Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Dat te stevig aandraaien zou ik ook wel geloven.
      Je ziet dat de wand ook ter hoogte van waar de tapeinden lopen versleten is:!
      Mischien in de toekomst toch maar wat minder stevig aan draaien Andree?:?
      Maar mooie aanwinst hoor, Andree straks op de Citta:P
      Hopelijk wil dat nog een beetje gaan kwa pijpjes, die gaan namelijk vaak vetkut of niet passen op Citta.

Javad
      Donateur

Dat is misschien een minpuntje ja maar ik denk dat Andree’s mooie collectie genoeg pijpjes bevat die mooi pas te maken zijn op de citta.
        Hier en daar een gaatje of sleufje in de brug maken en dan kan er een heleboel.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Topic starter

Thxs voor de reacties:thumb

En over het aandraai moment kan ik kort zijn, want zoals ik al eerder zei zijn die slijt plekjes de kleinste schade aan de cilinder.
          Want wat op de foto niet te zien is, is dat de complete wand is ”opgegeten” en stampvol zit met voelbare krassen.
          Dit is ook zeker weten de reden waarom die plekken zijn onstaan, want de wand heeft het daar simpel weg gewoon het eerst begeven.
          Maar er is in deze cilinder wel heel wat meer gebeurd dan alleen wat te strak aandraaien.
          (wat het overigens niet eens echt zat vanwege een nog vers in gedachten liggend evo draadeind trauma:D)

@stephan
          Ja das ook 1 van de punten waarom ik niet snel van een ciao wou afstappen.
          Maarja om iedere toertje last van je rug te hebben voor pijpjes die toch bijna nooit gemonteerd worden is ook weer zoiets.

@maarten
          Ja weer rood:D ondanks dat ik niks speciaals ofzo zoiets heb met die kleur.
          Maarja hij was cheap en het was redelijk dicht in de buurt:thumb

Edit
          Hier nog wat detail pics.
          Zijn nog niet super duidelijk daarvoor zou je de cilinder echt real life voor in de handen moeten hebben.
          Maar je kan wel duidelijk zien dat er meer mis is dan alleen de 2 slijtplekjes.
          (die krassen/vegen die je ziet zijn allemaal voelbaar)

En check ook vooral die spoelers, daar heeft heel veel wand gewoon los gelaten:no
          (ik zie dit ook nog steeds als mogelijke killer van de cilinder)

Edit
          Die grijze vegen waren trouwens in het begin amper zichtbaar.
          Alleen ik dacht dat het aanloop van de zuiger was(warmlopertje)dus heb met van dat schuurspons om pannen mee op te poetsen toen lichtjes gepoets om te zien of dat eraf te poetsen was.
          Maar bleek dus gewoon de wand te zijn, en als ik wil kan ik hem er nu zo rondom afborstelen.
          (de wand is gewoon toevallig daar het eerst door gebroken, maar op andere plaatsen steld het ook niks meer voor)

Frank80cc
          Donateur

Dit zijn duidelijk betere foto’s Cilinder is echt helemaal af 😀

Jelle
            Moderator

vaag dat het zo is afgebrokkeld…

Mijn cilinder is 2e hands, ik zal die ook eens bekijken.

Waarom?

Dit is idd wel heel erg:o Ik weet dat de afwerking niet geweldig is maar kan er nog steeds niet bij dat dit al na 200km aan de hand is. Dit moet een andere oorzaak zijn dan gewoon slechte kwaliteit, anders waren dit soort berichten toch wel veel vaker opgedoken:?

speedbuxy
                Topic starter

Ja ik denk toch dat het een combo verkeerde veren en loslatend wand/gruis is dat de boel gekilled heeft.
                  En als je dan nagaat dat ik de boel ook nog heb afgewerkt totdat de boel(spoelers)aanvoelde als een jong baby huidje.
                  En nog valt het er masaal af:no

Feit blijft ook dat de wand die in deze cilinder(s) hangt om meerder fronten bagger is.
                  Want al dat los laten is al bagger, maar ook de dikte is niks, want ik heb nergens een stoot randje en toch is de wand al versleten:con

Dus hoe je het ook wend of keerd deze kits zullen nooit een lang leven hebben.
                  (ik heb in de 2toer jaren in m,n euro 43 al een leuk stootrandje gereden)
                  De simo was met z,n stootrandje al 4x overleden geweest, dus dat maakt z,n kit sowieso niks waard.
                  (of ik moet toevallig net een kneus hebben waar het proces van de wand is mis gegaan)
                  Maar dit betwijvel ik, ik denk gewoon dat het een bagger kwaliteit kit is.

olliegasselt
                  Bijdrager

@ Andree ,

op deze foto’s zie je inderdaad duidelijk dat de krassen veroorzaakt zijn
                    door het loslaten van de wand .
                    Ik ben van mening dat het een samenloop van omstandigheden is .
                    Misschien is de ellende wel begonnen met de kale plekken en de daar vanafkomende
                    stukken wand .
                    Deze hebben zich misshien op hun beurt weer vastgevreten in de spoelers .

Ga je Simonini hier nog een foto van sturen , of laat je het hierbij ?

speedbuxy
                    Topic starter

Ik laat het hierbij, want ik weet niet 100% zeker of verkeerde veren niet mede oorzaak waren.
                      Want na wat achteraf onderzoek kwam ik er wel achter dat ik de veren van de 48mm avionic erin had zitten.
                      En deze veren zijn gecoat met een zilveren buitenlaagje.
                      Als dat laagje chroom is, en de simo cilinder ook een chroom wand heeft kan dit ook een mede oorzaak wezen.

Frank80cc
                      Donateur

foei foei je moet ook niet blowen en sleutelen 😀

speedbuxy
                        Topic starter

Klein updateje

Nieuw set citta funny sticker en setje nieuwe handvaten gekocht:thumb

Zal hem vast zeer goed doen z,on nieuw setje stickers:thumb

@frank
                          Dat was hier niet eens de oorzaak van:D
                          Ik had ooit van beide zuigers de veren gedemonteerd, ik ben dat toen vergeten meteen terug te monteren met als resultaat dat toen ik de veren nodig had ik niet meer presies wist welke veren voor welke zuiger waren:lol

Docs
                          Donateur

Goed bezig Andre :thumb Dat zal hem zeker niet misstaan.

Robertez
                            Bijdrager

Leuke Citta, ben benieuwd hoe deze eruit ziet met de stikkers.

Mike
                              Bijdrager

Oeh nice man, die stickers!:) Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als je dat spul dr weer op hebt en je die brom ff beetje opgepoetst hebt ( het witte zal wel wat doffig zijn ?)

Snel een update plaatsten dus:P

Mike

speedbuxy
                                Topic starter

Mike :
                                  Oeh nice man, die stickers!:) Ben echt benieuwd hoe het eruit ziet als je dat spul dr weer op hebt en je die brom ff beetje opgepoetst hebt ( het witte zal wel wat doffig zijn ?)

Snel een update plaatsten dus:P

Ja het witte plaat werk is niet het mooist meer, maar nog wel goed genoeg om zonder spuit beurt te kunnen hergebruiken:thumb
                                  Ga hem morgen waarschijnlijk even schoon maken en hem beplakken, dus die update komt very soon:thumb

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.