- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2011 om 19:32 #467481
Yeah you mean that the material in the area arround the pins is to thin to absorb all that heat.
That could be indeed the reason of this problem.
It will explane why the wand is gone on that place, with no sign of allround wear of the cilinder.
So I think you solve one of the problems
And the futher damage could be the result of the rubble that falls of arround the spoelers.@mike
Ja is zeker erg jammer maar ben wel blij dat ik het nu zie want nog een toertje had ie niet gered denk ik.
Maar dit is idd wel een domper voor de evt simo rijders of mensen die dat nog wouden, want dat is pret voor korte duur blijkt dus wel:(14 januari 2011 om 23:25 #467487Ja begreep al zo ie zo die 3 taps gekte niet, maar wel zonde hoor.. Denk 46 euro wel moooie vervanger is 😀
15 januari 2011 om 00:36 #467488Frank80cc :
Ja begreep al zo ie zo die 3 taps gekte niet, maar wel zonde hoor.. Denk 46 euro wel moooie vervanger is 😀Komt gewoon door jou jonge jij hebt er even op gereden en nu is de boel stuk:D
Bij deze dus een warning het is frank80cc aka de sloper:D
Nee grapje hoor:D
Je moet ook wel toegeven dat ie best nog zalig reed en boekte ondanks deze onderhuidse schade.15 januari 2011 om 00:49 #467489Frank snaait wel vaker spul warm :lol
Ik zeg goed excuus voor een nieuwe cilinder andre, persoonlijk gewoon een 41mm cilinder kijken hoe hard dat wil op een simo carter!
15 januari 2011 om 01:28 #467490Met mijn mijn ”forse”:) figuur gaat een 41mm vast niet zo hard:D
Ik ga gewoon lekker 46mm euroen, dan kan ik ook mooi die super sexy op geknapte fabrizi uitlaat eronder hangen
15 januari 2011 om 05:02 #467491speedbuxy :
Frank80cc :
Ja begreep al zo ie zo die 3 taps gekte niet, maar wel zonde hoor.. Denk 46 euro wel moooie vervanger is 😀Komt gewoon door jou jonge jij hebt er even op gereden en nu is de boel stuk:D
Bij deze dus een warning het is frank80cc aka de sloper:D
Nee grapje hoor:D
Je moet ook wel toegeven dat ie best nog zalig reed en boekte ondanks deze onderhuidse schade.Hij reed zeker leuk, maar voor zijn grote cilinder met alleen maar spoelpoorten en zij inlaat.. vind ik het toch nog meevallen hoor.
En ja hou van gas geven 😀 en misschien komt het wel door die gare gaas in je filter… laat alle zand door…. kijk maar naar mij.
15 januari 2011 om 10:30 #467436Sorry If what I’m going to say isn’t so close on what you’re talking about.
Anyway, delete this massage if so.I’ve noticed on my simonini 48, that the spring segment (I have a mono segment piston), doesn’t close properly around the
alignment point, beacause of that the oil is always burnt between the cylinder wall , and the piston face.It’s risky becasue it can be a cause of seizure. DO anyone find out the same problem?
I state that both the cylinder and piston has got the same letter printed on.
Personally I think that these cylinder aren’t made with all the attention that they needs.
15 januari 2011 om 12:43 #467496Misschien een domme reactie van mij, maar ik weet niet of je de cilinder nieuw of 2ehands hebt. Misschien dat de cilinder ooit vervormd is geweest door een te hoog aanhaalmoment te gebruiken. Ik doe het ook altijd maar wat op het gevoel, maar volgens het service manual van piaggio moet het aanhaalmoment tussen de 1 en 1,4 kgm dus tussen de 9,8Nm en 13,7Nm.
Maar ik neem aan dat dit bij jouw niet het probleem is, aangezien je genoeg ervaring hebt bij zowel de vespa’s als je ervaring in de sprinscooterscene met je peugeot’s. Alleen is het natuurlijk nog de vraag wanneer je cilinder 2ehands was of de vorige eigenaar de cilinder op een goed aanhaalmoment vastgedraaid heeft. Het is namelijk wel mogelijk dat de cilinder dan plastisch vervormd.
Ik wil wel benadrukken dat dit ook maar één van de mogelijkheden kan zijn. Over de theorie met betrekking tot warmteafvoer twijfel ik eerlijk gezegd wel. Aluminium geleid warmte namelijk vrij goed. Het lijkt me dus wel sterk dat de wand op de plaatsen van de tapeinden dus warmer wordt. Maar van de andere kant is de uitzettingscoëfficient van aluminium ook fors, wat erop kan duiden dat dit probleem dus sneller bij aluminium cilinder voor komt dan bij gietijzeren cilinders(ook al zie je het nooit bij gietijzeren cilinders door het ontbreken van de nikasiel-wand, toch kan het zijn dat de wand ten hoogte van de tapeinden meer gesleten is dan op de rest van de wand.
