Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dennisje
    Bijdrager

ik denk dat het van eht merk Morini Franco is maar het type??italijet?? 125cc toch?? is dit de 75 serie??

.-{2F4OV}-.

Vet blok hoor andree!:D

Zal wel blazen onder een citta frampje:lol

speedbuxy
        Topic starter

Ja zeker wel:thumb blokje loopt orgineel al een 130 a 140km.
          En ik ga hem offcourse nog best tunen voor gebruik dus verwacht dan wel een 150+ te kunnen halen:thumb

speedbuxy
          Topic starter

Ben vandaag even bezig geweest met de citta.
            Ik had van de week het blok er al onder weg gesloopt en ook het achter wiel om die te passen in m,n super bravo brug die ik had liggen.
            En die blijkt gelukkig kaars recht te zijn:thumb
            Hier wat pics.

Kale citta.

Mooi recht brugje:thumb

Op het stuk waar de wiel bouten komen komt nog een stukje massief plaat wat ik dan opmaat slijp.

Standaard ook maar even verwijderd gezien dat alleen maar loos gewicht is en het ook in de weg gaat zitten bij bepaalde uitlaten.

Morgen maak ik de boel af en dan gaat de brug naar de straler en daarna laat ik de boel mooi prof vastlassen:thumb
            En dan moet het wel sterk genoeg zijn lijkt mij:thumb

Jarco
            Bijdrager

Ziet er goed uit bux.
              Alleen waarom niet de gehele brug verstevigen inc. ophangpunten? ( Als je toch bezig ben. 😀 )

VespaAvanti
              Donateur

Idd, dit is een mooi begin maar nog lang niet genoeg.
                Mijn ervaring is dat juist de kant waar de snaar loopt verstevigd moet worden, daar wordt de brug naar elkaar toe getrokken namelijk vanwege de aandrijfkrachten.
                Maar mooi dat de slaapmodus op gebied van sleutelen weer voorbij is voor je Andree:D

speedbuxy
                Topic starter

Ik verstevig offcourse de andere kant waar de snaar zit op dezelfde manier anders is het ook niet echt verstevigen.
                  Maar het hele stuk ga ik niet doen dit geeft meerdere problemen + dat ook niet echt help gezien de achter brug stopt na het midden stuk(waar bij si normaal de mono veer in valt)

jeha
                  Bijdrager

ziet er goed uit

by the way nice shoes=)

erikbloemberg

speedbuxy :

Standaard ook maar even verwijderd gezien dat alleen maar loos gewicht is en het ook in de weg gaat zitten bij bepaalde uitlaten.

heb je nu de remkabel ophanging er ook afgeslepen?

speedbuxy
                      Topic starter

Ja echte nike air max 98 ofzo:D

@erikbloemberg
                        Idd nou je het zegt:haha
                        Dan moet daar dus maar even iets nieuws voor in de plaats gelast worden:thumb

goedguus
                        Bijdrager

speedbuxy :
                          Ik verstevig offcourse de andere kant waar de snaar zit op dezelfde manier anders is het ook niet echt verstevigen.

Gaat dat wel passen met je snaar?

Martino
                          Moderator

Het is echt ongelooflijk de lente is officieel echt begonnen. Zelfs buxy heeft geen koude vingers meer voor het sleutelen.
                            Moet ook wel aangezien de toertjes weer voor de deur staan.

Niks geen rode toerbuffeltjes meer dit jaar he? 😀

speedbuxy
                            Topic starter

goedguus :

speedbuxy :

Gaat dat wel passen met je snaar?

Goed puntje van aandacht:thumb
                              Denk idd dat de dwars balkjes het daar niet gaan redden.
                              Maar voordat het echt vast gelast word pas en meet ik alles ook even uit qua kappen enzo.
                              (want met lassen is vast wel vast:D)

@maarten
                              Denk ook niet dat de rode nog veel toertjes had aangekund want die was toch wel goed af:D
                              Maar speel wel met het idee hem ooit weer eens te gaan opknappen gezien ik er in de toekomst toch sowieso nog wel een ciao ernaast wil:thumb
                              En hij komt ook vast nog eens voorbij in een home made filmpje want blijf hem sowieso als afstel brom gebruiken:thumb

hansieb
                              Moderator

Waarom pak je niet als basis geen Si brug en las je daar platte profielen in?

speedbuxy
                                Topic starter

@hans
                                  Met een si brug passen de orginele citta kappen niet meer en dat vind ik zonde.

Update op tiffany gebied.
                                  Gister avond deze onderdelen op gehaald uit dalfsen.

Was 75 euro en das voor mij als groot tiffany liefhebber dus zeker niet verkeerd want er gaat vast nog wel eens een vorkje sneuvelen in de toekomst.

Ik heb er ook geen gras over laten groeien en heb meteen m,n tiff vandaag voorzien van een nieuw vorkje:thumb

Hier een pic van de oude vork.

Is toch goed krom als je na gaat dat ik nergens ben tegenaan gereden.

Maar tiff zal nu weer zeer spoedig weer back in action zijn:thumb
                                  Ondanks dat het geen mountian bike voorvork is geworden zijn de plannen nog steeds niet gewijzigd dus maak binnenkort de speedengine met 46mm polini klaar en dan komt die eronder te hangen:thumb
                                  Ik begrens hem dan alleen wat op de verhouding zodat ie ongeveer 65 zal gaan met een beste bak trek power:thumb

Hier nog even een sexy groeps pics van de dames8)

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.