Vespa-Ciao.NL
:: Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

• Dit onderwerp bevat 1,572 reacties, 124 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Edjuh.
15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Donateur

Goed bezig hoor, ben je door een werkbij geprikt? 😛

-RobinvS-
      Bijdrager

Raar, mijn proma heeft precies dezelfde las als jouwe bij de Cilinderkop bevestiging.

Ik bedoel dan die doorlopende las.

Mike
        Bijdrager

ooit gelast na het scheuren ofzo ( anders de vorige eigenaar..?)

succes met sleutelen andree:thumb

dat carter setje hebben Batty en ik ooit van tonni gekocht.. omdat wij juist een klein carter nodig hadden van de evo!
          ons grote helft is elektronisch.

wel grappig 2 verschillende mensen geholpen met 1 carterset;) maak er wat moois en snels van:D

Mike

Zeebodem.
          Bijdrager

dikke piepe jah:lol
            die wil wel knallen dadelijk.

ook fijn voor je dat je een groot Evo carter helft te pakken hebt gekregen:thumb

Jarco
            Bijdrager

Ik ben echt benieuwd wat het simo blokje gaat doen. 🙂

Zo te horen heb je hetzelfde probleem als ik, wachten op mooi weer om verder te kunnen sleutelen op de straat. 😉
              Mooi dat je een groot carter helft gescoord hebt, ik schatte de kans al zeer laag dat je die ging vinden los. :thumb

Suc6 Andree.

eidos
              Donateur

Mooi dat het Evo blok weer in elkaar kan:) Liep toch erg leuk.

1 ding snap ik niet. Waarom heb je de hele bocht niet van 30mm buis voorzien? Dit heeft niet zoveel prestatie winst toch?

Succes ermee Andree:thumb

VespaAvanti
                Donateur

Goed bezig Andree:thumb
                  De diesel is op gang gekomen:D
                  Inderdaad wel jammer dat de complete bocht niet 30mm gemaakt is, plus de pijp is bij je ophanging nog lek (zie foto’s voor het gaatje)

Edjuh
                  Bijdrager

Is dat niet de schaduw van de lasrups?

Ten overvloede, maar het is een behoorlijke bottleneck in dat bochtje, zeker gezien de superdikke simo poort.

speedbuxy
                    Topic starter

Mike :
                      ooit gelast na het scheuren ofzo ( anders de vorige eigenaar..?)

Die voor ophanging heb ik er idd bij laten lassen gisteren want hij begon in te scheuren.
                      (was nog niet lek maar dat was erop wachten)
                      En mooier kon de evo dan niet verdeeld worden dat noem men nou echte recycling:D

@eidos & vespaAvanti
                      Het is niet alleen dat stukje bocht wat niet 30mm is, maar ook dat stuk samen geknepen bocht is geen 30mm.
                      Dus dat is mij teveel werk, plus ik nu al weet dat het niet tot niks doet qua prestaties.
                      (vroeger op m,n batavus ook dikke bochten gehad maar deed niet veel, ook m,n honda vision heb ik ooit eens een dikke bocht voor gekocht en dat was een verschil van 15mm naar 30mm maar zelfs dat deed niet echt veel)

@stephan
                      Zit geen gaatje in hoor.
                      Was ook maar een hele vage scheur die nog niet lekte.

@edjuh
                      Ik durf 100 euro in te zetten dat een complete voorbocht van 30mm niks echt merkbaars opleverd.
                      (nog geen 2km sneller en optrekken ook niks merkbaars)

Tonni
                      Moderator

Haha, grappig van die carters.:thumb

Ik had Mike er toen nog eens over geprobeerd te MSN-en toen jij dat gescheurde carter liet zien (kreeg hem toen niet te pakken) en was het daarna weer vergeten. En nu heb je dat carter toch.:lol (met dat vaag getapte schroefdraad bij de blokbout ophang punten).

