophanging (die je op de kop vast draaid) op die manier ook wat verdraaid en dan past die niet zonder hem uit te slijpen.
Maar moet gewoon eenm si brug hebben en iets smaller bandje en dan kan ik alles wel weer monteren
@maarten
Ik ga er direct mee bezig en zal dan meteen even een filmpje maken
Heb net een poeli 70 gehaald en denk wel dat die gaat voldoen
7 april 2011 om 16:06 #485632Vandaag dus even bezig geweest met de poeli verhouding.
Hier eerst een roller filmpje van de verhouding waar hij op reed(oa midden nl toer)
Dat was dus duidelijk wat te zwaar:D
(is even erop zittend dan onbelast en er dan weer op zittend getest)
Heb toen poeli 70 gemonteerd maar dat deed niet veel opschieten was eigenlijks haast gelijk.
(maar poeli die erop zat was ook 65)
Dus toen poeli 80 eens gemonteerd en ondanks dat dit de verhouding is die ook mijn ciao zat blijkt de citta dat toch ook wel te waarderen.
Hij jaagt nu op top een stuk meer toeren maar echt langzamer gaat ie niet
Toch zou poeli 75 met een tikje kleiner bandje perfeckt wezen denk ik
Maar dat komt wel ga nu van het weekend gewoon lekker toeren jankend de strad tot sluis toer rijden
Hier een roller filmpje met poeli 80.
En hier een test ritje.
Hij rijd hier nog niet zoals ie nu rijd want dit filmpje was naar montage van een nieuwe snaar die wat te strakkig was.
(en het is ook nog z,on neppe vol rubberen 1)
Maar heb er nu een kleine 20km geboekt en rijd nu wel lekker
7 april 2011 om 16:11 #485633Zo, dat rijd wel een héél stuk beter, je ziet echt duidelijk het verschil in de twee roller filmpjes. Trekt hem gewoon over dat hele punt heen.
7 april 2011 om 16:15 #485635zorg er maar vor dat we zondag niet door je stil staan hha :)!
overigens is een iets grotere poulie wat je er nu op hebt wel handig gezien we toch wat ‘heuveltjes’ gaan pakken die hier zijn 🙂
7 april 2011 om 16:25 #485636Helios :
Zo, dat rijd wel een héél stuk beter, je ziet echt duidelijk het verschil in de twee roller filmpjes. Trekt hem gewoon over dat hele punt heen.Ja dit doet het alweer stukken beter

Aleen was dit dezelfde verhouding als op m,n ciao met 16inc wielen dus hij zingt nu wel wat op top:D@flenny
Dit is m,n trouwe euro blokje dus die kan niet stuk
(ik klop zelfs niet eens af:D)
Maar moet zeggen dat ik lange stukken volgas zo niet echt aandurf met die toeren.7 april 2011 om 16:44 #485637tja ^_^
dan zal ik als ik jou was maar een goede oplossing zoeken daarvoor aha !
want hierbij meld ik je alvast die lange stukken zijn er ZAT.7 april 2011 om 17:23 #485643DR-flenny :
tja ^_^
dan zal ik als ik jou was maar een goede oplossing zoeken daarvoor aha !
want hierbij meld ik je alvast die lange stukken zijn er ZAT.Kan altijd nog half gas geven;)
En voordeel is dat hij er nog steeds wel even over duurt voordat hij in de echte toeren zit. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.