Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Donateur

Hehe ziet er vet uit man! Zo’n uitlaat wil ik ook wel onder mn omafietsje;p

Edjuh
      Bijdrager

Wauw die zirri past mooi zeg, linksom is inderdaad wat je moet hebben voor een tiff. Lekker bezig andree.

VespaAvanti
        Donateur

Ziet er leuk uit Andree:D
          Mischien dat ik ook wel de autisa onder m’n Tiff hang, uitlaatpoort is inderdaad flink breed=)

speedbuxy
          Topic starter

Edjuh :
            Wauw die zirri past mooi zeg, linksom is inderdaad wat je moet hebben voor een tiff. Lekker bezig andree.

Ja vind het zelf ook erg mooi staan haast orgineel:D
            Toch had ik opzich wel liever een andere pijp gehad zoals de lowboy bv, maar het paste allemaal voor geen meter niet eens close.
            Maar daar fiks ik in de toekomst nog wel wat op dmv een vespa boxer bocht of gewoon omlassen.

@vespaAvanti
            Ik vind de autisa ook geen raare cilinder hij is alleen niet echt race ingesteld maar meer kracht en rendabelheid.
            Wat dus opzich perfeckt is voor een tiff:thumb

speedbuxy
            Topic starter

Omdat ik vandaag niet verder kon met tiff gezien ik echt geen passende kabel heb voor de decompressie en ik het naar het half gas hangen van gisteren hem niet weer zonder start, ben ik maar begonnen met een membraan cilinder aan te passen.
              Ik ben met de uitlaatpoort en de spoelers op de voet bezig geweest.
              Het is nog niet helemaal klaar maar rest werk ik af met baby vijltjes gezien dat wat rustiger slijpt;)
              Maar het lijkt er al redelijk op al zeg ik het zelf8)

Misshien dat de spoelers wat te groot zijn voor het carter, maar mocht dat zo zijn dan vul ik dat op met defqon epoxi:thumb

Edit.
              Bij gebrek aan goede slijp tolletjes voor de dremel(en ik deze voor de poortjes op de voet wel nodig had)heb ik er een boortjes in gedaan en dat werkte verassend goed:thumb
              Beter dan de rommel die ik tot nog toe heb kunnen krijgen voor een dremel.
              Dus als je wel eens slijpt met dremel en je koopt normaal van dat spul bij de bouwmarkt zou ik de volgende x ook eens een boortje meenemen:thumb

speedbuxy
              Topic starter

Kleine Update.
                Ben al dik 2dagen aan het rotzooien met de tifanny,s overbrenging/vertanding, bleek namelijk dat er niet een vespa klok inzat, maar gewoon de orginele italjet:(
                Nou was dit niet z,on ramp gezien ik een kleinere poeli van een kinetic had liggen:thumb
                Maar ik kon de orginele poeli er echt met geen mogelijkheid meer af krijgen:(
                De poeli trekker trok hem helemaal krom en ook verhitte hielp niks:boos

Toen dacht nou dat moet er nu maar een vespa klok in:thumb alles is toch hetzelfde, maar toch is de as die in het wiel valt bij italjet net wat fijner en anders geslepen dan vespa, conclusie paste dus ook niet:((
                Nou toen dacht, laat ik dan dat italjet asjes maar in de vespa klok bouwen, en dit leek mooi te gaan totdat ie dicht zat en voor geen meter meer wou draaien:(

Dus maar weer open en kijken, blijkt dat de as van de italjet 2 a 3mm langer is:(
                Ik heb er toen 1 van de opvul wijen er tussen weg gehaald en toen draaide ie mooi:thumb
                Maar toen ik een uurtje later bij stom toeval het berini kinetich wiel vond waar ik van dacht hem weg gegooit te hebben, heb ik toch die er maar in gezet, die paste wel zo en miste tenmiste geen wijen:thumb

Maar zo makkelijk kwam ik er dus weer niet mee weg, want toen ik het wiel er weer in wou zetten bleek dat de bus/ronding waar de poeli opkomt bij berini weer dikker/voller is dan die van italjet:boos dus moest de bek van m,n frame ook nog wat bij slijpen.
                Maar zit nu uit eidelijk perfeckt:thumb en heb nu een brom vertanding met brom poeli voor 16inc wielen in 26inc wielen dus zwaar genoeg lijkt me:D

Hier nog een foto,s je van de zirri onder de ciao.
                Heb het tiff blokje namelijk daar even onder gehangen voor af te stellen want de tiff kan je nergens bij.