Boeit niks, carter is verder nog helemaal OK volgens mij toch?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
                        Moderator

Wat raar dat je zo weinig verschil merkte tussen een dikke en dunne bocht bij je vision. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de soort cilinder die je gebruikt. Elke cilinder heeft een ideale grote van uitlaatkanaal diameter en voorbocht. Vooral het aantal cc’s maakt hierbij uit. Ik denk dat het daarom dus bij een Simonini cilinder wel leuk is ook eens een CC met complete voorbocht van 30mm te testen onder je blok.

Ik vraag mij ook nog steeds af of er iemand eens een Too bad 27mm en 22mm heeft getest op een deps cilinder?

Offtopic; -Robinvs- Zie ik daar mijn oude avatar. :no

speedbuxy
                          Topic starter

@tonni
                            Idd daar zit draad in getapt daar moet de boor dus maar even doorheen heb niet zin om de draadeinden dat stuk er doorheen te draaien.
                            Verder zit het carterje er nog wel okay uit:thumb

@martino
                            Mijn honda vision reed toen met 47mm italkit W poort cilinder(en dan bedoel ik een W uitlaatpoort)
                            En daar deed een 60 a 70% dikkere pijp niks anders mee dan een iets zwaarder geluid maken.
                            Ook m,n broer heeft vroeger voor z,n mb met 110cc malossi een dikkere pijp op z,n proma uitlaat gezet met ook niks bijzonders aan resultaat.
                            Een dikkere pijp doet gewoon niet veel.

Martino
                            Moderator

Hey Andree, dit gaat dan niet allemaal meer over de vespa’s maar het princiepe blijft hetzelfde. Heel erg leuke cilinder die Italkitjes. Hebben een Gilardoni nicasil wandje mee gekregen en waren dacht ik ook hetzelfde als de polini W-poort. Ik heb vele van deze cilinders danwel op een minarelli verticaal gereden. En juist met deze cilinder wel verschil ondervonden met dikkere pijp. Had namelijk hier 2 verschillende Giannelli uitlaten voor en degene met dunnere buis had echt een minder brede powerband. Ik weet alleen niet meer of de lengte van de voorbocht hetzelfde was helaas. Dit had namelijk ook het verschil kunnen verklaren.

Kortom ik blijf gewoon nieuwsgierig en misschien moeten we gewoon nog eens bij jou gaan testen. Javad zal al enige tijd een Proma cc voor mij om gaan lassen met 28mm voorbocht. Misschien hier maar direct een 30mm voorbocht van gaan maken Zodat je hem tijdens de 11 steden eens kunt vergelijken?

Om nog een argument te benoemen. Zet maar eens zo’n snoruitlaatje en normale brommer uitlaat op een brommer. Hier is het verschil tussen erg groot. Het probleem is dat bij de snoruitlaat het vermogen dan ernstig wordt begrenst. Dit is zelfs zo bij de orginele uitlaat. En een dikkere buis er op lassen zal nog weer beter werken. Ga je weer te groot dan heeft dit ook al weer nadelige gevolgen voor de prestaties. Vandaar een ideale diameter maat. Welke dit dan is kan ik je niet vertellen en zal je moeten testen. Wel heb ik eens wat gelezen over een studie die de cilinderinhoud koppelt aan de ideale diameter uitlaatvoorbocht en ook de uitlaatpoort zelf. Ook had de carburateur hier nog wat mee te maken. Ik hoop dat ik dit thuis nog eens terug kan vinden op mijn pc. Dan zal ik je dit toezenden.

-RobinvS-
                              Bijdrager

Martino :
                                Offtopic; -Robinvs- Zie ik daar mijn oude avatar. :no

Ik dacht al dat ik hem van het forum had XD

maar inderdaad dat is jou OUDE avatar.

Florian
                                Moderator

Ben echt benieuwd naar je blok, ik zie hem volgende week met de tour:thumb

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 1,573)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.