Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

@speeds buxy:
      maar in warme lucht heb je minder luchtweerstand, hierdoor word het verschil dus weer bijna opgeheven.

Zoals ik al zei ga maar eens brom in midzomer zo afstellen dat ie dan zelfs nog wel wil 4takken bij een ”koude” start en probeer die brom s,winters nog maar eens.
      Dan zal je zien als je nog normaal vooruit wil komen er een kleinere spoeier in zal moet stoppen

Waarom?

Allemaal allround theorie gelul die we ook allemaal wel kennen en anders gewoon kunnen googelen:D De theorie klopt wel ongeveer maar we zijn hier bezig met vespa’s, ook wijst de praktijk vaak anders uit;)

Klaar zo dacht ik

Martino
        Moderator

Daarbij is het nog altijd zo dat bij hogere temperaturen de luchtvochtigheid groter kan zijn dan bij de lagere wintertemperaturen. Dus de theorie klopt niet helemaal. In de praktijk heb ik zomers idd een groter sproeiertje nodig, maar waarom dit zo is? Belangrijker is dat het brommertje mooi loopt.

speedbuxy
          Topic starter

Zo was even een dagje uit de running omdat m,n 7 a 8 jaar oude comp nu toch echt eens gecrashd is.
            Maar meteen maar even een post verwijderd, want in mijn perso afsluiten met de texst ”koop gewoon een 4takt” is nog erger dan vloeken in de kerk:D
            Plus ik ook niet zo weten wat detonatie te maken heeft met de afstelling van je carb.’
            Maargoed ik ga er verder echt niet hoog of laag voor staan wat welk weer doet met welke setup, ik zeg gewoon dat mijn bevindingen door de jaren heen zijn dat ie zomers liever iets rijker wil rijden dan s,winters.

speedbuxy
            Topic starter

Zo gezien ik nu een andere comp heb die ook weer wat sneller is kon ik nu eindelijk eens m,n oude filmpjes vanaf vhs overzetten op de comp:thumb (en gelukkig nu ook normaal uploaden op youtube:thumb)

Hier het resultaat.
              M,n 1e brommer en tevens rijles:D

Sprint scooter test 1

Sprint scooter test 2

Sprint scooter top speed test

Sprint scooter op de roller @ genemuiden

Sprint Races

Ik heb nog veel meer film materiaal, maar dat staat op een andere camera die door de tijd heen z,n vermogen om het geluid af te spelen is verloren:( dus moet even opzoek naar een oldschool hi8 camera die nog wel het geluid afspeeld:thumb
              (anders kijkt het zo saai zonder geluid:D)

Ik heb deze filmpjes trouwens ook met een verhaaltje en foto,s in de begin post gezet, dus mensen die al kijkende zin hebben om ook te wat te lezen kunnen beter naar de begin pagina klikken:thumb

Waarom?

Hey Andre,

Supper gaaf de filmpjes:thumb, leuk om te zien Speedbuxy op de sprintscoot:D

speedbuxy
                Topic starter

Ik moet wel even melden dat de sprints niet door mij zelf gereden zijn maar door een maat die een goeie 15 a 20kg lichter was:thumb
                  Als ik zelfs had gereden had dat wel een hele sec geschilt denk ik:D
                  Maar ik heb daarin tegen de zuigerveer wel tot versleten toe afreden met blokjes te boeken, waaronder veel van die blokje om de wijk wat ik nu ook met de ciao doe.

Dat was altijd heerlijk om even te doen, want met 125 a 130 over die weg met een stalen buis als achterveer deed je altijd met bezwete belnaad terug komen en zo hoort het:thumb😀
                  Had ik toen al maar een camera, dat waren dan vette beelden geweest:thumb
                  Want dat vloog echt altijd als een raket en ook de mensen die over straat liepen stonden altijd te kijken alsof ze van voren niet meer wisten dat ze van achteren nog leefde:D

Florian
                  Moderator

Vette filmpjes Andree, leuk ook dat filmpje van je eerste brommer:thumb

speedbuxy
                    Topic starter

Ja daar ben ik zelf ook wel wijs mee:thumb
                      Zijn niet veel die beelden van hun eerste ritje op film hebben staan.

Martino
                      Moderator

Volgens mij heb ik deze filmpjes al wel eens eerder gezien. Toch wel grappig Speedbuxy door de jaren heen. Je kan er een documantaire over maken.

Die sprintfilmpjes zijn ook nog uit de goede oude tijd voordat alle commerciele zaken de overhand begonnen te nemen. Zie ik daar ook nog een stukje Jubbega? Ik moet ook mijn oude cam eens opzoeken. 😀

speedbuxy
                        Topic starter

Ja sommige filmpjes zijn idd al langs geweest alleen was dat in poor quality en ook niet via youtube.
                          En jobbegea komt er idd ook in voorbij, das het stukje dat de scooter voorzien is van rode kappen.
                          Maar doe dat is altijd leuk oude beelden bekijken:thumb

Frank80cc
                          Donateur

erg mooie filmpje, baal echt dat ik nooit 1tje van me BWS heb gemaakt. die reed ook rond de 120 en trok ook tering hard 😀 alles was bewerkt carter cilinder enz enz enz 😀

hansieb
                            Moderator

Lekker oldschool :thumb

pepko
                              Donateur

haha leuk filmpje! met dat friese accent ook 😛

Jelle
                                Moderator

Dat 1e filmpje, fantastisch!

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.