- Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 januari 2011 om 18:15 #467085
Ja dat zou jmpb idd wel eens aan mogen passen want je kan er met normale vespa koppeling echt niks mee.
En dat stukkie rijden moet idd even want dat zou de vorige toer al
Alleen wel jammer dat jij dan nu gaat poeli rijden want ik had jou vario kanon wel even willen checken
4 januari 2011 om 19:20 #466880Ja moet nog even kijken, misschien dat ik wel alles zo laat en lekker op me oranje tour buffel voor het laatst kom. Dus vario 😛
5 januari 2011 om 10:32 #467100Er zit toch wel degelijk verschil in de Malossiveren hoor!
Ik heb hier beide setjes liggen, poulie en vario.
De poulieversie is nét een klein stukje langer dan de varioversie, ze liggen ook echt veel te los in een achterkoppeling.
Ik heb ze destijds (jaren geleden) wel eens geprobeerd in de Ciao van me broertje, die trok de malossi veertjes nét aan niet.
Maargoed, dat was wel een 100% orgineel blokje!
Dus ik denk dat gele Malossi veertjes (als je de juiste hebt) wel moet kunnen hoor Andree.
Maargoed blauwe polini volstaan ook prima
Gebruikte veertjes overnemen ben ik persoonlijk niet zo’n fan van, daar is de rek al wat uit is mijn ervaring.Ben trouwens echt blij dat je nu van die dip af bent Andree, kan ik eindelijk eens wat sneller op het gas met de komende tourtjes:P
5 januari 2011 om 17:24 #467109Dan had jij wel andere veertjes, want noway dat je met de malossi veertjes die ik heb kan rijden in een normale vespa koppeling.
Want zelfs met m,n evo blokje was dat 3x niks.En last van mij dip, ik heb wel 100 filmpjes waarin aangetoond kan worden dat jullie vario rijders gewoon altijd voor mij weg boeken:D
En helemaal jij:DMaar ik ben tijdens m,n search weer op een oud filpmje gestuit

Hier was ik net 2maandjes 10jaar, dus ik moet een correctie uitvoeren voor het andere filmpje, want daar was ik dus zelfs nog maar 9jaar oud:o5 januari 2011 om 17:27 #467110Schitterend!! zo’n kereltje op de brommer 😀 Even zwaaien ook hahaha
5 januari 2011 om 17:34 #467111Ja das een mooie power to weight ratio:D
5 januari 2011 om 17:45 #467112haha lachen man 😀 Het is je echt met de paplepel ingegoten!
Wat is dat een oude batavus ofzo?5 januari 2011 om 17:57 #467113Das een tomos 4l met een tomos a3 2speed blokje.
5 januari 2011 om 18:23 #467114Haha echt mooii die filmpjes, rond de 1:00 ( OOOOO André! 😛 )
5 januari 2011 om 18:29 #467116Ja de meesten hier in de straat waren allemaal erg rustig ingesteld:D
Maar heb nog een leuk filmpje gevonden.
Dit ben ik dan wel niet zelf, maar dit is m,n pa die even op m,n broers honda mb8 rijd.
Kan je zien dat ik het niet van een vreemde heb:D
M,n pa was alleen wel wat old skool brommers gewend, want het contact open draaien kwam wat laat bij hem op:D6 januari 2011 om 13:54 #467148echt vet 😛 en ook nog ff proberen op 1 wiel te rijden 😛
damn was ik maar je broertje :P:pestDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 januari 2011 om 16:20 #467156Even een klein motorisch updateje ipv een filmpje uit oude doos:D
Ik heb vandaag een 46mm eurocilindro voor puch maxi binnen gekregen.

Dit is de snelste 70cc die puch in huis heeft, en kan volgens de puch maxi kenners makkelijk 100km rijden
Check deze tabel maar KLIKIk weet nog niet hoe ik het ga doen, of dmv een ophoogplaat en daar de 4taps draad in zetten.
(maar dit kan alleen mooi als de drijfstang lengte van puch iets langer blijkt te wezen)
Maar kan evt ook kiezen om de voet af te draaien en daar dan die plaat voor in de plaats zetten, maar dat geeft qua ontsteking/vliegwiel weer weinig ruimte.
(nou zou de orginele vespa onsteking hier niet percee op hoeven gezien dit een rijkoel cilinder is, dus daar zou een binnenrotor ook uitkomst en ruimte kunnen bieden
)
Maar ook ook oplassen houd ik open als 3e optie
Maar heb eerst nog een hoop andere plannen in de vorm van een 48mm avionic en de membraan cilinder voor orgineel vespa:devil
Dus dit word wel een lange baan project, maar voor de 25 euro kon ik deze kit niet laten liggen
@ritze
Ja iedereen wou vroeger mijn ouders als ouders hebben:D
Want op alle vlakken waren/zijn ”ze” vrij relax
En dan ook nog 2takt liefhebber/verslaafde
6 januari 2011 om 17:57 #467167Hey Andree, wanneer koopt je broer nou eens een ciao of zoiets. Dan kan hij, als hij jou weer eens brengt ook een keer meerijden in plaats van dat stomme gefiets hahahaha…
6 januari 2011 om 18:51 #467174Mijn broer heeft z,on minne rug dat die nooit voor z,n lol een toertje zou rijden op een slecht verende brommer.
Hij fieste daarom ook zoveel omdat ie alweer een opkomende hernia had en dan blijkt fietsen en lopen erg goed te wezen.
Maar al had ie een goeie rug gehad, dan had mijn broer nog nooit op een vespa geklommen want hij is van de honda mb generatie en dan is iedere automaat een dames brommer:D6 januari 2011 om 20:50 #467180Damn, ziet er veel belovend uit dat cilindertje.

Heb je niet toevallig een oud RV cartersetje liggen?
Het lijkt ( Met nadruk op lijkt. ) namelijk relatief makkelijk om hier een 4 taps blokje van te maken.
Alleen zit je wel met de grote spoelers.Verder erg genoten van het oude film materiaal. 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.