Maar een autisa loopt best leuk:thumb
                Snel is ie zeker niet(orgineel)maar ding het wel zeer leuke kracht:thumb

G-no
                Donateur

ziet er goed uit andree! ook leuk om te zien dat je het vespa ‘ervaren’ net zo leuk vind als het verzamelen van onderdelen ervoor:)

Edjuh
                  Bijdrager

Irritant dat die as er niet in gaat ja, ik had het ook bij 1 wiel maar ik dacht dat er iets versleten was.

Enne, je bent lekker bezig de laatste tijd : -)

speedbuxy
                    Topic starter

G-no :
                      ziet er goed uit andree! ook leuk om te zien dat je het vespa ‘ervaren’ net zo leuk vind als het verzamelen van onderdelen ervoor:)

Ik heb het sleutelen aan vespa,s vroeger ook al goed ervaren;) De klok en de 13/13 die nu bv op m,n ciao zitten zijn nog spullen uit die periode van een 12 jaar terug.(wie wat bewaard heeft wat:D)

@edjuh
                      Ja vind het ook maar maf dat en italjet en berini allebei toch net weer even anders zijn dan vespa.
                      Net alsof vespa geen kopien wou van hun spul en het allemaal net wat aangepast heeft waardoor het anders is.
                      Maargoed een berini kinetic bied de oplossing voor de tiff korte vertanding probleem:thumb
                      Daar hoef je alleen de bek waar het wiel invalt wat voor uit te slijpen verder past het perfeckt:thumb

speedbuxy
                      Topic starter

Ben vandaag weer even bezig geweest met het blok voor de tiffany.
                        Ik heb de autisa vervangen voor een 43mm simo,(een zeta replica met van die breede koelribben).
                        De autisa wou namelijk maar net een 50km en das me toch echt wat te langzaam voor de tiff.
                        Met de 43mm simo wil de tiff nu een 60 lopen(0,85kw op de roller)en das eerst wel even hard zat:D

speedbuxy
                        Topic starter

Weer een kleine update.
                          Ben vandaag weer even met m,n evo blokje bezig geweest voor de vct.
                          Heb het membraan voorzien van de max hoeveelheid schroeven(gezien ze bij het membraam nogal lekken)

Denk niet dat deze nog lekt:D

Ook heb ik m,n vliegwiel laten afdraaien voor wat extra optrek power:thumb

En hier wat pics van de kracht bron.
                          Komt weer mooi onderin8)

En bovenin laat ie ook niks te veel aan ruimte over8)

Ik hoop en verwacht hier wel een 90 a 95 mee te kunnen rijden gezien z,n kleinere en wat laagtoerige 43mm broertje ook al een 85 reed.

st3yn
                          Bijdrager

Haha die zal inderdaad niet meer lekken nu 😀

Ben zeer benieuwd hoe die cilinder gaat presteren!

speedbuxy
                            Topic starter

Daar ben ik zelf ook zeer nieuws gierig na.
                              Dit is namelijk wel de snelste versie van de 46mm serie:thumb

Tonni
                              Moderator

wat een mooi cilindertje,ik ben erg benieuwd. vliegwieltje ziet er ook goed uit! Ik heb er zelf ook al 1 klaarliggen, weet alleen nog niet of ik er mee ga toeren..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Daan777
                                Moderator

mooi afgedraaid!
                                  Maar ik denk dat de kleine alu ring die nog om de versterkte rand heen zit, er af gaat knallen omdat hij zo dun is.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.