15 januari 2011 om 12:57 #467497Cilinder was en is niet ovaal, heb ik van te voren uit gebreid gecheckt omdat ik hem ook afgebraamt heb en ik dus de zuiger er meerdere keren zonder zuiger veren door heen heb laten glijden.
En die gleed er door als een kind op de glijbaan:D
En dat kan ie nu nog steeds.Nm draaimoment doe ik daarin tegen nooit aan want das mij niet vast genoeg.
Maar ik heb hier ook nog nooit een probleem door gehad.Maar wat het ook is geweest feit blijft dat er echt een FLINTER dun wandje in deze cilinders hangt:no dus zelfs zonder die problemen die heb gehad, rijd z,on cilinder in goeie omstandigheden nog geen setje zuigerveren op voordat de wand al dof begint te worden.
(of ik moet net een simo hebben gehad met een foute wand)
Cilinder was verder gewoon glednieuw.15 januari 2011 om 13:24 #467498Licht het aan mij of zat je een paar pagina’s terug nog met het probleem dat hij onderin verzoop en bovenin eigenlijk te arm liep?:?
Als dat klopt vind ik het niet gek, Jij rijdt net als alle ”doorrijders” vetveel in de toeren, bij een te arm mengsel dus.
Te arm mengsel -> overmatige slijtage -> daar is je probleem.
Of zeg ik nu iets heel geks?:P15 januari 2011 om 16:50 #467501Nee dat ”arm” lopen klopt, maar door de kou lag ie nu wel redelijk goed(zie bougie kopje)
Plus zo arm liep ie ook niet anders had ik er ook nooit zo mee gaan toeren, het was gewoon alleen niet optimaal.
(beetje een tonni kleurtje:D)
Maar al had ie schraal gelopen dan zou ie niet binnen 200km er zo uitmogen zien.Plus bij warmte het meestal ook eerst om de uitlaatpoort heen begint aan te lopen en daar is vreemd genoeg de wand nog in de meeste redelijke staat van de hele cilinder.
En als ie al gesleten had als een malle door bv schrale smering had ik ook stoot randjes verwacht op de stukken waar de zuigerveren niet komen.
Maar vreemd genoeg zit er geen 1 loop randje in.16 januari 2011 om 00:05 #467521Andree,
op MP staat een onwijs knappe citta crazy te koop:
http://link.marktplaats.nl/413088963niks voor jou???
alleen een beetje prijzig…
16 januari 2011 om 00:10 #467523Ja ik zag hem staan alleen is ie zonder kenteken:(
En dan word het me net wat te, want schouwen kost tegen woordig ook al een 175euro.16 januari 2011 om 00:25 #467524tja, dat is ook wel weer zo… (maar hij is wel mooi)
16 januari 2011 om 00:27 #467525speedbuxy :
Nee dat ”arm” lopen klopt, maar door de kou lag ie nu wel redelijk goed(zie bougie kopje)
Plus zo arm liep ie ook niet anders had ik er ook nooit zo mee gaan toeren, het was gewoon alleen niet optimaal.
(beetje een tonni kleurtje:D)
Maar al had ie schraal gelopen dan zou ie niet binnen 200km er zo uitmogen zien.Plus bij warmte het meestal ook eerst om de uitlaatpoort heen begint aan te lopen en daar is vreemd genoeg de wand nog in de meeste redelijke staat van de hele cilinder.
En als ie al gesleten had als een malle door bv schrale smering had ik ook stoot randjes verwacht op de stukken waar de zuigerveren niet komen.
Maar vreemd genoeg zit er geen 1 loop randje in.Wandje vertoont dezelfde mankementen als de Polini 42 Alu.
Bij die cilinder zijn volgens mij tot in lengte van dagen de verkeerde zuigerveren geleverd..
Daarentegen kan de cilinder nog heus aardig wat kilometers maken, als ik de wand daarmee vergelijk.Had ie echt schraal gelopen dan was hij met jouw rijstijl allang vastgeklapt.
De grijzige bougiekleur is laatst besproken, dat zou juist bij full-synthetic oil optreden, en dus niks over de afstelling zeggen..
Ik gebruik altijd duuurrre olie, en heb altijd een grijzige bougie, hoe ik mn brom ook verzuip (bij wijze van)Ik zou hier gewoon mee doorrracen, en hem gewoon af en toe even checken op verergering.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.