Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Ja dat zou jmpb idd wel eens aan mogen passen want je kan er met normale vespa koppeling echt niks mee.
      En dat stukkie rijden moet idd even want dat zou de vorige toer al:thumb
      Alleen wel jammer dat jij dan nu gaat poeli rijden want ik had jou vario kanon wel even willen checken:thumb

Frank80cc
      Donateur

Ja moet nog even kijken, misschien dat ik wel alles zo laat en lekker op me oranje tour buffel voor het laatst kom. Dus vario 😛

VespaAvanti
        Donateur

Er zit toch wel degelijk verschil in de Malossiveren hoor!
          Ik heb hier beide setjes liggen, poulie en vario.
          De poulieversie is nét een klein stukje langer dan de varioversie, ze liggen ook echt veel te los in een achterkoppeling.
          Ik heb ze destijds (jaren geleden) wel eens geprobeerd in de Ciao van me broertje, die trok de malossi veertjes nét aan niet.
          Maargoed, dat was wel een 100% orgineel blokje!
          Dus ik denk dat gele Malossi veertjes (als je de juiste hebt) wel moet kunnen hoor Andree.
          Maargoed blauwe polini volstaan ook prima:thumb
          Gebruikte veertjes overnemen ben ik persoonlijk niet zo’n fan van, daar is de rek al wat uit is mijn ervaring.

Ben trouwens echt blij dat je nu van die dip af bent Andree, kan ik eindelijk eens wat sneller op het gas met de komende tourtjes:P

speedbuxy
          Topic starter

Dan had jij wel andere veertjes, want noway dat je met de malossi veertjes die ik heb kan rijden in een normale vespa koppeling.
            Want zelfs met m,n evo blokje was dat 3x niks.

En last van mij dip, ik heb wel 100 filmpjes waarin aangetoond kan worden dat jullie vario rijders gewoon altijd voor mij weg boeken:D
            En helemaal jij:D

Maar ik ben tijdens m,n search weer op een oud filpmje gestuit:thumb

Hier was ik net 2maandjes 10jaar, dus ik moet een correctie uitvoeren voor het andere filmpje, want daar was ik dus zelfs nog maar 9jaar oud:o

Steven
            Donateur

Schitterend!! zo’n kereltje op de brommer 😀 Even zwaaien ook hahaha

speedbuxy
              Topic starter

Ja das een mooie power to weight ratio:D

goedguus
                Bijdrager

haha lachen man 😀 Het is je echt met de paplepel ingegoten!
                  Wat is dat een oude batavus ofzo?

speedbuxy
                  Topic starter

Das een tomos 4l met een tomos a3 2speed blokje.

-RobinvS-
                    Bijdrager

Haha echt mooii die filmpjes, rond de 1:00 ( OOOOO André! 😛 )

speedbuxy
                      Topic starter

Ja de meesten hier in de straat waren allemaal erg rustig ingesteld:D

Maar heb nog een leuk filmpje gevonden.
                        Dit ben ik dan wel niet zelf, maar dit is m,n pa die even op m,n broers honda mb8 rijd.
                        Kan je zien dat ik het niet van een vreemde heb:D

M,n pa was alleen wel wat old skool brommers gewend, want het contact open draaien kwam wat laat bij hem op:D

ritze
                        Bijdrager

echt vet 😛 en ook nog ff proberen op 1 wiel te rijden 😛
                          damn was ik maar je broertje :P:pest

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
                          Topic starter

Even een klein motorisch updateje ipv een filmpje uit oude doos:D
                            Ik heb vandaag een 46mm eurocilindro voor puch maxi binnen gekregen.

Dit is de snelste 70cc die puch in huis heeft, en kan volgens de puch maxi kenners makkelijk 100km rijden:thumb
                            Check deze tabel maar KLIK

Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, of dmv een ophoogplaat en daar de 4taps draad in zetten.
                            (maar dit kan alleen mooi als de drijfstang lengte van puch iets langer blijkt te wezen)
                            Maar kan evt ook kiezen om de voet af te draaien en daar dan die plaat voor in de plaats zetten, maar dat geeft qua ontsteking/vliegwiel weer weinig ruimte.
                            (nou zou de orginele vespa onsteking hier niet percee op hoeven gezien dit een rijkoel cilinder is, dus daar zou een binnenrotor ook uitkomst en ruimte kunnen bieden:thumb)
                            Maar ook ook oplassen houd ik open als 3e optie:thumb

Maar heb eerst nog een hoop andere plannen in de vorm van een 48mm avionic en de membraan cilinder voor orgineel vespa:devil
                            Dus dit word wel een lange baan project, maar voor de 25 euro kon ik deze kit niet laten liggen:thumb

@ritze
                            Ja iedereen wou vroeger mijn ouders als ouders hebben:D
                            Want op alle vlakken waren/zijn ”ze” vrij relax:thumb
                            En dan ook nog 2takt liefhebber/verslaafde:thumb

Jelle
                            Moderator

Hey Andree, wanneer koopt je broer nou eens een ciao of zoiets. Dan kan hij, als hij jou weer eens brengt ook een keer meerijden in plaats van dat stomme gefiets hahahaha…

speedbuxy
                              Topic starter

Mijn broer heeft z,on minne rug dat die nooit voor z,n lol een toertje zou rijden op een slecht verende brommer.
                                Hij fieste daarom ook zoveel omdat ie alweer een opkomende hernia had en dan blijkt fietsen en lopen erg goed te wezen.
                                Maar al had ie een goeie rug gehad, dan had mijn broer nog nooit op een vespa geklommen want hij is van de honda mb generatie en dan is iedere automaat een dames brommer:D

Jarco
                                Bijdrager

Damn, ziet er veel belovend uit dat cilindertje. :thumb

Heb je niet toevallig een oud RV cartersetje liggen?
                                  Het lijkt ( Met nadruk op lijkt. ) namelijk relatief makkelijk om hier een 4 taps blokje van te maken.
                                  Alleen zit je wel met de grote spoelers.

Verder erg genoten van het oude film materiaal. 🙂

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.