Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Tonni :

speedbuxy :
      Nee dat ”arm” lopen klopt, maar door de kou lag ie nu wel redelijk goed(zie bougie kopje)
      Plus zo arm liep ie ook niet anders had ik er ook nooit zo mee gaan toeren, het was gewoon alleen niet optimaal.
      (beetje een tonni kleurtje:D)
      Maar al had ie schraal gelopen dan zou ie niet binnen 200km er zo uitmogen zien.

Plus bij warmte het meestal ook eerst om de uitlaatpoort heen begint aan te lopen en daar is vreemd genoeg de wand nog in de meeste redelijke staat van de hele cilinder.
      En als ie al gesleten had als een malle door bv schrale smering had ik ook stoot randjes verwacht op de stukken waar de zuigerveren niet komen.
      Maar vreemd genoeg zit er geen 1 loop randje in.

Wandje vertoont dezelfde mankementen als de Polini 42 Alu.
      Bij die cilinder zijn volgens mij tot in lengte van dagen de verkeerde zuigerveren geleverd..
      Daarentegen kan de cilinder nog heus aardig wat kilometers maken, als ik de wand daarmee vergelijk.

Had ie echt schraal gelopen dan was hij met jouw rijstijl allang vastgeklapt.

De grijzige bougiekleur is laatst besproken, dat zou juist bij full-synthetic oil optreden, en dus niks over de afstelling zeggen..
      Ik gebruik altijd duuurrre olie, en heb altijd een grijzige bougie, hoe ik mn brom ook verzuip (bij wijze van)

Ik zou hier gewoon mee doorrracen, en hem gewoon af en toe even checken op verergering.

Nee dat word hem echt niet meer hoor, want op de pic zie je dit niet maar de wand zit ook stampvol voelbare vegen.
      Geen warmloop of schade vegen, maar iets anders mafs wat ik nog niet eerder gezien heb.

tnerual
      Bijdrager

speedbuxy :
        @tnerual
        33ml dure olie op een liter benz.
        Dus daar kan het nooit aan liggen.
        En de kwaliteit is dus idd bagger, dat was op het oog al wel te zien aan de spoelers maar nu dus ook aan de wand dikte.
        Maar ik ga simo hier verder niet mee confronteren want daar doen ze toch niks mee.

Hey, ik smeer exact hetzelfde, op al mijn brommertjes, ook met niet de eerste de beste olie 😉

Nog even een vraagje, was deze Simo gebruikt met 43 slag?
        En krijg je er dan ook andere 3taps cilinders op? Of hoe zit dat juist … Want een 46mm kruk past er ook in, maar zijn de wangen van 43 en 46 niet verschillend? Vandaar mijn (rare) vraag.. Bedankt!

Lennaert
        Sleutelbeheerder

even een paar citta’s

weet niet of ze al gepost zijn hoor.

klik
          zeernetklik
          klikookmooi

speedbuxy
          Topic starter

DR-flenny :
            even een paar citta’s

weet niet of ze al gepost zijn hoor.

klik
            zeernetklik
            klikookmooi

Ja deze had ik al bespeurd.
            Die laaste ben ik nog mee in onderhandeling, alleen heeft die koekwous alle stickerts eraf gehaald:(
            Dus daar wil ik watvoor van de prijs af hebben.
            Andere 2 zijn helaas zonder kenteken, anders had die in flevo zeker erg een mooi geweest.
            Maar 250 voor zonder kenteken is me net wat te duur.
            Maar wel dank voor het meedenken:thumb

Lennaert
            Sleutelbeheerder

die middelste heeft geen kenteken idd maar is volgens mij niet te hoog in prijs 🙂

speedbuxy
              Topic starter

Nee dat zou idd wel eens kunnen.
                Denk dat ik straks ook maar even mail voor de vraagprijs:thumb

speedbuxy
                Topic starter

Zo ik heb m,n toerbuffel gevonden:thumb

Hij is niet spotless, maar paar dingentje om de puntjes op de i te zetten is niet erg.
                  (maakt hem ook wat meer je eigen brom)

Sowieso komt er als eerste een nieuw sticker setje op.
                  (want dat staat al stukken beter)

En verder moet het brugje nog even verstevigd worden en een gat erin voor de zij inlaat, en dan vind ik hem wel goed genoeg voor het aankomend toer jaar:thumb
                  Beestje heeft me 200 gekost(ex overschrijf kosten)dus eigenlijks koste hij maar 190:thumb

Waarom?

Dat is zeker een mooie Citta:thumb Die stikker set moet er idd wel op, nu staat ie in z’n blote reet:D
                    Begin nu nu alsjeblieft niet weer over die achter brug, anders moetten we weer je perso vervuilen met foto’s:lol

speedbuxy
                    Topic starter

Ja ik vind ze zonder sticker set ook een stuk minder mooi, en was voor mij ook moeilijk om daar even doorheen te kijken.
                      Maar gezien de sticker setjes bij bosjes worden aangeboden had ik zoiets van echt veel maakt het ook niet uit.
                      Kan hem nu wel mooi een thema naar keuze geven:thumb
                      En brugje is ook nog niet 100% zeker hoor, misshien ga ik toch ook wel voor SI brug.
                      Want slap zijn ze orgineel zeker, want deze is ook niet 100% recht meer in de brug bespeurde ik al.

Florian
                      Moderator

Chill Citta’tje Andree:thumb
                        Erg jammer van je Simo, maar een 46 euro gaat de simo carters vast ook leuk vinden=)

olliegasselt
                        Bijdrager

Andree ,

ik was vandaag bij een klant en deze heeft 25 jaar ervaring in de Kart en motorcrosswereld .
                          Via deze klant ben ik al vaak aan diverse parts , adviezen en kennissen gekomen .

Ik heb hem de foto’s van jou cilinder laten zien , zonder eerst gelezen
                          te hebben kwam hij gelijk met de volgende visie :

Hij was er stellig van overtuigd dat het met de gaten t.b.v. van de draadeindes
                          en het aanhaalmoment te maken had .
                          Zoals Piet30 ook al aangaf door het ” teveel ” aan materiaal t.o.v. de rest van
                          de cilinderwand .
                          Door het met een te groot aanhaalmoment aandraaien van de kopbouten ontstaat
                          onder thermische stress een vervorming van de cilinder .
                          Dit word nog versterkt door het verschil in materiaal en uitzetting daarvan
                          van bijvoorbeeld de carters , cilinder , cilinderkop en draadeindes .

Het klinkt mij geloofwaardig in de oren , vooral omdat zijn ervaring met 2takt
                          motoren zo groot is .

Javad
                          Donateur

Het klinkt mij zo ook zeer logisch, ook aangezien Andree het boeltje zo machtig strak aandraait altijd.

Maar hoezee, je hebt een Citta man, echt master.
                            En ik ben blij dat je weer met een Eurocil gaat rijden, dat past goed bij je.
                            Nu ben ik ook erg benieuwd naar de prestaties van een 46 Euro.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Frank80cc
                            Donateur

feli met je citta !! :bier

Martino
                              Moderator

Toch weer rood. 😮

Das toch snel geregeld achteraf en een setje sticker is ook maar 10 euro. Dus zeker mooi goedkoop uit. :thumb

Javad
                                Donateur

Toch de rode he, inderdaad.
                                  Martino en ik zagen hem staan en dachten allebei “nee, die wil hij vast niet, niet zijn stijl” maar dus toch.

<3 Thunderstone
                                  Check mijn perso!
                                15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.