Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Vandaag m,n carb en filter even gereinigd want dat kon echt niet meer.

Heb hem van binnen ook maar even gereinigd want laaste toertje met deze carb was de 11steden en toen is ie lettelijk verzopen in het water.

En na een half uurtje poetsen weer zo goed als nieuw:thumb

Morgen is het blokje aan de beurt want die moet even nieuwe veertjes hebben.
      En dan kan mijn evo evt het hele jaar er wel weer tegen:thumb

Jarco
      Bijdrager

Dat ziet er idd. weer tourwaardig uit. :thumb

jeffrey citta
        Donateur

heb je hem gewoon schoongemaakt met water???

speedbuxy
          Topic starter

Jarco :
            Dat ziet er idd. weer tourwaardig uit. :thumb

Ja dat dacht ik:thumb
            Nou was dit ook een resultaat van 2 volle toer jaren er niet naar om kijken:D

@jeffrey citta
            Nee ik heb een mixje van terpentine en wasbenzine gebruikt.
            (Omdat ik van beide nog maar een beetje had staan)
            Maar het filter en buisjes heb ik eerst wel even sopje gegeven want die waren wel erg vies.

Waarom?

Zo, die was idd hard toe aan een schoonmaak beurt:D Moet je bedenken dat deze nog altijd onder de ciao heeft gezeten en straks op de citta helemaal niet meer beschut is. Misschien toch geen gek iedee om dan een filter te gaan gebruiken met filterschuim oid. Iig is je carb nu weer mooi schoon:thumb

speedbuxy
              Topic starter

@max
                Ik spuit het filter nog in met speciale filter olie wat ze ook in de crosserij gebruiken.
                Crossmotors hebben namelijk meestal ook een filterloos filter.

Maar vandaag ook weer even verder gegaan met de evo:thumb
                Hier wat pics

Slot spelling was minder dan ik dacht.

Viezigheid was daarbij erger dan ik dacht:o

Mooi kleurtje voor met een 70 sproeier:thumb

Zo weer spik en span8)

(je kan trouwens wel zien dat mijn uitlaatpoort door dat stukken draadeind verbrandings gassen terug de cilinder in blies)

En nog even een sexy poortmap pic8)
                Ziet er echt nog smooth uit naar 2volle toer jaren alleen maar volgas boeken:thumb

Morgen zet ik hem weer in elkaar want sta nu stil omdat ik geen piston clipjes meer heb.
                En zal morgen ook een begin maken met de brug qua lassen.
                En als het dan weer vanouds rijd komt het er denk ik ook niet snel meer onderweg:thumb
                Heb de evo toch altijd het fijnst vinden rijden qua optrekken en verbruik:thumb

OrangeCiao
                Donateur

goed bezig weer andree volgende week kan je um weer lekker uitlaten de evo:thumb

Frank80cc
                  Donateur

VOL GAS 😀

VespaAvanti
                    Donateur

Waneer probeer je eens een andere (grotere) cilinder?
                      Ben daar best benieuwd naar namelijk:D

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Mooi werk weer Andree, ik zou trouwens de slotspeling niet op deze manier checken.. hier kun je geen waarde aan hechten.
                        Zuigerveer erin drukken zoals hij ook op een zuiger zit, dan met de zuiger de zuigerveer richting de top duwen en dan de speling opmeten :thumb

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

speedbuxy
                        Topic starter

@stephan
                          Dat gaat zeker dit jaar ook nog wel gebeuren:thumb alleen niet op de evo die blijft getrouwd met de 43 euro:thumb
                          Denk dat ik de 46 euro tzt eens op de simo carters zet:thumb

@thomas
                          Ja dat was ik alweer even vergeten en heb ze zostraks er even helemaal in gedrukt, maar heb dus totaal geen slot speling:thumb
                          Dus dik 2000km boeken en alles blijkt gewoon nog als nieuw:thumb

Helios
                          Bijdrager

Die cilinder ziet er bijna weer als nieuw uit!
                            Hoe heb je hem zo goed schoon gekregen binnen de koelribben?

speedbuxy
                            Topic starter

@helios
                              Ik doe dat met een kwarst die net tussen de koelribben past.
                              (rijmt ook nog)
                              En als afsluiter maak ik hem schoon met een heel lang harige afwas borstel en een beste lel afwasmiddel:thumb
                              (en offcourse gloeiend heet water)

Updateje
                              Blokje in elkaar:thumb
                              (eigenlijks gisteren al)

Spotte gister avond alleen tijdens wat proef draaitjes dat er iets achter het vliegwiel aanliep, en ik kon doordat ie afgedraaid is ook wat schade zien.
                              Ik kon hier offcourse de vliegwiel trekker weer niet vinden:boos maargoed was niet zo erg moest vandaag toch naar de brommer boer voor het lassen aan m,n brugje.
                              (alleen de goeie lasser was niet in da house dus dat word morgen)

Maar het bleek dus dat er een moertje 10(m8 volgens mij) tussen het vliegwiel zat:?

Dus das echt wel vaag:?
                              Mis nergens een moertje, en het is ook niet dat dat deel magnetisch is.

Maargoed ik noem het puur geluk, want na motage van m,n vliegwiel trof ik dit ook aan.

Buiten schaal begint los te laten, dus als dat moertje niet tijdens de proef draaidtje wat gefockt had, dan had ik waarschijnlijk bij de midden nl toer stil komen te staan.
                              Dus echt een geluk bij een ongelukje:thumb

Docs
                              Donateur

😮 Dat is zuur. Jou beschermengel heeft dat ding er tussen gedrukt 😛

speedbuxy
                                Topic starter

docs911 :
                                  😮 Dat is zuur. Jou beschermengel heeft dat ding er tussen gedrukt 😛

Ja dat denk ik ook:D
                                  Anders is het haast on verklaarbaar hoe die bout daar komt.
                                  Want schade valt ook best mee voordat dit wieletje er alweer 2toertjes op zit.

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.