- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2011 om 16:02 #457039
Nou net even m,n simo eraf gedraaid om hem even op te meten voor het simo problemen topic.
Maar ik weet niet wat erin de cilinder heeft plaats gevonden, maar hij is sowieso op de rand van de dood:(:(:(
Gezien foto meer zeggen dan 1000 woorden.Dit zag er best nog mooi uit.

Maar toen kwam het probleem.

Hij heeft 2 slijtplekken door de wand heen:con en ondanks dat je het op de pic niet echt ziet zit ie ook vol met voelbare vegen:con
Ik kan hier maar 2dingen voor bedenken.1 Ik heb per ongeluk 48 avionic veren gebruikt ipv simo.
(maar dan nog had dit volgens mij niet mogen gebeuren gezien simo nikasil is)
2 Er zijn ondanks mij afbramen toch nog een hele hoop stukje wand bij de boost spoelers af gebrokkeld, dus misshien hebben die de boel zo gesloopt.Maar wat het ook is, een feit blijft dat een simo een wand dikte heeft van nog geen 1mm dik:no
Dus 1 warmlopertje is genoeg om je hele wand eruit te happen.
Ik ben er nu ook wel klaar meer ik ga verder met de 46mm euro
(das tenmiste kwaliteit en gaat waarschijnlijk ook stukken harder
)14 januari 2011 om 16:09 #457071helaas lijkt dit me redelijk normaal nadat je er al echt mee begint te rijden? Door de tijd en de verschillende foto’s heen, viel het me op dat de wand niet echt prima is, en de afwerking(de randen) van de spoelers ook niet prima zijn..? Of heb je er een warmloper mee gehad???
Helaas wel zeer zuur, en balen, veel succes!
EDIT: past de Euro zo op de Simo carters? Of moet je van groot carter veranderen? Door de slag ofzo?
Oh ja, en ik zou met deze foto’s in bijlage eens een mailtje sturen naar Simonini.. Ben best benieuwd hoe ze reageren…
14 januari 2011 om 16:16 #457060
Waarom?Wow:o dat ziet er idd niet best uit en snap dat je er dan ook klaar mee bent. Als je zeker weet dat dit niet kan komen door de Avonic veren, dan is het idd bagger kwaliteit. Lijkt mij ook sterk dat dit hiermee te maken heeft.
14 januari 2011 om 16:30 #457052@tnerual
Nee heb geen warmloper gehad sterker nog de nieuwjaars toer reed ie als een zonnetje
@max
Nee ik denk toch niet dat het de veren zijn.
Want ik hoop ooit in een 80cc pinasco kumeru met chroom wand op mijn scooter gehad met verkeerde veren, en dat had als resultaat dat ik binnen een 1500km al een dikke stootrand bovenin de cilinder had zo snel slijt de wand dan.
Maar die cilinder was toen verder qua looks nog als nieuw, alleen dus in notime versleten.Maar mijn simo heeft nu een 200km gereden in totaal en heeft geen stootrandje boven in zitten maar toch is de wand al versleten.
Dus dat geeft sowieso al aan dat de wand die in een simo zit 3x niks is.
Want voordat de zuigerveren versleten zijn ben je al door de wand heen:no
(als zou het gewoon normaal en goed gaan qua slijtage)14 januari 2011 om 16:57 #457045ja, zou ik ook denken.. Hoeveel smeerde je?
Toch zou ik Simonini hiermee confronteren.. Dit is geen kwaliteit, neem ik aan?
14 januari 2011 om 17:03 #456986ohoh, only 200 km ? Intersting that the marks are more or less in the area where the two cylinder pins are.
May be heat problem, what cylinder head did you drive?
14 januari 2011 om 17:32 #456699@tnerual
33ml dure olie op een liter benz.
Dus daar kan het nooit aan liggen.
En de kwaliteit is dus idd bagger, dat was op het oog al wel te zien aan de spoelers maar nu dus ook aan de wand dikte.
Maar ik ga simo hier verder niet mee confronteren want daar doen ze toch niks mee.@ralf
Yeah only 2 tourtjes old:(
And that’s a intresting thing you pionting there
I not even notice that.
But strange thing is that the exhaust port side has no damage:? and there has the pin no cover, because I have grind that al away.
And overheating can also not be the problem, because the nieuwjaars toer on 9jan the moped drove very nice
no miss fire or nothing, and also the bougie was nice colord like you see.
I think that all the rubble that has broken of the spoelers have demolished the cilinder.
(There is a lot of stuff missing arround the spoelers)14 januari 2011 om 18:21 #467471Wow, dit is idd. zuur man, als het echt zon kwaliteits probleem is dan wil ik niet eens een poging wagen om de simo cilinder aan te slingeren. ( Jaja ben eigenwijs, proberen kan altijd. 😉 )
Net wat je zegt dan maar een euro erop.

( Ben overigens nog wel erg benieuwd naar een mapje. )
14 januari 2011 om 18:23 #467472@ Speedbuxy ,
oei dat ziet er niet goed uit !
Zou het met de malossikop te maken hebben ?Ik begin onderhand te twijfelen of ik mijn 3 taps
wel ga monteren als ik dit zo zie :'(14 januari 2011 om 18:42 #467473@jarco
Erover beginnen kan je altijd, want de kwaliteit is uit de doos al bagger.
Ik heb dit zelfs nog bij gewerkt maar toch is er een hele hoop wand/rommel nog los geslagen om de spoelers heen.
Ook een feit is dat de wand echt niet dikker is dat een rizla blauw vloeitje.
Want ik heb geen warm loper gehad en heb ook nergens een stoot randje zitten, en toch ben ik al door de wand heen gesleten.
Nou dat mag en kan normaal nooit zo snel.@Olaf
Nee kopje lijkt mij stug, zelf een 38mm kopjes op een 46mm kan prima.
(optimaal is anders natuurlijk, maar schade mag het niet maken)14 januari 2011 om 18:53 #467474Helemaal mee eens, de kwaliteit is idd om te huilen net als de absurde manier van schuin afwerken van de poorten.
( Hierbij kom ik wel weer op ander maten uit in mijn poortmap en zien er hoopvoller uit. )Ik lees net heel het verhaal over de citta was een beetje achtergebleven maar dat is nog zuurder. 🙁
Jullie hadden zon mooi koppel kunnen zijn samen.Ja dat vond ik ook
en het voelde ook zeer goed maar dat was dus best misplaast:(14 januari 2011 om 19:09 #467476Ik had en heb het idee dat het met een malossikopje
eerder tot detonatie c.q. pingelen komt .
Hierdoor krijg je een grillig temperatuurverloop
wat ook tot extreme slijtage kan uitgroeien .Maar als dat het geval was had de slijtage nog hoger
gezeten en niet ter hoogte van de onderste zuigerveer
bij BDP .Maar dat Simonini zo’n slechte kwaliteit levert
verwonderd me wel .14 januari 2011 om 19:15 #467477Ja en detonatie maakt ook putjes in de kop en zuiger.
Ik denk toch echt dat het al de deeltjes zijn die om de spoelers heen zijn afbebrokkeld.
Want ook de zuiger en zuigerveren hebben diezelfde voelbare vegen.
Maar zo,n slechte kwaliteit had ik van simo ook niet verwacht.14 januari 2011 om 19:18 #467479jezus, dit is mooi balen zeg:o
en knap zegt die dromerige zeepbel bij de rest van de forum leden die een simo cilinder wilde plaatsen :pest
Mike14 januari 2011 om 19:20 #467480Andree, I have seen the same symptoms on an Athena cylinder. Due to bigger mass around cylinder pin holes the expansion at heat in this areas is bigger then at the rest of the cylinder. The particles you found can be a result from that piston pressing in that areas.
I know some people who opened the cylinder pin channels like on the pic here to reduce heated mass in that areas.
If I see that I will open my cylinder pin holes in advance.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.